reis voor de eerste keer met een dakkoffer (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Fammeij
, Datum:
14.10.2018 11:25
@Jurgen hoe leg je een skibox aan een fietsketting? Heb je de dragers er dan nog aan zitten?
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
14.10.2018 19:20
Ik persoonlijk denk dat een Nederlandse kentekenplaat al genoeg is om aan te geven dat je de toerist uithangt ... :-)
Geplaatst door: ® daphne 
, Datum:
16.10.2018 23:23
Nou maar hopen dat volgend jaar na la deze moeite dat de verkering nog aan is :) :) :)
Even een andere insteek: kunnen dochter en vriend niet zelfstandig met vliegtuig of trein nakomen? Vinden ze vast leuk en jullie kunnen de auto volladen voor de reis en toch uitstapjes tijdens de vakantie met 5 maken. Scheelt je wellicht een aanschaf van een dakkoffer.
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
16.10.2018 23:41
@ Fammeij: je legt de fietsketting (slot) in de klauw vd dakkoffer. Daarna draai je de klauw langs de binnenkant vd koffer aan tot hij geklemd zit rond de ketting. Dakkoffer sluiten en op slot doen en klaar is kees.
@ MaraM: uiteraard kan je aan de nummerplaat zien dat je toerist bent. Ik bedoel alleen maar dat het met een dakkoffer nog meer opvalt, zeker op een volle parking.
Geplaatst door: Heidi
, Datum:
17.10.2018 17:36
@daphne
Inderdaad als de verkering nog aan is, maar zijn nu al 16 maanden samen.
En de dakkoffer kunnen we lenen van mijn broer, dus kost heel wat minder dan vliegtuig of trein
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
19.10.2018 01:14
Wij hebben nooit met een dakkoffer gereden, dus daar kan ik verder geen advies over geven,
Maar wel wil ik adviseren, dat je zorgt dat de koffer goed gesloten is. Liefst net een extra riem er omheen.
Wij hadden het een keer, dat we met de caravan onderweg waren, en een auto met dakoffer reed ons voorbij. Stuk verder, gelukkig niet dicht voor ons, stond de auto aan de kant, koffer open, en de weg bezaait met spullen uit de dakkoffer. Die was dus opengegaan!
Geplaatst door: MAB
, Datum:
19.10.2018 09:16
Als je een dakkoffer niet te vol doet, dus dat de deksel echt makkelijk dichtgaat zonder je bagage in te moeten drukken, sluit ie gewoon goed.
Een riem eromheen maakt veel lawaai, daar wordt de reis niet rustiger van.
Geplaatst door: ® And®ea 
, Datum:
19.10.2018 12:55
Naast de herrie: door het aanspannen van spanbanden kan het deksel vervormen waardoor de koffer niet meer goed (waterdicht) afsluit. Hierdoor kan hij zelfs sneller openklappen aangezien de wind tussen de deksel en de onderschaal kan komen.