De lol is er even af: BESTOLEN (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Texel
, Datum:
24.06.2016 16:56
Ik heb in meer dan 40 jaar kamperen 5 maal diefstal op een camping meegemaakt. De zesde keer was ik dus aan de beurt. Drie maal was dat insluiping overdag, één maal tent open gesneden en één nachtelijk bezoek waarbij meerdere voortenten werden leeg gehaald terwijl men sliep. Altijd waren kort daarvoor gens de voyage in de buurt aangekomen. Zelfs meegemaakt dat de kerken en kapelletjes ook overdag op slot gingen toen zo'n groep in een stadsparkje was neergestreken.
De groep die vorige week is aangekomen zit vlak bij camping Le Fief d'Anduze, als ze nog niet vertrokken zijn.
Fietsen zet je waar je ook bent altijd op slot plus met een kabel of ketting aan de aarde vast.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
24.06.2016 17:25
@Texel, volgens mij meet u zich in deze zelf de naam aan: Gens de Voyage = Reizigers (net als volgens mij kampeerders).
De naam van de camping is dan ook wel uitnodigend: Le Dief d'Anduze.
Helaas kan er in de aarde hooguit een tentharing o.i.d. geplaatst worden, niet echt afdoende voor een fietsendief.
Geplaatst door: ® Marian5 
, Datum:
24.06.2016 18:10
Wij zijn ook 2x op een camping gewaarschuwd dat er een groep "zigeuners" was neergestreken in het dorp, en dat bij vorige keren de camping toen leeggeroofd was. Beide keren kleine campings en de boodschap direct alarm te slaan als er in onze ogen vreemde mensen op de camping liepen. Liever voor niks dan spullen weg.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
24.06.2016 18:32
Kan ook zijn dat anderen op dat moment op rooftocht gaan, want de gens de voyagers krijgen toch de schuld
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
25.06.2016 13:21
Allereerst Texel, een heel vervelende ervaring. Ik hoop dat de hele papierwinkel inmiddels naar behoren is afgehandeld door o.a. je verzekeraar en dat je toch nog kunt genieten van je vakantiedagen in het mooie Frankrijk. Vast wel!
Misschien een tip voor medekampeerders... maak een overzicht van alle documenten plus nummers die mee gaan: zoals paspoorten, rijbewijs, reisverzekering, creditcard/bankpassen, ziektekostenverzekeringen, autoverzekering etc. en geef dit af bij een van je familieleden of zeer goede betrouwbare bekenden. Mocht er iets aan de hand zijn dan kunnen zij dit in Nederland sneller en beter regelen. Vreemde tip misschien... maar onze kinderen weten ook hoe te handelen als ons iets heel ergs overkomt. Dus polis uitvaart en aanverwante zaken en onze notaris weten ze te vinden en mocht er ergens in huis of bij een bank een kluis zijn waarin deze papieren liggen enfin... hopelijk heeft niemand die dingen nooit nodig.
Geplaatst door: Rianne
, Datum:
25.06.2016 13:24
Wij hebben alles , nummers , verzekeringen e.d. , op een stickje staan en de kinderen weten waar dat ligt .
Nog makkelijker .
Geplaatst door: ® Doortje 
, Datum:
25.06.2016 18:02
@Rianne - stickje heb je weinig aan als je met klapband (auto/caravan) aan de snelweg staat zonder internet :)
Caravn in puin en laptop ook weg .......
Dat overkwam ons dus - en sindsdien toch maar weer een mapje met ouderwetse kopieën mee in de auto
In geval van 'paniek' werkt dat toch het beste/snelste
, Datum:
25.06.2016 18:16
@Doortje ik reageer op Digi-oma die zegt dat ze alles op schrijft voor de kinderen zodat ze dan alle nummers en verzekeringen e.d. bij de hand hebben als er eens iets zou zijn .
Wij zetten dat dus op een stickje voor de kinderen en dat ligt op een bep plek in huis .
, Datum:
25.06.2016 18:20
@Doortje dat was wel heel heftig tjee !!
En wij maken ook van alles een kopie en er ligt een mapje in de auto en eentje in de caravan en ook nog alles op een stickje die altijd in het tasje zit waar ook de dat we altijd bij ons hebben .