Franse tolwegen plus, zwerfvuil min (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan56 
, Datum:
27.09.2018 20:56
Gisteren teruggekomen en vanuit Serignan tot Arlon(B) gereden. Ze kosten een paar euro maar wat rijden de Franse tolwegen super. Bijna overal 3 rijstroken en perfecte kwaliteit van deze wegen en buiten het hoogseizoen heerlijk rustig ca 100 km/U met caravan op de cruisecontrol.
Dit een dikke plus.
We hebben ook veel gefietst omgeving Mbt.Ventoux Carpentras/Bedoin /Mazan en in de omgeving van Serignan. Wat ons is opgevallen is het vele zwerfvuil en afval wat kennelijk overal in de bermen wordt gegooid.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
28.09.2018 07:07
Wij hebben vorige week dezelfde route gereden.
Wij zagen vaak dat mensen gewoon hun bekertjes en papiertjes uit het raampje van hun auto gooide.
Ik vind het onvoorstelbaar dat je uberhaupt zoiets doet.
Ook veel banden van vrachtwagens.
Maar eerlijk is eerlijk,als je de weg door Parijs neemt,weet je echt niet wat je ziet.
Je zou er je huis mee kunnen inrichten van wat er allemaal langs de kanten ligt.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids 
, Datum:
28.09.2018 07:37
Zwerfafval is helaas overal een probleem, en dan is Frankrijk nog heilig vergeleken bij Italië.
Qua files vrees ik dat je gewoon geluk hebt gehad, maar inderdaad, de Frans tolwegen worden prima onderhouden.
Geplaatst door: Den
, Datum:
29.09.2018 09:18
Dit jaar de buitenring van Parijs genomen (west) langs de Gaulle. Wat een ongelooflijke zooi. Wat ons opviel: autobanden, Mac Donald’s meuk, bumpers, luiers, vuilniszakken, bekertjes, plasticzakken ed. Het gekke is dat men het ook ongenegeerd naar Buiten flikkert. Het maakt echt niemand wat uit. Heeft dit geen prioriteit bij de politie wb handhaving?
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
01.10.2018 19:21
Als ik langs de veluwe rij over de A28 dan is het geen haar beter dan in Frankrijk wat betreft het zwerfvuil in de berm. Ik zie geen verschil hoor met Frankrijk of hier.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
02.10.2018 19:23
Maar ik denk niet dat er bij de veluwe wasmachine's,tenten en ander grofvuil ligt.
Bij parijs is het gewoon 1 grote afvalcontainer.
Geplaatst door: Texel
, Datum:
02.10.2018 23:33
Zwerfafval vind je overal; niet alleen in Frankrijk en Italië. Ik woon op ongeveer 2 km van een Mac D. en zelfs bij mij in de straat vind je heel wat doosjes, bekers, zakjes, servetten, blikjes en andere troep met die grote letter M. Ondanks de meerdere "blikvangers" in de omgeving. Dus rotzooi zie overal en wennen doet het niet. Er blijkt dus wat aan onze opvoeding te mankeren.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
04.10.2018 13:34
op de dorpspagina die ons dorp heeft op facebook zie ik overigens regelmatig foto's van grof vuil dat gedumpt is hier op de hei.... de plaatselijke milieustraat waar je ook je grofvuil kwijt kan ligt eigenlijk vlakbij, dus t zal die paar euro wel zijn die je moet betalen daar dat men besluit het een kilometer verderop in de berm te mikken. Dus ja overal vindt je vuil langs de weg. Maar bv in t midden-oosten waar ik lang geleden was stonden er wel veel autokarkassen langs de weg. Daar hebben wij Rijkswaterstaat voor die dat volgens mij beetje controleert en opgeruimd houdt ... De mens zorgt uiteindelijk gewoon voor z'n eigen ondergang ;-)