route national (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® jajo 
, Datum:
15.06.2018 23:07
hallo
we gaan al jaren naar zuid frankrijk (altijd over route du soleil)
nu willen we graag de route national rijden
is dit te doen met een kind die last heeft wagen ziekte
nog ff een vraagje
wie gebruikt de app peago en wat zijn de ervaringen
gr jack
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids 
, Datum:
16.06.2018 00:02
Route National, dat betekent meer rotondes, meer kronkelen en vaak toch een slechter wegdek. Lijkt me niet ideaal met wagenziekte, maar de enige manier om er achter te komen of dat bij jouw kind klopt is uitproberen...
Wat die Peago-app betreft: de theorie klopt: er zijn op langere ritten afritten, waar je geld kunt besparen door even van de snelweg af te gaan en er gelijk weer op te gaan. In de praktijk valt het tegen. Het gaat om superkleine bedragen, waarbij de winst deels wegvalt doordat je vanwege het tolsysteem vaak toch wel een stukje van de weg af gestuurd wordt voor je bij het tolstation bent en vervolgens weer kunt keren. Bij de introductie heb ik voor mijn blog een testje gedaan: http://www.hurktoilet.nl/weblog/wreageer.php?id=9599. De maker claimt dat hij sindsdien verbeteringen aangebracht heeft, maar dat zal aan het principe niet afdoen.
Geplaatst door: MAB
, Datum:
16.06.2018 07:03
Onze 3 kinderen zijn wagenziek. 2 behoorlijk. Eén daarvan neemt al vanaf zijn 4e zelf zijn Primatour zo in. De jongste, nu 5 heeft het nodig dat we hem in een snoepje stoppen. En dan rijden we best wel wat RN zonder problemen (als ze op tijd hebben ingenomen).
Nancy, Epinal, Vesoul, Besancon, Arnoud, Lons le Saunier. Delen hiervan zijn te vergelijken met snelweg, maar er zitten ook heuvels en bochten in. Je komt helaas wel steeds minder echt door dorpjes heen.
En afhankelijk van waar je heen gaat kun je ook prima van pont d'ain binnendoor naar bijvoorbeeld bourgoin- jaillieu.
Na Vif - Sisteron - Aix en Provence is ook prima te doen binnendoor. Daar kom je wel echte bergen tegen met bijna haarspeldbochten ( ruim hoor) zoals zuidwaarts naar col de la Croix haute.
Wij doen dat gewoon lekker rustig, op andere stukken is de truc juist niet teveel af te remmen voor bochten maar er goed doorheen kijken en waar het kan 'afsnijden'. Dat scheelt een hoop geslinger.
Vorig jaar hebben we dat stuk ook weer voor het eerst gedaan (Let wel, mét Primatour) en de kinderen vonden het prima. We rijden trouwens met caravan. Daarom minder ik ook op tijd vaart bij de vele spoorwegovergangen, waar je vrijwel nooit hoeft te wachten overigens, en ook daar gaat het prima )langzaam vaart minderen en niet te snel optrekken ( met caravan sowieso al beter)
Toen we vorig jaar dit stuk voor het eerst in ca 7 jaar weer reden verzuchtte mijn vrouw:" o, dit is pas écht vakantie!". ( itt tot de in mijn ogen dodelijk saaie tolweg, maar ieder zijn ding natuurlijk)
Het is dat er op sommige stukken gewoon geen (acceptabel) alternatief is, en op sommige plekken weet ik die helaas niet, anders reden we alles RN.
Geplaatst door: ® daido
, Datum:
16.06.2018 08:23
De route Nancy, Epinal, Vesoul, Besancon, Arnoud, Lons le Saunier is inderdaad goed te doen. We hebben een puppy die al overgeeft na een ritje van een kwartier en die heeft een rit van 10 uur goed doorstaan. De dag daarna eeb rit door de alpen.
Ik heb haar het homeopathische middel cocculus c30 gegeven. 1 dag van te voren en 1 uur voor vertrek geven.
Geplaatst door: V
, Datum:
16.06.2018 09:37
@Daido: C30 betekent:
één deel van de oorspronkelijke stof is opgelost in
1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000
delen water of alcohol!
Daar zit dus helemaal niets meer in van de oorspronkelijke stof. De enige die daar beter van wordt, is de fabrikant.
Geplaatst door: femme
, Datum:
16.06.2018 20:54
Hallo, ben volwassen vrouw en heb erg veel last van wagenziekte. Pas naar de Alpe d'Huzes geweest en op advies van medewerkster drogisterijketen de Sea-Band gekocht. De Sea-band werkt door middel van accupressuur, waarbij een zachte druk wordt uitgeoefend op het "NeiKuan punt in beide polsen.
Gebruik ter verlichting van misselijkheid, zwangerschap, narcose en chemotherapie.
Effectief binnen enkele minuten, is niet slaapverwekkend en heeft geen andere bijwerking.
Sea band mag zo vaak en zo lang als nodig is gedragen worden.Langdurig gbruik kan echter de handen doen opzwellen( niks geen last van gehad).Wanneer dit gebeurt dienen de banden verwijderd te worden.
De Seaband is geschikt voor volwassenenen en kinderen vanaf 3 jaar.
Ze zijn verkrijgbaar voor volwassenen en kinderen en zien er uit als brede haarelastieken met een knopje erop."
Ik heb er euro 15,= voor betaald en ben reuze tevreden. Misschien iets om in gedachten te houden? Fijne vakantie.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
17.06.2018 06:09
Aan V., Het klopt wat je zegt. Door het bereiden en schudden wordt de energie van het middel over gebracht. Het is zelfs zo hoe meer je het gaat potentieren, hoe sterker de werking. Ik snap dat je denkt dat niet kan, maar het werkt.
Een placebo effect bij de hond is uitgesloten, want die weet niet dat zij het middel krijgt. Nu een week later heeft de hond nog geen last van wagenziekt, ondanks ritten over bergpassen.
Voor mij hoef je het niet te geloven en aan een eindeloze welles nietes diiscussie heb je ook niets.
Geplaatst door: ® Carolien@1 
, Datum:
17.06.2018 08:37
Bedankt @daido. Ik ga het proberen bij één van mijn honden. Zij geeft nog net niet over maar voelt zich ook niet kiplekker onderweg!
Geplaatst door: ® daido
, Datum:
17.06.2018 10:29
De symptomen moeten wel zijn overgeven, duizeligheid en beter door frisse lucht voor cocculus.
Is de hond angtig, piepen en beter door troost en frisse lucht dan kan je pulsatilla c1000 of 1 m ( is hetzelde) geven.
Als het goede middel is moet het over zijn, dus je hoeft het niet elke keer te herhalen.
In de apotheek zullen ze proberen d12 te verkopen, maar ze kunnen bi jVSM gewoon c1000 of m bestellen.
Een paar korreltjes oplossen in water en in de mond van de hond doen. 3 keer geven is genoeg. Het is niet hoe meer hoe beter.
Geplaatst door: ® Edwin2 
, Datum:
18.06.2018 19:03
Wij rijden al jaren RN, Nancy Epinal, Besancon, Bourg-en-Bresse, Grenoble,Sisteron. Dan zitten wij in de Provence Moustiers-Sainte-Marie.
We rijden er gemiddeld 2 tot 3 uur langer over als dat we tol zouden pakken, alleen heb je wel het nadeel van de vele flitskasten die soms verdekt staan opgesteld en je hebt ook te maken met verplaatsbare palen. Nu vanaf 1 juli maximum snelheid 80 km, dus ben benieuwd of we er veel langer over doen dit jaar.
Geplaatst door: anita
, Datum:
19.06.2018 12:10
Het grootste nadeel van RN is dat er weinig parkeerplaatsen zijn waar je even lekker pauze kan houden. Ze zijn vaak klein, zonder voorzieningen als een toilet en liggen strak aan de weg.
Geplaatst door: Joep
, Datum:
19.06.2018 12:25
@Anita: omdat je bij de RN door heel dorpjes en plaatsjes komt, kun je ook parkeren op de veelal zeer ruime parkeerplaatsen bij een supermarché. Dan kun je meteen wat lekkere verse spullen halen voor je ontbijt of lunch.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids 
, Datum:
19.06.2018 12:39
En bij de grote supermarkten vind je met een beetje mazzel ook een toilet in de hal
, Datum:
19.06.2018 12:47
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
19.06.2018 13:26
Vaak genoeg een tijdje gestopt op zo'n bedrijventerrein buiten het dorp. Doorrijden naar achteraan waar dikwijls nog een grasveld is (t.b.v. eventuele uitbreiding). Tafel en stoeltjes buiten (en soms parasol) en op ons gemak gelucht. Heerlijk rustig en de hond kon even rondrennen. 't Is wel gebeurd dat werklui van een bedrijfje onze hond kwamen bekijken en hem een grote bak water brachten. We hebben zelf een toilet in de caravan; wel handig. Wegen zijn ruim genoeg i.v.m. vrachtwagens, die helemaal achtereen niet veel komen; zeker op zondag niet.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
19.06.2018 14:33
MAB, goedkoop tanken? Ik denk dat je bedoelt minder duur. Diesel kost bij de intermarche 1,45€.
, Datum:
19.06.2018 15:30
Daido, da's een kwestie van halfvol/halfleeg. Natuurlijk is het veel, Frankrijk zet meen ik ook in op gelijk prijspeil voor diesel als benzine om diesel te ontmoedigen. Maar, het is wel ca 20ct goedkoper dan aan de snelweg. Kun je gelijk bij de Intermarche lekkere broodjes kopen van het verschil. En daarvan word ik weer blij, dus, daarom zeg ik goedkoper.
Geplaatst door: anita
, Datum:
19.06.2018 18:39
Joep, je hebt gelijk maar ik vind dat ik jajo reizend met een kind hier wel even op attent mag maken. Wij vonden het wel vervelend om een dorpje in te moeten rijden met drempels en rotondes tot je er naar van wordt. En ook al is er een grote supermarkt met p plaats, dat is geen speel of picknickplaats.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
19.06.2018 18:54
Beetje overdreven. De wat grotere stadjes en steden hebben vaak een rondweg omdat hun eigen burgers doodmoe werden van de steeds groter wordende vrachtauto's in hun smalle straatjes en ook de kleine dorpen hebben gewoon goede wegen (asfalt bestaat daar ook al) en soms enkele rotonde;(altijd beter dan een serie stoplichten.
Na vijf weken rondrijden en slechts een enkele maal een stukje péage heb ik goede ervaringen met de D- en N-wegen. We doen al jaren niet anders.
Geplaatst door: Marion E.
, Datum:
19.06.2018 20:59
Als een kind last van wagenziekte heeft, kan ik me voorstellen dat de autoroute rustiger rijden is. Zal wel hetzelfde zijn als je in Nederland op de gewone wegen of op de snelweg rijdt. Verder helemaal met digi-oma eens. ;-) Wij rijden ook veel RN, en wisselen af met autoroute als we wat meer willen opschieten. RN is voor ons afwisselender dan de vrij saaie autoroute. Maar wij gaan buiten het hoogseizoen en hebben meestal alle tijd. Dat is toch anders.