Tol badge. Hoelang gaat die van u al mee? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Gerrr
, Datum:
19.05.2017 14:25
Ik heb nog steeds mijn eerste tolbadge uit 2012. Hij gaat ook nu weer mee uiteraard. Vraag me alleen af hoelang hij voort kan. Ik neem aan dat er een batterij inzit?
Is het een goed idee om gewoon al een nieuwe (dus een 2e) bij te bestellen? Voor het geval de 1e het niet meer doet?
Het lijkt me zo lastig om bij een tolpoort te merken dat hij het niet meer doet. Met een lange rij achter je...
Geplaatst door: Mir1
, Datum:
19.05.2017 15:11
Vorig jaar een tolbadge aangeschaft. Wat een handig ding. Hadden we veel eerder moeten doen. Dit jaar de badge weer gebruikt en geen enkel probleem. Helaas mijn schoonouders wel. Net als wij, hebben zij vorig jaar een badge aangeschaft en naar alle tevredenheid vorig zomer gebruikt. Helaas deze meivakantie deed de badge het niet meer en daar sta je dan bij een tolpoort zonder de gelegenheid voor een kaartje. In Frankrijk een dag bezig geweest om de badge te wisselen, maar helaas niet gelukt. Na de vakantie terug naar de ANWB en na wat gedoe de badge kunnen omwisselen. Hopelijk doet deze het langer.
Geplaatst door: Tino
, Datum:
19.05.2017 16:19
Ik denk niet dat er batterijen inzitten want het kan nergens open , er zou anders wel een batterijvakje zichtbaar moeten zijn .
Geplaatst door: Harry G.
, Datum:
19.05.2017 16:19
Tol betalen is eigenlijk helemaal niet leuk. Daar brengt die badge toch geen verandering in. En wat lees ik nu? De onzekerheid of ie het nog wel doet. Is het batterijtje leeg? Sorry hoor, vorig jaar extra goed opgelet en vastgesteld op de route soleil dat de tijdwinst hooguit enkele minuten kan bedragen. Is dat het waard? Ik vind van niet.
Geplaatst door: Martine
, Datum:
19.05.2017 16:47
Volgens mij vraagt Gerrr niet om meningen of een badje handig is of niet, hij heeft er namelijk al eentje :-)
Er zit daadwerkelijk een batterij in de badge. Deze gaat ongeveer 5 jaar mee. Je kan hem niet zelf wisselen. Van de website van de APRR:
Il n’est pas possible de changer les piles de votre badge. La durée de vie de votre badge télépéage est d’environ 5 ans.
Lorsque la pile de votre badge télépéage devient trop faible, il sera remplacé gratuitement à votre demande (sous réserve de conditions normales d’utilisation)
Vorig jaar was onze badge 5 jaar oud, ik heb toen op de website van de APRR aangegeven dat de badge "en panne" was en kreeg toen binnen een paar dagen een nieuwe toegezonden. Je dient de oude dan (binnen 30 dagen of zo) retour te zenden. Dan kost het verder niets.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
19.05.2017 18:07
Die van ons is ook vijf jaar, ik zal binnenkort ook even een mailtje sturen naar APRR. En de tijdswinst is soms echt behoorlijk groot. Vorig jaar reden we hele rijen auto's voorbij, die liepen minstens 20 minuten vertraging op t.o.v. ons en dat dan keer 4, 5. Tel uit je winst. Het is elke keer weer een feest! ;-)
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
19.05.2017 19:58
Geplaatst door: Dick
, Datum:
19.05.2017 21:43
van de site van APRR:
Si votre badge télépéage n’est plus détecté lors de votre passage aux barrières, c’est peut-être que sa pile, d’une durée de vie de 5 à 7 ans minimum, est déchargée. Or ces piles ne se changent pas. Que faut-il faire si la barrière refuse de se lever ?
- Vérifiez tout d’abord que le badge soit bien positionné dans son support fixé au pare-brise. Si votre voiture est équipée d’un pare-brise athermique, il doit être correctement placé dans la zone délimitée par des pointillés, près du rétroviseur central.
- La barrière du péage ne se lève toujours pas ? Soit la pile est déchargée, soit il s’agit d’un dysfonctionnement. Dans les deux cas, rendez-vous dans un Espace Clients APRR ou AREA ou contactez votre Service Client (coordonnées sur votre facture). Un nouveau badge vous sera fourni gratuitement.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
19.05.2017 21:44
Bedankt Peter, maar om die 'ellende' te voorkomen, bestel ik van tevoren liever een nieuwe via APRR ;-)
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
20.05.2017 00:22
@Maram: geen dank. Tip Als je je badge preventief in wilt wisselen vanuit Nederland, krijg je te maken met verzendkosten omdat je de oude badge terug moet sturen. Als je het zo kunt plannen, stop dan onderweg naar vakantie bij een groot tolstation van jouw leverancier. Dikke kans dat daar een klantenservice zit waar je je badge zonder kosten om kunt wisselen. Je kunt natuurlijk ook op de site van je provider kijken waar die shops zitten.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
20.05.2017 09:39
Wederom bedankt voor de tip Peter, we zullen het in overweging nemen.
Geplaatst door: ® Annies
, Datum:
20.05.2017 09:56
Ja dat klopt wel dat je deze langs de snelweg kan wisselen. Dat hebben wij ook gedaan en vervolgens moesten wij die dag wel kaartjes trekken. Het had te maken dat het het niet direct in hun systeem verwerkt kon worden pas 24 uur later. Ik zou dan de verzendkosten voor lief nemen. Overigens heeft onze tolbadge het 5 jaar volgehouden en wij rijden jaarlijks 3x naar Frankrijk.
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
20.05.2017 10:02
Geplaatst door: Martine
, Datum:
20.05.2017 11:10
Ik geloof dat het retour sturen van de badge nog geen 5 euro kostte. Je moet er alleen even voor naar zo'n postnl balie in een boekwinkel o.i.d. De nieuwe badge die je thuis gestuurd krijgt is al helemaal geactiveerd, hoef je niets meer aan te doen. Ook krijg je er nieuwe houdertjes bij etc. Ik vond het appeltje-eitje gaan.
Geplaatst door: Martine
, Datum:
20.05.2017 11:12
Trouwens, ik heb geen e-mail gestuurd hoor. Je kan gewoon inloggen in je persoonlijke omgeving op de aprr website (daar waar je ook je facturen in kunt zien). En dan selecteer je daar je badge en kan je een vakje aanklikken dat hij "en panne" is. En dan krijg je automatisch een nieuwe toegestuurd. Meer werk is het niets.
Geplaatst door: linda 75
, Datum:
20.05.2017 13:23
slim... even goed nakijken hoe oud die van ons is.. denk ook al een jaar of vijf... en ja of het handig is... ik vind van wel...
Geplaatst door: Dick
, Datum:
20.05.2017 13:47
bij mijn huidige badge is het badge nummer mijn inlog bij APRR.
blijft die inlog hetzelfde of is je inlog het nummer van je nieuwe badge?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
20.05.2017 14:35
Van APRR weet ik het niet, maar doorgaans kun je meerdere tags op één account registreren, dus neem ik aan dat je inlog hetzelfde zal blijven.
Geplaatst door: Gerrr
, Datum:
20.05.2017 15:12
Bedankt voor de tips! Ik heb inmiddels een vervanging aangevraagd.
Dat wordt wederom kicken bij de tolppoortjes :D
Geplaatst door: trees
, Datum:
20.05.2017 16:27
helaas lukt het mij niet een nieuwe aan te vragen daar ik hierboven geschreven route niet kan vinden.
ik ben ingelogd maar vind nergens het stuk over "PANNE" (heb het hele geheel al in de vertaalstand gezet)
wie kan mij de juiste stappen geven.