De lol is er even af: BESTOLEN (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Lisa
, Datum:
17.06.2016 15:50
Tip: stop dit soort spullen in een pak cornflakes o.i.d. en niemand die iets meeneemt, een 'speciaal tasje' is gemakkelijk te vinden.
Geplaatst door: Roel
, Datum:
17.06.2016 16:57
@Marijke(andere) is niet iets van 1 seizoen maar van jaren , in de Camarque blijkt het vaker te gebeuren , in de Provence hebben ze de auto later terug gevonden , was een misdrijf mee gepleegd , de gendarmerie dacht in eerste instantie dat de auto wel verscheept zou worden vanuit Marseille .
Dan ben ik nog een overval vergeten op een ouder echtpaar op een camping midden in de nacht . De mensen lagen te slapen toen de man wakker werd van gestommel in zijn caravan , hij schoor meteen zijn bed uit en er stonden 2 vreemde gasten in zijn caravan die hij eruit heeft kunnen werken . Maar voor hun was de lol eraf en zijn na een paar dagen terug naar huis gegaan , moesten eerst nog paar dagen daar blijven ivm aangifte en zo .
En dit was op een stille kleine camping op het platteland buiten het seizoen . De Camarque was een grote camping met genoeg controle en nachtwakers in hoogseizoen . In de Provence betrof het een middelgrote camping buiten het seizoen
Geplaatst door: connie 
, Datum:
17.06.2016 17:21
Geplaatst door: ® Marijke(andere) 
, Datum:
17.06.2016 18:16
Die dingen gebeuren dagelijks over de wereld verspreid.
Geplaatst door: ® Texel
, Datum:
17.06.2016 18:22
Bedankt voor jullie steunreacties. Ik heb als volgt gehandeld: de auto geopend en lang op de claxon gedrukt (bijna iedereen wakker, dus dieven verder kansloos). Met de camping eigenaar kansloos rond gekeken. Gelijk daarna met RABO gebeld en mijn pas geblokkeerd (om 3.00 uur!!!) De volgende morgen, na een slapeloze nacht, naar Vézenobres gereden en daar aangifte gedaan. Twee volgetypte A4-tjes. Op de camping terug gekomen de ANWB gebeld om te vragen wat ik nog meer kon of moest doen. Volgens hen had ik het goed gedaan en er werd gelijk een rapport voor de verzekering opgesteld.
Vandaag zijn ergste schrik en boosheid weer wat gezakt en we zijn samen heerlijk mosselen gaan eten eten in de CORA in Alès Daarna een nieuwe portemonnee en korte broek gekocht.
Nog een klein fenomeen: in het korte, slapeloze nachtje moest 4 keer uit bed om een plasje te doen. Zo zie je wat emotie met lichaam doet.
Nogmaals bedankt voor jullie medeleven en let op spullen.
PS de paspoorten bewaren we al jaren in een kluisje samen met de "grote" camera.
Geplaatst door: ® Doortje 
, Datum:
17.06.2016 19:47
Camarque, Marseille/Cassis - dit gebied staat er om bekend ... en misschien dat ik dat niet open en bloot mag schrijven ... vooral vanwege de vele rondtrekkende zigeuners. Waren eind vorig jaar op kleine camping in Cassis - stond zelfs met borden op de camping zelf aangegeven.
Geplaatst door: Sandra
, Datum:
17.06.2016 19:59
Texel ik hoop dat jij en je vrouw een beetje bij gaan komen en nog mogen genieten van de rest van je vakantie. Wij lopen vaak een rondje over de camping en laten de caravan dan open omdat de kids dan makkelijk naar binnen kunnen. Maar na jouw verhaal en de verhalen hierboven, moet ik maar niet meer zo goed gelovig zijn. Bedankt voor het delen van dit ellendige verhaal!
Geplaatst door: ® Edwin2 
, Datum:
17.06.2016 23:09
Allemaal ellendig als ik het zo lees. En zeker waar de zigeuners actief zijn. Wij komen nu al 5 jaar op dezelfde camping in de Provence, en nog nooit geen problemen gehad, gelukkig! Zelf gaan we veel wandelen daar in de omgeving, en dan laat ik liever mijn spullen die ik niet mee kan dragen, liever in mijn tent als dat ik ze in de auto laat. Dat is daar gewoon nog veilig.
Afgelopen jaar begonnen we 's morgens vroeg(9.00) een wandeling in de Gorges du Verdon. Er reed al een verdachte auto 's morgens vroeg voor ons uit in de kloof met een aantal verdachte personen daarin(de kleur daar gelaten). Op een gegeven moment stopten ze bij een populaire parkeerplaats waar veel gewandeld wordt.
.
Wij reden verder waar onze wandelroute voor die dag was, auto geparkeerd en toen kwam die auto met die personen voorbij, waar ik geen goed gevoel bij had. Toch aangelopen, eerste kilometer over de harde weg. En toen kwam dat tuig weer terug gereden, stonden net op het punt om vanaf de weg de bergen in te gaan.
Ze zagen dat ik omdraaide en terug begon te lopen naar waar ik mijn auto had geparkeerd, ik hoorde ze ook schreeuwen vanuit de auto naar mij, en ben helemaal teruggelopen naar mijn auto. UIteindelijk was er niks aan de hand.
Maar als ze niet het idee hadden gehad dat ik terug was gelopen was het waarschijnlijk anders afgelopen, daarna mijn hele wandeling nog gedaan, en was blij bij terugkomst dat er niks aan de hand was. Heb wel de hele wandeling met schrik rondgelopen.
Vanaf nu probeer ik mijn auto in toeristische gebieden toch zo goed mogelijk neer te zetten waar een beetje overzicht is.
Geplaatst door: MiekeB
, Datum:
18.06.2016 19:15
Wat een naar verhaal weer. Ik hoop dat je nog wat kan genieten.
Eigenlijk weet je niet meer hoe je je spulletjes veilig kan wegleggen.
We zijn al altijd met de vouwwagen weggeweest. Geen slotje dat je kan vastdraiaien want het is allemaal tentdoek. We hadden wel een klein kluisje onder ons bed. Daar zat het geld in. Maar Id kaart, bankkaart hadden we vaak bij ons omdat je toch wel naar de winkel loopt en uitstapjes doet. En lui zijn we tijdens de vakantie ook dus elke avond alles in het kluisje, neen dus.
Nu gaan we met de caravan, het voelde plots veiliger. Maar niet dus, mijn luchtbel is doorprikt. In de caravan zit zelfs geen kluisje.....
Zet me weer aan het denken.
Geplaatst door: ® Marian5 
, Datum:
18.06.2016 19:33
Ben ook geen voorstander van een kluisje. Dat valt op en ook mee te nemen. In een leeg pak of bij andere proviand lijkt me veiliger. Was hier niet eens het verhaal van een opgevouwen luier, zoals een vieze?
Ik heb een rugzakje, en dat gaat echt overal mee naar toe. Als ik ga afwassen hangt het ook op mijn rug. En als ik slaap onder de slaapmat bij ons hoofd of onder in de slaapzak. Echt waardevolle spullen gewoon altijd bij je houden. Zoveel sjouwen is dat niet.
Geplaatst door: Jet 
, Datum:
18.06.2016 19:39
In de Provence dit meegemaakt, niet bij ons hoor, maar die gebruikte ook verdovingsgas. Zelfs de hond werd niet wakker tijdens de inbraak....!
Geplaatst door: ® daido1964
, Datum:
18.06.2016 22:31
Geplaatst door: connie 
, Datum:
18.06.2016 22:54
Toen we met een tent kampeerde wel meegemaakt bij buren met een caravan.Zou het uitgemaakt hebben dat we een grote hond bij ons hadden?
Geplaatst door: Max
, Datum:
19.06.2016 00:11
Dat verdovingsgas is een broodje-aap verhaal.
Ik denk dat het belangrijk is om de boel in perspectief te blijven zien. Het gebeurt , maar vaker niet dan wel. Het komt voor op vakantie over de hele wereld, maar evengoed in huizen van mensen die op vakantie zijn. De kans dat diefstal je overkomt is niet groot, maar het kan altijd en overal. Hoofd erbij houden, een gewaarschuwd mens telt voor 2, maar het is geen zonde om met angst je vakantie in te gaan.
Er zijn ergere dingen in de wereld..
Geplaatst door: tentkampeerster
, Datum:
19.06.2016 15:53
Fijn dat jullie verder te gaan met de vakantie! Als ik het goed begrijp zal het gelukt zijn omdat er nog een 2e bankpas en de reservesleutels waren.
Dat is in ieder geval iets wat wij wel doen, de boel splitsen. Omdat wij met de tent gaan zijn wij wat creatiever met opbergen en vooral s'nachts.
Maar dat wil niet zeggen dat het ons niet kan overkomen. Verder nog een goede vakantie toegewenst!
Geplaatst door: ® Carolien@1 
, Datum:
19.06.2016 16:47
Goed om te horen dat jullie de volgende dag lekker mosselen zijn gaan eten! Het is balen maar er zijn ergere dingen en je bent gelukkig verzekerd!
Zijn er trouwens nog andere tips dan je waardevolle spullen in de koffiepot of de vieze luier verstoppen? Ik ga ook met de tent en vind het nooit fijn om met alle paspoorten etc. op pad te zijn. Zit waarschijnlijk niets anders op..
@Texel en vrouw, fijne vakantie verder!
, Datum:
19.06.2016 20:08
Het is ook verstandig om van alle papieren , id kaarten en pasjes een kopie te maken , als dan eens gestolen zou worden of bij verlies dan is het makkelijker om de boel af te handelen .
Wij hebben altijd een kopie van alles in de auto liggen en in de caravan .
En ja spullen splitsen !
Geplaatst door: Car2
, Datum:
19.06.2016 20:16
Geplaatst door: MAB
, Datum:
19.06.2016 20:38
Ik heb in de auto altijd een envelop liggen met daarin 1 of 2 pasjes en ca €300. Wat er dan ook aan de hand is, met de auto kan ik thuiskomen.
Eigenlijk neem ik altijd telefoon, portemonnee en sleutels mee. Soms leg ik die in de auto of bij mijn schoonouders.
Met de vouwwagen, enigszins vergelijkbaar met tent, hadden we 's nachts al dat soort dingen in de slaapcabine. In de caravan ligt het op een plek waar je via een open raampje niet bij kunt.
, Datum:
19.06.2016 20:54
Ja en vergeten we hebben ook alles op een stickje staan en die gaat ook elke keer mee .