Tolbadge - wat als hij niet meer werkt?? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
06.09.2018 23:16
Wat een onzin; "broodje aap verhaal". Valt onder de categorie "Nederlanders lopen altijd op klompen..." Helemaal eens met Peter. De gegevens worden automatisch doorgegeven aan de man/vrouw bij het loket en je kunt altijd een reçu vragen na betaling. Wij gebruiken de VISA-kaart en nemen altijd een bonnetje mee, maar meer als souvenirtje.
Geplaatst door: Jean-Kloot
, Datum:
06.09.2018 23:29
In ieder geval weer een nieuw woord geleerd van Harrie013; "Wala"
Geplaatst door: Manus
, Datum:
07.09.2018 08:58
Je kunt het altijd zien. Bij de prijs die je moet betalen staat ook de categorie. Dit jaar voor het eerst meegemaakt bij Loriol. Onze auto met vouwwagen werd aangeslagen voor categorie 2. Even een druk op de knop, en voor ik iets gezegd had werd de categorie gewijzigd in 1. Dus inderdaad, blijf opletten.
Geplaatst door: ® Jan52
, Datum:
07.09.2018 12:08
Wat me wel opviel was dat de servicepunten voornamelijk in het oosten van Frankrijk zijn gesitueerd.
Wij komen eigenlijk nooit in die hoek dus zullen we onze badge ook daar niet kunnen testen.
We denken eraan om deze gewoon over een paar jaar op te sturen om in te ruilen.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
07.09.2018 12:18
Waar de servicepunten zitten hangt er van af bij welk bedrijf je de badge af hebt genomen. Doorgaans zijn dat de grote autobaanexploitanten en die hebben allemaal hun eigen werkgebied. Servicepunten plaatsen ze bij hun grote tolstations.
Geplaatst door: ® Jan20
, Datum:
07.09.2018 21:39
Dat klopt, maar ik heb het over die van de anwb Peter.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
07.09.2018 23:42
ANWB heeft zelf niets, maar verkoopt de badges van Area door. Die hebben alleen in de Franse Alpen servicepunt. Is zusterbedrijf van APRR (Paris-Rhin-Rhone) in noordoost-Frankrijk, maar het is mij niet helder of je met Area-badges bij APRR terecht kunt. Mocht je bij een servicepunt van APRR in de buurt zitten is het het proberen waard. Nooit geschoten...
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
08.09.2018 10:59
Dat de anwb niets heeft weet ik ook wel, maar toch, veel mensen hebben bij hun de badge gekocht.
En die kunnen volgens mij, wat ik er van gelezen heb op de site van AREA alleen bij hun eigen servicepunten terecht.
En dat is in mijn ogen een gemiste kans, niet alleen voor ons maar ook voor al die anderen die o.a. richting Atlantische kust gaan.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
08.09.2018 11:06
Daar zou de ANWB inderdaad wel eens duidelijker over mogen zijn, maar ja, dan haalt ze haar eigen handel onderuit...
Geplaatst door: Pim
, Datum:
10.09.2018 15:51
Tolbadge-blijft een leuk, jaarlijks terugkerend onderwerp op deze site. Met alle voors en tegens. Hebben sinds 2014 een tolbadge van Vinci - tegenwoordig Ulys. Met servicepunten in Vienne en Aix-en-Provence. Komen we ook niet iedere dag. Maar met het internet bestellen we tegenwoordig van alles, maar een badge omwisselen is een uitdaging ? Of is dit vanwege de franse taal, die ik nog steeds niet machtig ben ? Een vertaalprogramma doet wonderen. Ook al is de spelling niet altijd correct. De essentie begrijpen we allemaal. Wat bij ons de doorslag geeft om de tolbadge te gebruiken is dat we beide met te korte armen anders altijd uit het raam moeten hangen om een kaartje te trekken. Of de betaal/creditcard in de betaalsleuf te doen. Eens gelezen dat iemand een tang gebruikt als een armverlenging. Ook een oplossing. We rijden overigens met een caravan.
Geplaatst door: Nena
, Datum:
16.09.2018 14:18
Wij hebben 'm nu ca. 4 jr en de tolbadge werkt prima!! Is echt veel gemakkelijker!! Wij gaan 2 X per jaar naar Frankrijk voor 2 x 7 à 8 wkn en maken er veel gebruik van dus. Wat een gemak!
Geplaatst door: ® Ewout1
, Datum:
24.09.2018 17:22
Ook dit jaar weer veel plezier eraan gehad, Al sinds 13 of 14 de badge. Ik zag dat je hem bij APRR (daar is de badge van) hem kan omwisselen voor een exemplaar inclusief Italië. Heeft iemand al ervaring ermee (lees: werkt hij goed?) en ik las ergens in een topic over kosten na 2 jaar. Ik moet het nog nader lezen (alleen vluchtig bekeken). We gaan namelijk volgend jaar een combi doen. 2 weken Toscane en dan 2 weken ZO-Frankrijk.
Geplaatst door: frank
, Datum:
24.09.2018 20:54
Zelf heb ik er eentje van SANEF(Bipandgo) maar op de site van de ANWB staat dat je de tolbadge (van de ANWB neem ik aan) in haar winkels om kan ruilen.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
24.09.2018 22:29
Bij de ANWB zul je inderdaad alleen Area-badges om kunnen ruilen, met een boel mazzel ook van zusterbedrijf APRR
Met mijn Bip&Go uiteraard alleen ervaring in Frankrijk en Spanje, werkt in beide landen perfect.
Geplaatst door: Gerard
, Datum:
20.02.2019 20:00
Hoe moet je je aan melden bij apr om je toolbage om te ruilen alles is in het frans
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
20.02.2019 22:57
Je kunt natuurlijk de vertaal optie in Google Chrome gebruiken.
http://www.aprr.fr/fr
Klik op Se Connecter (rechts boven)
Klik op Connection Client APRR
Aanmelden met klantnummer en wachtwoord - klik op Valider
Klik op Mes Badges
Klik op Signaler un badge en panne
Controleer uw gegevens en plaats vinkjes in onderste blok.
Klik op Valider
U krijgt de badge toegestuurd. De oude badge moet u terug sturen naar het adres dat in de enveloppe zit.
Geplaatst door: brulkjaer
, Datum:
28.02.2019 13:45
Wij hebben een badge van APRR voor Frankrijk sinds 2012. Van de week bleek deze dus niet meer te functioneren. Bij een groot servicepunt langs geweest: ondanks de bemanning, werd er niet geholpen. Het was 17.15 uur en de werkdag was dus voorbij. De tip (op internet) om het niet-functioneren van de badge te melden via de help-knop bij de tolpoort leverde ook niets op. De reactie was: dan moet je maar met een creditcard betalen.
Dus bij thuiskomst maar via ons account bij APRR om een nieuwe badge verzocht.
Geplaatst door: ® Annies
, Datum:
01.03.2019 22:43
Dit is nu precies het ongemak dat je niet wil meemaken. Buiten dat denk ik dat jullie niet netjes geholpen zijn. Om deze problemen voor te zijn ruilen wij onze badge na 4 jaar om. Wij rijden wel 3x per jaar Frankrijk dus wij ruilen onze badge om voordat de 5 jaar verstreken zijn.
Geplaatst door: Martin
, Datum:
03.03.2019 11:19
Tijdens onze vakantie vorig jaar ook "problemen" gehad met de badge, geen piep en de slagboom bleef dicht.
Balen, want zou de batterij dan toch op zijn?
Kaartje getrokken en doorgereden.
Waar wij van de peage af moesten op het knopje gedrukt, vriendelijke dame aan de lijn en probleem kort uitgelegd. Ze wilde weten waar we op de peage gekomen waren (code staat op kaartje) en moesten de badge scannen.
De scanner zat overigens belachelijk hoog. Slagboom ging open, maar het kaartje moest wel nog in een bus gegooid worden.
Werkte in principe dus erg goed.
Uiteindelijk bleek de badge niet helemaal op de juiste plek te zitten, dat is dan het nadeel van een panorama voorruit bij een Citroën C4 Picasso, badge zat te hoog.
Uiteindelijk werke de badge perfect.
Alleen een beetje jammer van de ongeduldige toeterende Belg achter ons, de Fransen hadden alle begrip.
Dit jaar maar wel de badge laten testen of voor de zekerheid omruilen.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
03.03.2019 13:30
onze badge deed het ook niet meer. Van Area, netjes opgestuurd met formulier - wat gewoon in het nederlands uitgeprint kan worden en een nieuwe gekregen.
Deze werkte ook niet....
Totdat ik boekje van onze auto nog eens las... in de tussentijd hadden we een andere auto - met voorruitverwarming - en dan moet de badge op aangegeven stuk geplakt worden en niet op de plek waar we m normaal hingen... Die eerste badge was ook vast niet leeg... (t was na jaar of 4-5) maar gewoon ook domheid van ons dus