opblaasbaar grondzeil (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: floortje 
, Datum:
07.02.2019 16:03
heeft iemand ervaring met een grondzeil met van die opblaasbare randen? Vorige zomer hadden we water in de voortent (omdat het wat schuin was liep het ook echt door de hele voortent heen...) na een grote bui. Mij lijkt het wel handig namelijk..
Geplaatst door: MaraM 
, Datum:
07.02.2019 17:37
Wij hadden, toen we de voortent nog gebruikten, enkel ‘gaatjestapijt’ in de voortent liggen. Als het dan eens wat nat werd, droogde het ook snel weer op. Met plastic eronder daarentegen, bleef het heel lang nat.
Geplaatst door: marian 
, Datum:
07.02.2019 18:32
Vaak niet de goede maat, of heel duur. Wij hadden een megadik los grondzeil in de voortent, en zetten de randen ongeveer 10 cm omhoog door en een haring half uitstekend erachter te plaatsen. Konden we alle ruimte benutten en we liepen er ook net tegen aan. Soms ook alleen aan de kant waar de regen vandaan stroomde,
Geplaatst door: marian 
, Datum:
07.02.2019 18:33
moet zijn, liepen er niet tegen aan
Geplaatst door: mar3tent 
, Datum:
07.02.2019 20:01
Het meest vervelende van grondzeil is het schoonmaken ervan. Tenminste ik vond het het meest klote karwei als we onze tent gingen afbreken. We hadden kuipgrondzeil waarbij we de rand iets omhoog konden zetten, ideaal nooit water binnen gehad. Maar ook kwestie van geluk. De laatste keer dat we met de tent gingen had het enorm hard geregend, nacht voor aankomst en hele ochtend. We zagen toen ook hoe het water gestroomd had.. we hebben onze tent dus zo geplaatst dat het bij een volgende keer niet naar binnenliep. Daar hebben we echt veel aan gehad want er was af en toe fikse wolkbreuk.
Afgelopen jaar voor eerst zonder grondzeil, alleen gaatjestapijt. Ook fijn, het water zakte gewoon weg in de grond. Onder ons zeil voelden we het soms dan nog bubbelen, over de geur niet te spreken als we gingen opbreken. Dus als je het kan omzeilen met beetje goed je tent neerzetten.... zou ik dat doen.
Geplaatst door: Angelique 
, Datum:
07.02.2019 20:23
Wij hebben er een bij Obelink gekocht en nu voor het 3e jaar in gebruik. Die van ons heeft precies de maat van de voortent van onze vouwwagen. Wij vinden het ideaal!
Deze zomer geëvacueerd vanwege het hoge water. Het water stond 20cm hoog. Maar omdat de randen op het water dreven, bleef het in de tent kurkdroog. Schoonmaken is zo gebeurd.