Les Tuillieres 14 jarige of toch.... (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Berry1 
, Datum:
21.01.2019 13:04
Bedankt voor alle tips en reacties. Ik heb een tent geboekt op camping les Tuilleres. Was nog op tijd, reserveren kon vanaf vandaag, maar we hadden de laatste tent beschikbaar in de periode dat wij gaan. Nu nog oriënteren op een locatie voor een paar dagen op de terugweg naar Nederland :-)
Geplaatst door: ® tineke (webmaster) 
, Datum:
21.01.2019 13:09
Fijn om te horen, dat het gelukt is!
Willen jullie op de terugweg op een camping of in een chambre d'hôtes overnachten?
En waar willen jullie ongeveer overnachten ?
, Datum:
21.01.2019 14:17
Lief van je Tineke, dat je meteen meedenkt met de terugreis. Maar ik heb daar eigenlijk nog niet echt over nagedacht. We rijden de "standaard" route terug via dijon, Metz, Luxemburg etc. Ik denk dat we midden of noord-Frankrijk nog een paar dagen willen verblijven. Belangrijkste is een leuke. liefst charme-locatie met eventueel een zwembadje. Kan bijvoorbeeld op een domaine zijn, maar mag ook iets anders. Een gite, chambree d'hotes. E.e.a. is een beetje afhankelijk van de prijs. Anders is een camping ook nog ok. Vorig jaar, toen we een keer naar Italie waren geweest, had ik last minute een appartementje gehuurd bij een particulier in Zuid Duitsland. Was ook prima. Het verblijf is voor 3/4 nachten. Ik sta open voor tips en ga zelf ook kijken wat er voor mooie locaties zijn.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
21.01.2019 15:47
Leuk dat jullie geboekt hebben! En dit zijn nou echt nog typisch mooie en zeer goed betaalbare campings! Zelf nooit gestaan, maar wel een camping dat ons aanspreekt en al helemaal voor die prijs.
Voor de terugweg is misschien Nancy wel wat voor jullie. En je hebt in Frankrijk veel chambre hote/ B&B dus moet vast wat te vinden zijn.
Geplaatst door: ® Carolien@1 
, Datum:
21.01.2019 19:27
Berry1 als je écht ruimte en privacy wilt is camping l' Avelanede misschien iets voor jullie. Wel wat zuidelijker in de Provence. Geen disco, wel restaurantje, tafeltennis, hangplek, voetbalveldje en zwembadje.
Ooit ook op les Tuilleres geweest...lang geleden..
Geplaatst door: ® Carolien@1 
, Datum:
21.01.2019 21:12
Oeps, een pagina overgeslagen en niet gelezen dat jullie al geboekt hebben. Veel plezier!
Geplaatst door: AGTon 
, Datum:
31.01.2019 14:27
Hoi,
Even kort een vraagje. Wellicht gaat er iets fout in de vertaling, maar ik heb begrepen dat er mensen van dit forum in het verleden naar deze camping zijn geweest vandaar mijn vraag.
Ik heb een bevestiging ontvangen van de eigenaar. Daarin staat dat ik niet moet vergeten dat: "Don't forget for the Men and the boys the swimsuits (the shorts are forbidden in the swimming pool for hygiene reasons)."
Nu ben ik zelf van mening dat er niks mis is met een "zwembroek" die wat losser zit, maar is het hier echt de regel dat iedereen met een strakke zwembroek rond moet lopen?
Ik zou zelf eerder van mening zijn niemand met een "ballenknijper" aan het water in en zie vanuit hygiëne het probleem niet.
Als het zo is, dan is het zo :), maar ik wil het even zeker weten.
, Datum:
31.01.2019 16:51
Dat is op veel campings het geval.
Dit soort zwembroeken is meestal wel toegestaan:
https://i1.adis.ws/i/jpl/py_2K160082-600_b?qlt=85&w=600&h=600&v=1&fmt=webp
Ik zie ook op veel campings dat de jongens over zo'n kort broekje een langere zwemshort aantrekken en deze uitdoen, zodra ze het water in gaan.
In de rivier mag je natuurlijk wel in een lange boxershort zwemmen.
Je kunt voor alle zekerheid even aan de camping-eigenaar vragen of zo'n korte short als op de foto wel is toegestaan....
Op deze foto van het zwembad van Tuilleres staan enkele jongens met een dergelijk broekje.
Je kunt de foto vergroten door er op te klikken en dan kan je ook nog inzoomen op de foto:
https://photos.app.goo.gl/LmKqeDsy4quQC7Eq6
.
Geplaatst door: ® S@nder 
, Datum:
31.01.2019 17:38
Afgelopen jaar hier geweest en mijn jongens waren zeer verheugd dat ze eindelijk in Frankrijk in een short het zwembad in mochten. Misschien komt het door de Nederlandse eigenares?
, Datum:
01.02.2019 11:07
Tineke, de link naar een foto van de zwembroek werkt niet. Heb je nog een andere? Op de 2e foto kan ik het niet goed zien :-)
AGTon: ik heb niets ontvangen van de campingeigenaar waarin staat dat shorts niet mogen, maar wel weer via iemand die eerder op de camping is geweest.
S@nder: Vergis jij je niet met camping domaine Les Teuillères in de Lot?
, Datum:
01.02.2019 11:42
, Datum:
01.02.2019 12:04
Dank je, Tineke. Je bent ook al zwembroek-expert ;-)
Ziet er eigenlijk hetzelfde uit als een "gewone" zwembroek, maar dan iets langere pijpen.
Heb er zelf geen moeite mee. Maar pubers (jongens) worden er wat onzeker van. Dus als ze nu allemaal een strakke zwembroek dragen, is er geen probleem voor ze (hoop ik).
S@ader in 2013? Toen andere eigenaar misschien?
, Datum:
01.02.2019 12:45
Haha, Berry, onze dochters hebben in een deuk gelegen, toen ze hun vader voor het eerst in zo'n strakke zwembroek zagen...;-))
De huidige campingeigenaars zitten er sinds 2007. Ze hebben beiden een Franse achternaam.
Het zou kunnen zijn, dat er een Nederlandse receptioniste werkt, maar dat weet ik verder niet.
Geplaatst door: paulv 
, Datum:
01.02.2019 12:47
Camping Domaine du couriou in de drome is ook een leuke camping met erg vriendelijke nederlandse uitbaters.
Geplaatst door: ® tineke 
, Datum:
01.02.2019 13:02
Geplaatst door: AGTon 
, Datum:
01.02.2019 14:31
@Berry1. Ik kreeg een mail dat mijn betaling was ontvangen. Daar stond de tekst bij dat het zwembroek X moest zijn voor de jongens/mannen ivm hygiëne.
De eigenaren zijn niet Nederlands want alle communicatie gaat in het Engels. Mijn eerste mail was volledig in het Nederlands omdat ik er ook vanuit ging dat ze NL waren.
Mijn zoon (9) had er gisteravond flink de pest over in dat hij zo een stakker model aan moet. Als iedereen het doet lijkt mij het probleem vrij snel voorbij. En voor papa, acht ik heb nog een paar maanden om het muffin effect weg te werken ;)
Geplaatst door: J
, Datum:
01.02.2019 15:25
Alle jongetjes zitten met hetzelfde probleem. In het water zie je er niets van, aan de kant trekken ze allemaal een losse broek er overheen. Ze wennen daar heel snel aan omdat ze geen uitzondering zijn.
, Datum:
01.02.2019 15:43
@AGton Ik heb ook een geautomatiseerde mail gehad met de reservering. Echter, geen vermelding over zwembroeken. Maar dat ze verplicht zijn, lijkt mij wel duidelijk :-) We hebben een tent gehuurd. Misschien daarom een afwijkend mailtje? Dan mag je dragen wat je wil in het zwembad.
Mijn jongste zoon van 10 (dan bijna 11) heeft er in ieder geval nooit last van gehad. Heeft altijd een strakke zwembroek aan gewild.
En: Muffin-effect? Ach, denk maar: iedereen die er (op onze leeftijd) nog helemaal strak uitziet, zit waarschijnlijk ieder avond in de sportschool ;-)
@J Helemaal mee eens!
@Tineke Heeft je man er een trauma aan overgehouden? ;-) Of je dochters?
Geplaatst door: ® tineke 
, Datum:
01.02.2019 15:54
Berry, ik heb het mijn man even gevraagd.
Hij zegt, dat misschien wél een paar dames in het zwembad er een trauma aan over hebben gehouden, maar hij niet.
M'n dochters niet, die hebben wel vaker de slappe lach gehad om hun pa ......
, Datum:
01.02.2019 18:52
Haha, gelukkig maar. Ik moest wel even om glimlachen om het beeld erbij. Gelukkig kunnen je dochters wel vaker om hem lachen. Lachen is gezond.