Noodweer Aude (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: car2
, Datum:
15.10.2018 15:01
Geplaatst door: Lia
, Datum:
15.10.2018 18:44
Ik zag het net op het journaal.
Echt bizar,3 weken geleden waren we daar nog.
Trebes krijgt het wel hard te verduren dit jaar.
Eerst de aanslag in maart in de supermarkt,en nu weer dit.
Afgelopen mei een meter sneeuw in de ardeche.
Overstromingen bij de ceze...
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids 
, Datum:
16.10.2018 13:05
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
17.10.2018 08:49
Nou hadden we plannen om daar komende zomer naar toe te trekken, maar ook met klimatologische fenomenen gaan we iets meer rekening houden. Want de Gard was ook zo hard getroffen met snel stijgende rivieren en overstromingen... En ik weet wel, het gebeurt niet elke dag, maar zulk geweld is weinig tegen bestand.
Geplaatst door: ® Nick
, Datum:
17.10.2018 09:03
Niet de hele Gard was getroffen door overstromingen, alleen de rivier de Cèze .
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
17.10.2018 09:38
Er zijn genoeg campings, die niet aan een rivier liggen, dus daarvoor hoef je bepaalde departementen niet te vermijden.
Er zijn ook campings, die getroffen worden door tornado's of bosbranden en ook daarbij valt het niet te voorspellen, wanneer en waar die gaan plaatsvinden.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids 
, Datum:
17.10.2018 15:34
Ik zou me daar angst voor overstromingen niet laten weerhouden, tenzij een camping echt in een heel nauw dal ligt. In principe heeft Frankrijk een heel behoorlijk waarschuwingssyteem, dat jij kunt volgen, voor overstromingen ( https://www.vigicrues.gouv.fr/ ) en noodweer (http://vigilance.meteofrance.com/). Bovendien is de kans dat je door zo'n overstroming getroffen wordt vermoedelijk kleiner dan dat je onderweg een auto-ongeluk krijgt...
Nu geef ik toe dat ik makkelijk praten heb: ik reis altijd op de bonnefooi en als het slecht weer wordt, trek ik toch al door. Al is dat gen garantie dat je nooit pech hebt.
Geplaatst door: domaine
, Datum:
17.10.2018 16:40
Ik zal mij er ook niet door laten tegen houden , camping waar ik stond was een week later overstroomd.
Eigenaresse , had ik toevallig nog gesproken over overstromingen vertelde dat ze een heel goed waarschuwingssysteem in huis heeft en bij de receptie die continue de hoogte van de Cese aangeeft en dat in erge nood ze 4 uur nog hebben om te ontruimen indien ze weten dat de camping gaat overstromen.