Openingstijden campings Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Truus1 
, Datum:
14.10.2018 19:58
Wij vertrekken 1 November met auto/caravan richting Spanje,nu zit ik te zoeken bij overnachtingsmogelijkheden camping,maar wat me opvalt dat ik nergens kan vinden of de campings ook open zijn in November en terug in December, We hebben in verleden nog wel eens moeten zoeken naar een camping wat open was en dat was toen niet zo erg omdat we een camper hadden ,maar om rond te gaan rijden al zoekende met een caravan lijkt niet zo leuk ,weet iemand of deze campings open zijn in deze maanden!!
Geplaatst door: frank
, Datum:
14.10.2018 20:12
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
14.10.2018 20:16
Hier zijn de campings die het hele jaar open zouden moeten zijn.
Controleer wel eerst of de camping echt open is. De openingsdata veranderen regelmatig.
https://www.camping-frankrijk.nl/kaart?5MGECK33
Let op! het filter staat aan met "Hele jaar open". U kunt dit filter weer verwijderen door op de gele knop [Filter] te klikken en vervolgens onderaan op [Verwijderen] te klikken
Geplaatst door: Daido
, Datum:
14.10.2018 20:18
Ik gebruik zelf de androidapp van Archiescampings. Kost een paar euro, maar is geweldig. Bij alle campings van heel europa staan erop.
Op de kaart kan je zien of er een camping in de buurt is waar je op dit moment bent.
Campings die op dat moment gesloten zijn, worden grijsgekleurd. Je kan bij de informatie zien wanneer de campings open zijn.
Geplaatst door: ® Xander1 
, Datum:
14.10.2018 22:50
Bij CampingCard.nl kan je heel makkelijk zoeken op openingsperiode
Geplaatst door: ® Truus1 
, Datum:
14.10.2018 23:31
Dank je wel allemaal,we gaan nu een route uitstippelen ervan uit gaande dat je met een caravan minder km. maakt op een dag dan met een camper zullen we er toch wel een dag of misschien 2 extra ervoor uit moeten trekken om halverwege Spanje te komen .
Geplaatst door: ® User15359 
, Datum:
15.10.2018 08:38
Afhankelijk van waar je in Spanje heen gaat zou je ook de route via Bordeaux kunnen overwegen. Veel mensen denken dat dat om is, terwijl het juist iets korter is en met wat minder tolkosten. Voor op google maps ofzo maar eens Utrecht ? Valencia in (gaat via Lyon) en voer daarna ertussen Montlieu-la-Garde in. (Onze camping ligt 12km van die afrit op de tolvrije N10). Dan blijkt het via Bordeaux korter te zijn.
Check daarnaast op de website van de diverse campings die je wilt aandoen de werkelijke openingsperiodes. Wij staan er ook in als het hele jaar open maar sluiten evengoed van 15 december tot 15 januari. Doorgaans zijn campings langs de grote doorgaande routes wat langer open, maar dat is uiteraard niet 100% zeker.
Hoe dan ook een veilige en voorspoedige reis en wellicht tot ziens binnenkort.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster) 
, Datum:
15.10.2018 09:54
Ruud (User15359)
bij jullie tarieven staat:
Hoogseizoen: juli – augustus
Laagseizoen: september – juni
Misschien is het handig om op je website te vermelden, dat jullie van 15 december tot 15 januari gesloten zijn.
Geplaatst door: ® User15359 
, Datum:
15.10.2018 12:25
Op de pagina "camping" van onze website staat dat wij dit jaar geopend zijn van 15 januari tot 15 december Tineke. Overigens worden wij elk jaar vanaf september zeer vaak gebeld met de vraag of we open zijn, dus het komt vaker voor dat mensen de informatie niet gemakkelijk vinden. Maar om nou die informatie op meerdere pagina's op onze website te zetten vind ik te ver gaan.
Ik zie trouwens dat ik nu "User15359" heet en niet meer "Ruud". Geen idee hoe dat gekomen is, maar kan ik dat zelf eenvoudig aanpassen. Ik vind zo'n nummer nogal onpersoonlijk.
Geplaatst door: ® Freekvo 
, Datum:
16.10.2018 09:03
Volgens mijn Google Maps is de route Utrecht-Valencia via Montlieu-la-Garde (A10) en daarna via Zaragossa idd het kortst: 1834 km.
Daarna de route via Parijs-Clermont-Ferrand (A75): 1841 km. Via Lyon (A6-A7) is de route : 1868 km en via Limoges-Narbonne (A20) is het 1877 km.
Het maakt dus allemaal niet veel uit.
Wij zijn afgelopen maart gereden via de A20 en na Toulouse door de Pyreneeën (Foix-Puigcerda-Berga-Barcelona). Dat is (toevallig) dan dezelfde afstand als via Narbonne. Die route was prachtig maar het ging wel erg langzaam door de bergen (met caravan) en het was ook erg bochtig. Daar moet je dus wel de tijd voor nemen en niet snel wagenziek worden.
Omdat wij vaker die kant op willen gaan, is de route via Bordeaux zeker een goed alternatief voor de (in onze ogen) saaie Autoroute du Soleil (A6-A7).
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
16.10.2018 18:56
De route via Bordeaux is helaas ook heel saai. Het landschap tussen Tours en Bordeaux is vriendelijk heuvelachtig, maar zeker niet spectaculair. Gewoon 'ns een andere route: prima. Maar deze route hoef je niet te doen om de saaie A6/7 te vermijden, want die route is minder saai dan via Bordeaux.
Als een omweg geen probleem is zou je wel i.p.v. via Parijs via Rouen/ Le Mans/ Tours (A28) kunnen rijden, want dat is een genot om te rijden.