Waterkwaliteit Franse rivieren (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
02.02.2019 19:39
Naar aanleiding van een link van Tineke in een ander topic betreffende de waterkwaliteit van de rivieren, heb ik even gekeken naar de toestand afgelopen zomer in de Ardeche. We hebben eind augustus een bezoekje gebracht aan Isla Cool Douce. We hebben ons daar prima geamuseerd die dag. Nu heb ik echter op de betreffende website gezien dat de waterkwaliteit daar afgelopen zomer onvoldoende was. Nu is er niemand van ons nadien ziek geweest, maar indien ik dit had geweten zouden we deze plek toch gemeden hebben. Ik denk dat ik in de toekomst toch maar even op het kaartje kijk voor we ergens de rivier ingaan.
Geplaatst door: ® User12883 
, Datum:
02.02.2019 19:41
Klopt dacht precies hetzelfde.
Voor mij een reden om bijv Millau te mijden. Blijkt al jaren slechte waterkwaliteit te zijn daar volgens overzicht Tineke.
Geplaatst door: Martijn 
, Datum:
02.02.2019 20:21
Waterkwaliteit is op veel rivieren slecht. Net zoals Nederland luxemburg en België. Water binnen krijgen is 't probleem. Denk dat de mensen het ideële idee hebben dat een mooie natuur schoon water betekent. Maar ook niet te druk maken, Fransen eten met liefde hun gevangen forel uit de rivier. Alleen in de warme zomer met rustig en stilstaande stukken is 't oppassen met open wondjes en binnen krijgen.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster) 
, Datum:
02.02.2019 20:44
Het is maar een klein gedeelte, waar de waterkwaliteit onvoldoende was.
Ga je meer stroomopwaarts in de Tarn, richting Rivière-sur-Tarn, dan zie je, dat daar de waterkwaliteit 'Excellent' was:
https://tinyurl.com/y753d6al
Ook in de rivier de Dourbie was de waterkwaliteit 'Excellent'.
Camping Les Rivages en Camping Saint Lambert liggen beide aan dat riviertje.
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
03.02.2019 01:13
We hebben op veel afgelegen plekken gezien en geroken dat riolen op natuurwateren worden geloosd. In de Alpen hebben we dat gezien bij de Ubaye en de Durance. Dat maakte dat we snel dat water uit waren en ieuw, zo goor, snel gedoucht...
Geplaatst door: martijn severin 
, Datum:
03.02.2019 10:36
Leuk de cijfers, maar wat denk je als de cijfers hadden aangegeven slechte waterkwaliteit bij populaire campings..... Toerisme is veel geld. In Luxemburg een gerenommeerde camping, waar de kwaliteit heel slecht was. En bij wet een bord had moeten staan, die stond er niet. Economische belangen zijn groot. Zonder zwemwater geen camping. Gewoon altyd uitkijken met natuur water en je verstand gebruiken
Geplaatst door: frank
, Datum:
03.02.2019 11:08
in de zomer is de kwaliteit vaak slechter als nu zichtbaar. Normaal gesproken is de kwaliteit voldoende als je niet meteen benedenstrooms van een wat groter plaats zit.
Geplaatst door: Johan 
, Datum:
03.02.2019 13:06
martijn severin, ik denk niet dat er veel campings zijn die in zo'n geval de instructies van de Franse overheid niet opvolgen.
In dat geval is de camping aansprakelijk als iemand hierdoor schade lijdt en de camping loopt het risico om op staande voet gesloten te worden (ook in het hoogseizoen) en de eigenaar kan hiervoor in de gevangenis belanden. In het verleden is dat ook daadwerkelijk voorgekomen. Dat is uiteindelijk zeer triest afgelopen.
, Datum:
03.02.2019 17:05
Johan de mensen blijven meestal maar 2 of 3 weken.... . Ik vroeg de camping eigenaar hoe't zat. Hij werd beetje rood en zei dat't wel meeviel.
, Datum:
03.02.2019 17:06
Johan dit jaar moeten de mensen er 's naar vragen op de camping. Kijken wat de reactie is