Controle wel/niet milieuvignet (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jan
, Datum:
01.10.2018 15:09
Heeft iemand enig idee hoe er gecontroleerd wordt op het hebben van zo’n vignet? Afgelopen weekend in Parijs geweest zonder vignet en vraag me af of ik daar nog bericht van kan krijgen. :-)
Wat ook wel bijzonder is, je ziet nergens staan dat je een milieuzone in rijdt... of een andere aanduiding dat je ergens aan moet voldoen.
Geplaatst door: rob
, Datum:
01.10.2018 18:02
Voordat de discussie - over het wel of niet van zo'n sticker hebben financieel uit kan - weer eens losbarst: waar ben je bang voor ?
Met een beetje pech scannen ze je voorruit bij bijvoorbeeld een verkeerslicht, met automatische apparatuur.
, Datum:
01.10.2018 18:46
Nergens bang voor. Veel meer nieuwsgierig hoe het werkt. Heb iig geen scanapparatuur gezien. En het lijkt me een hele opgave om dit systeem sluitend te krijgen gezien de verkeerssituatie in en rond Parijs.
, Datum:
01.10.2018 18:52
... en dus nergens een aanduiding gezien dat ik een zone in reed....
Geplaatst door: Herma
, Datum:
02.10.2018 09:59
Klopt Jan, wij zijn deze zomer in Grenoble geweest en door Lyon gegaan nergens zie je iets staan. Wel zag je in Grenoble volop auto's rijden met deze sticker.
Verder geen spijt deze aangeschaft te hebben voor die paar euro rij je toch safe.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids 
, Datum:
02.10.2018 12:32
Paar maanden geleden was het nog wachten op een wetswijziging, die cameragebruik voor deze controle mogelijk maakt, weet niet of die er al door is. Gemeente Parijs wil daar dolgraag mee aan de slag, omdat controle geen prioriteit heeft bij politie. Toen de zone onlangs tijdelijk uitgebreid werd tot de ring A86, is er wel gecontroleerd. Enkele honderden bonnen. Klinkt veel, maar of het ook echt betekent dat er streng gecontroleerd is?
Geplaatst door: Pim
, Datum:
02.10.2018 16:44
Idd - discussies genoeg gezien over wel/niet. Feit is dat ik heel weinig auto's gezien hebt met een milieu-sticker laatste vakantie aug/sep. We waren in de buurt Chambery/Annecy. Wel alle auto's met een soort van assurantie sticker rechts voor. Ik heb trouwens wel een sticker ha ha
Geplaatst door: ® daphne 
, Datum:
02.10.2018 21:30
In het weekend kun je zonder vignet de milieuzone van Parijs in. Dus zul je er niets meer van horen.
, Datum:
02.10.2018 22:33
Pfft, dat element had ik nu net overheen gelezen, maar je hebt helemaal gelijk: in in het weekeinde heb je ook in Parijs geen vignet nodig (tenzij er vanwege hevige smog een tijdelijke zone ingesteld is, maar dat gebeurd hooguit een paar keer per jaar, voor een paar dagen).
, Datum:
02.10.2018 22:53
met excuses voor die vreselijke d-t-fout..., iets te snel gepost.