Camping La Chapelle (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Karin
, Datum:
26.10.2017 18:27
Wij zijn op zoek naar een camping in of rond Argeles sur Mer.
Camping La Chapelle spreekt ons wel erg aan. Nog nooit in een grote(re) stad op een camping gestaan, maar volgens de recensies merk je daar op de camping zelf niet zo veel van. Wel als je de camping af gaat natuurlijk.
Kan iemand ons iets meer vertellen over de campingplaatsen op La Chapelle? Wij zoeken een ruimere plaats (min. 100 m2), wat rustiger gelegen (wat verder van de animatie af) met als het kan een beetje privacy. Ook nog een beetje zon op de plaats zou helemaal mooi meegenomen zijn.
Kan iemand ons een tip geven welke plaatsen op deze camping gunstig liggen?
, Datum:
26.10.2017 18:28
O ja, dat vergeet ik nog.
Is deze camping een beetje geschikt voor kinderen van 10 en 13 jaar?
Geplaatst door: ® bemk 
, Datum:
26.10.2017 21:12
Ik lees mee, wij willen ook wellicht naar La Chapelle gaan. Met 2 kinderen van dan 9 en 10.
Geplaatst door: Yvon67 
, Datum:
27.10.2017 05:21
Hallo, Karin sorry nog geen tijd gehad om op je mail te reageren dus bij deze. Wij zijn afgelopen zomer op deze camping geweest, voor de eerste keer trouwens. Voor 10 en 13 jarige kinderen is het een prima camping genoeg te doen. Je merkt inderdaad niet op de camping dat je middenin het dorp zit, het is echt ideaal. Wij zaten er aan het einde van het seizoen toen was het nog wel druk maar geen file rijden denk dat het echt in het hoofdseizoen wel het geval zal zijn.
Qua rustige staanplaatsen denk ik dat je het rustigste zit rond het zwembad, wij zaten in een stacaravan tegen de rand van de camping aan vlakbij de animatie. Op zich viel dat ook nog wel mee wat betreft het geluids niveau. Ik wil nog wel even op de plattegrond kijken wat geschikte plaatsen zijn. Hoop zo wat meer vragen beantwoord te hebben anders hoor ik het wel.
Geplaatst door: ® Karin 
, Datum:
27.10.2017 18:24
Yvon, geeft niets hoor dat je nog geen tijd had om te reageren! Ik wist niet of je regelmatig op het forum keek, daarom had ik je ook een mail gestuurd.
Staan de stacaravans tussen de staanplaatsen in? Op de plattegrond kan ik niet echt ontdekken wat stacaravans zijn en wat staanplaatsen zijn.
Op de plattegrond lijkt het of er een groot verschil in afmeting is tussen de verschillende staanplaatsen. Is dat in het echt ook zo of is de plattegrond niet helemaal zoals het in het echt is.
Goed om te horen dat het ook voor tieners een geschikte camping is. De kinderen zien het zwembad helemaal zitten overigens!
Heb je eventueel nog tips voor uitstapjes die je echt gedaan of gezien moet hebben?
Bedankt voor de informatie tot zover!
Geplaatst door: tineke (webmaster) 
, Datum:
27.10.2017 19:43
, Datum:
27.10.2017 20:43
, Datum:
27.10.2017 20:43
Het klopt inderdaad dat de stacaravans en staan plekken wat door elkaar staan, maar moet zeggen dat er ook veel straatjes zijn met alleen stacaravans dat is rond het zwembad het geval.
Aan de kant waar de pingpongtafels staan en waar de minigolf is staat het iets meer door elkaar, daar zijn de staplaatsen ook best ruim.
Wij zijn zelf naar Coulioure geweest, Argeles-Port leuk om naar toe te lopen, leuke avond markt daar, met de auto langs de kust naar Rosas, hebben ook gekart was leuk maar begeleiding stelde niet veel voor. In Argeles is er drie keer per week markt, leuke eettentjes, s'avonds erg gezellig om over de boulevard te lopen. Het strand ook mooi maar toen wij er waren erg onstuimige zee, kon er niet met banden in vanwege de sterke stroming. En het loopt erg snel naar beneden. We hebben het er gewoon erg leuk gehad, lekker relaxed.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
28.10.2017 12:08
Er zijn twee soorten campeerplekken. Als je na de ingang links aan houdt heb je grotere plaatsen, meer privacy, maar meer lawaai vanwege - volgens mij - de buurcamping.
Als je rechts gaat na de ingang en dan na een paar straatjes naar links gaat, sta je rustiger vwb extern lawaai, maar ik vond de plaatsen vrij krap. Je zit dan ongeveer halverwege de ingang en het zwembad, dus je hebt ook wat meer langsloop.
Ik denk dat je op dit soort campings de combinatie 100 m2, privacy en rust gevoeglijk kunt vergeten. Maar je kan de camping toch gewoon proberen ?Desnoods voor een enkel weekje. Het is altijd leuker om te zeggen dat het veel te kort was, dan dat je er drie weken moet uitzitten.
Misschien is er in de campingstraat Taxo de Mer nog wat te vinden.
, Datum:
30.10.2017 11:59
Bedankt voor de tips. Ik heb inmiddels contact gezocht met de camping om te kijken of er nog een plaats vrij is.
Boeken kan vanaf 6 november, dus dan kunnen we ook pas een plaats uitkiezen.
, Datum:
06.11.2017 09:12
Vanmorgen online proberen te boeken bij camping La Chapelle en de periode die wij op vakantie willen zit al vol!
Onze eerste keus was camping le Dauphin, echter deze was ook al vol.
Heeft iemand een alternatief? Bovengenoemde campings hebben we uitgekozen, omdat het hier (ondanks de drukke omgeving) nog redelijk rustig schijnt te zijn.
Camping le Soleil hebben we ook gekeken, maar daar mag je alleen op woensdag en zaterdag aankomen en vertrekken en dat heeft niet onze voorkeur.
Geplaatst door: tineke (webmaster) 
, Datum:
06.11.2017 12:07
, Datum:
06.11.2017 17:17
Ik heb de camping ook nog even gemaild. Als we een dagje schuiven, dan kunnen we een optie nemen op plaats nummer 572 (9.8 x 9.4 m).
Is dit een goede plaats?
Nummer 183 (9.5 x 6.5 m) is ook nog vrij, maar die lijkt ons aan de kleine kant.
, Datum:
06.11.2017 19:31
Volgens mij is 500 zoveel, best wel een ruime plaats. Daar liepen we langs als we naar het zwembad gingen.
, Datum:
18.11.2017 22:41
Ik weet pas in januari wanneer ik vakantie heb, dus dan ben ik waarschijnlijk veel te laat om een plekje te boeken.
Geplaatst door: Marieke
, Datum:
19.11.2017 11:12
Ik maak mij wel zorgen om de ontwikkeling dat campings voor steeds meer stacaravans gaan, hierdoor zijn juist de kampeerplekken snel vol. Afgelopen zomer op de camping waren alle kampeerplekken vol en waren er juist huuraccommodaties die niet bezet waren. Ik denk dus dat campings ook voldoende kampeerplekken moeten behouden, maar daar zullen ze vast zelf achterkomen.
Misschien voor jullie: camping les Peupliers of camping ma Prairie in canet en Rousillon?
Geplaatst door: Marieke
, Datum:
19.11.2017 11:15
Of een hele andere omgeving: cote d’azur, echt prachtig en genoeg mooie campings.
Geplaatst door: ® bemk 
, Datum:
22.11.2017 14:40
Wanneer willen jullie gaan Karin?
Grappig dat we beide keken voor Chapelle en Dauphin. (ik had ook een topic geopend over chapelle)
Ik vond de plekken zo klein die ze ons aanboden bij Chapelle (gemiddeld 70m2)
Wij kregen plaats nr 20 (13x6) nr 58 (10x7) en nr 88 (11x6,5) aangeboden.
Onze tent is al 4,5 x 8 en dan komen de scheerlijnen er nog bij. Leek ons erg krap.
Jullie zouden nog voor die van ongeveer 90m2 kunnen gaan.
Bij Dauphin hebben we nog keuze uit 2 plaatsen.
, Datum:
22.11.2017 15:01
Toevallig dat we naar dezelfde campings gekeken hebben. Camping le dauphin had onze voorkeur.
Maar in onze periode (3 weken in juli) konden we nog maximaal 10 dagen boeken. Vanaf 15 juli zit de camping helemaal vol.
Camping la chapelle lijkt me ook een prima camping, dus daar hebben we een optie.
Plaats 572 was nog vrij. De afmetingen zijn 9.8 x 9.4. Dus dat zou moeten passen.
70 m2 zou ik ook te klein vinden hoor. Tussen de 90-100 vierkante meter is wel zo'n beetje het minimum wat we willen. Anders past de caravan + voortent + bijzettent er niet op.