De lol is er even af: BESTOLEN (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
19.06.2016 20:57
Ik heb alle belangrijke papieren gescand en in een apart mapje opgeslagen in mijn gmail-account. Dan kan ik te allen tijde daar een printje van uitdraaien.
Geplaatst door: ® Texel
, Datum:
20.06.2016 14:55
Daar ben ik weer! Inmiddels verhuisd naar een camping op een uurtje rijden. In de wetenschap dat er iemand rondloopt met mijn caravan-- en autosleutel was niet zo prettig. Het slapen was ronduit beroerd; van het minste geringste schoot je al wakker. We staan nu op een mooie plek en het weer wordt met het uur aangenamer.
nog enkele tips:
Wanneer je op een "stille" camping staat, doe dan wanneer het donker wordt de rolluiken dicht, zodat men niet de inrichting van je caravan kan bestuderen.
Zet je fiets(en) vast aan je caravan of boom. (gisterennacht voor vertrek lag mijn fiets erg vreemd aan zijn ketting)
Er zijn kleine kluisjes te koop, groot genoeg voor papieren en grote camera. Vaak hebben deze een paar gaten in de bodem om ze met een paar flinke bouten ergens aan de vloer vast te zetten (gaten wel tectyleren).
Ik wens iedereen die nog op vakantie gaat een fijne, maar vooral zorgeloze vakantie.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
20.06.2016 15:59
Jemig Texel waar je overal wel niet aan moet denken! Ik hoop dat je nu wat relaxter kan zijn en van je vakantie kan genieten!
Geplaatst door: ® Doortje 
, Datum:
20.06.2016 16:42
@Texel - mijn ouders hadden kluisje aan bodem verankerd zitten. Daar heeft men een koevoet onder gezet ...
Kluisje weg, gat in de bodem en bijna 4000,- schade
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
20.06.2016 19:13
@MaraM, vooral gmail-accounts en dat soort gratis accounts kunnen gehackt worden. Ik zou dat niet zo snel doen. Meenemen van een kopie-paspoort kan natuurlijk geen kwaad voor het geval het origineel gestolen wordt. Waarbij je de kopie ergens goed opbergt waar anderen deze niet zo snel kunnen vinden.
Geplaatst door: Broodje aap
, Datum:
20.06.2016 19:48
Kan er niks aan doen,maar heb grote twijfels over het waarheidsgehalte van het hele verhaal.
Geplaatst door: ® Marieke3
, Datum:
20.06.2016 21:51
Wat erg, Texel! En wat super dat je zoveel veerkracht hebt, je bent een gelukkig mens. Hele fijne vakantie nog!
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
20.06.2016 22:40
@Hans030: op mijn gescande documenten staat met grote letters KOPIE, dus daar heeft een eventuele hacker niets aan. Trouwens een gmail-account is juist behoorlijk goed beveiligd. Zodra er op een ander apparaat wordt ingelogd, krijg ik al een mailtje op mijn schaduw-account. Ook krijg ik, in tegenstelling tot mijn man met een emailaccount van onze provider, bijna nooit spammail.
Geplaatst door: Slimpie
, Datum:
21.06.2016 12:47
Doet mij denken aan het lege Blue Band margarine doosje met de caravansleutels erin, in de koelkast die in de voortent stond. Voor noodgevallen. Nooit problemen mee gehad, terwijl wij er van overtuigd zijn dat wij meerdere vakanties een ongewenste bezoeker in de voortent hebben gehad tijdens onze afwezigheid. Maar er lag nooit iets in van bijzondere waarde, dus niets verdwenen.
Desalniettemin is een kluisje zeer verstandig, echter zal die wel op het frame (of in ons geval bij de Beyerland aan het stalen gasflessenhok) moeten worden bevestigd. Met name de graaidieven (ca. 90% van de diefstallen, als niet meer) zullen in zo'n situatie geen kans meer hebben. De kunst is deze op een onopvallende, maar wel toegankelijke plek te plaatsen. Voor wat betreft het dicht doen van gordijnen, dat doen wij overdag ook altijd als we er niet zijn. Al is het alleen maar om de zon buiten te houden. De resterende warmte verdwijnt wel via de ventilatiestand in het dakluik.
Daarnaast, maar dat doen wij thuis ook, zal er bij ons nooit iets in een broek- of jaszak te vinden zijn. Alle sleutelbossen, telefoons, handtassen en portomonnees liggen boven (in de caravan in de bovenkastjes/-vakjes. Daar zitten trouwens ook elektrapunten voor het opladen van de diverse apparatuur.
Geplaatst door: ® Doortje 
, Datum:
21.06.2016 13:31
Laptop & stopcontact/opladen zit bij ons in kledingkast (dubbele bodem) met een hoop zooi daar boven-op
Reservegeld & reservebankpasje in envelop - met punaise onder (opklapbare bank) bevestigd
's-Nachts waardevolle spullen & sleutels in klein-ritstasje IN bed (voeteneind)
Altijd op tafel:
Portemonnee met € 30,- en 2 oude bankpasjes met een paar kassabonnetjes
in de hoop dat de dief die knip mee zal graaien en de rest ongemoeid laat
En nu maar hopen dat de dief die onze caravan bezoekt - niet mee leest op dit forum :-)
Geplaatst door: ® Irene1 
, Datum:
21.06.2016 16:22
inderdaad, heerlijk al die tips hier ;-(( Daar zijn bepaalde mensen vast heel blij mee.
Basis blijft: risico proberen te spreiden.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
22.06.2016 12:45
Ik heb een kluis in de auto, werkt prima.
Geplaatst door: Slimpie
, Datum:
23.06.2016 14:07
Dat zei mijn collega tot twee jaar geleden ook, perfect zo'n kluisje in de auto. Tot dat ze een keer terugkwamen van een hapje eten 's avonds en de kofferbak was opengebroken. Schadepost ruim 5000 euro aan de auto, laptop, tablets, papieren en reservegeld weg... Waren ze op de camping of op een parkeerplaats toch in de gaten gehouden terwijl ze in de kofferbak moesten zijn... (zei de gendarme bij de aangifte).
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
23.06.2016 19:26
Ja, dat mensen gezien worden als ze spullen in de auto leggen of hebben liggen is bekend. Wij gaan wel 'ns een weekendje weg en dan is het leuk om in een grote stad te gaan lunchen die op de route ligt (ik heb het gewoon over NL of Belgie). Maar dan heb je wel de bagage in de achterbak. Om te beginnen nemen we niet meer mee dan in de achterklep past voor zo'n weekend. De dingen die we meenemen uit de auto staan op achterbank (rugzakjes etc). Vervolgens parkeren we de auto altijd in een bewaakte parkeergarage en nu komt het de achterklep mag onder geen voorwaarde meer open als we aankomen. Dit om te voorkomen dat je gezien wordt met een auto vol bagage. Voor overnachtingen op weg naar de vakantiebestemming hebben we altijd meer bagage mee, ook op de achterbank staan dingen. Sommigen verklaren mij voor gek, maar we lopen soms 3 keer heen en weer om bagage naar hotelkamer op chambre d'hote kamer brengen. Als de ligging gunstig is laten we er iets meer in liggen. Vorig jaar in een afgesloten prive-parkeergarage onder het hotel op terugweg zelfs bijna alles erin gelaten.
Blijft over ter plekke. Om te beginnen nemen we zo min mogelijk dingen van grote waarde mee, maar ook wij hebben een i-pad. Overigens 1 van 199,-. Dus te overzien. En fototoestel nemen we meestal mee als we weg gaan. De dingen die we waardevol vinden leggen we niet in het zicht, maar doen we in een kastje.
En als we gaan slapen moet van mij de tassen met paspoorten, fototoestellen etc. altijd in een kastje naast het bed opgeborgen worden of in de kledingkast. Dus niet voor het grijpen. Dank zij het verhaal van Texel iets waar we ons nog beter aan gaan houden.
Volgens mij een hele goede tip om zo min mogelijk zichtbaar te hebben dat je waardevolle spullen bij je hebt en ook belangrijk: neem zo min mogelijk dure objecten mee.
Geplaatst door: ® Marian5 
, Datum:
23.06.2016 19:46
helemaal mee eens, zit te bedenken wat we mee hebben, geld, pasjes, paspoort, sleutels en telefoons, Maar dat alles heb ik 24 uur per dag bij me. Past echt in een klein tasje. Wat moet er allemaal in een kluis dan??? Inderdaad niks van waarde mee nemen.
Geplaatst door: tentkampeerster
, Datum:
24.06.2016 13:15
Tja dan wil toch nog even reageren op Hans030. Wij gaan vol bepakt en bezakt op vakantie. Heel duidelijk dus. Maar zie door deze hoeveelheid maar eens waar onze eventuele waardevolle voorwerpen liggen. Een mobiel, betaalkaart en rijbewijs heb ik bij de hand. Voor de rest is het zoeken :)
En als we een dagje weggaan ligt er zoveel troep op de achterbank en in de kofferbak aan boodschappentassen, lege flessen, een plaid, een koeltas etc. Mocht er nog iemand op de gedachte komen om te denken dat hier nog wat te halen valt, succes.
Maar zonder gekheid, wat je ook doet soms ben je aan de beurt. Het is de schade, emotioneel of materiaal, die veel duurder uitpakt dan wat er wordt meegenomen en dat vind ik wel erg.
Geplaatst door: Tsja
, Datum:
24.06.2016 13:59
Wij gaan gewoon onbevangen op vakantie,geen haar op mijn hoofd die erover denkt om me druk te maken over een eventuele diefstal.
In 30 jaar ook nog nooit meegemaakt.
Als ik zoals Hans moest leven,bleef ik lekker thuis,lijkt me ook geen pretje voor de partner.
Geplaatst door: jeroentune 
, Datum:
24.06.2016 14:54
Beste Texel ..
Wat enorm balen van deze gebeurtenis .. ik ben erg geschrokken ..
Kun je me iets meer vertellen over deze groep mensen die hun illegale plekje gevonden hebben bij Lezan ? ik sta op het punt om af te reizen naar Cardet , camping Beau rivage . ik ben een fiets liefhebber en onze kids ook maar ik heb weinig zin om voor een vermogen aan fietsen mee te brengen als de kans erg hoog is dat ze daar onder mijn mobile home vandaan gejat worden. laat staan wat voor ellende zo n groep zwervers kan geven .. maak me wel een beetje zorgen .
Ik hoop dat je me iets meer kan vertellen ..
Jeroen
Geplaatst door: Joep
, Datum:
24.06.2016 15:04
@Jeroentune: Er wordt aangenomen dat de dader(s) uit die groep zwervers (waarschijnlijk "gens de voyage") komen. Maar daar is helemaal geen bewijs voor! Dat is een aanname. De daders kunnen ook andere gasten van de camping zijn of mensen uit een plaats in de buurt. Fietsen kunnen overal gestolen worden. Echt niet alleen in Anduze.
Geplaatst door: Piggelmee
, Datum:
24.06.2016 16:20
Het zijn vast medekampeerfers met een Asci-kortingskaart, dat zijn nl. De grootste dieven die er zijn.