Dordogne (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
08.02.2019 18:32
Vraagje:
Wij gaan deze zomer op vakantie naar de Dordogne. We willen graag een dagje een stad bezoeken. Welke is het meest de moeite waard: Bergerac of Perigueux? Sarlat kennen we al, we willen dit keer iets anders.....
Tips zijn welkom 😀
Geplaatst door: ® tineke 
, Datum:
08.02.2019 18:47
, Datum:
08.02.2019 18:55
Hahaha, ja, dat is natuurlijk het beste idee, Tineke. Maar we wisselen dagjes op de camping af met uitjes, maar de kinderen vinden dat niet altijd leuk.
We gaan naar camping Saint Avit Loisirs in Le Bugue.
Geplaatst door: ® Nienke1985 
, Datum:
09.02.2019 11:22
Perigeux is een leuk stadje. Volgens mij kun je bij de VVV ook wandelroutes krijgen waarbij je langs de diverse oude Romeinse gebouwen wandeld. Bergerac zijn wij destijds niet geweest.
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
09.02.2019 11:23
Wij zijn alleen in Bergerac geweest. Hele leuke stad. Gezellig was de markt op zaterdagochtend. Zorg dat je er dan vroeg bent. Wij waren er 10.30. Mooie stukken stad en leuk rondlopen in winkelstraten.
, Datum:
09.02.2019 20:42
Een markt is altijd leuk! Dank voor de tip!
Geplaatst door: Susan3 
, Datum:
11.02.2019 18:43
Ik kan je niet adviseren over welke stad mooier is, maar wat wij zeker een aanrader vonden was goufre de padirac. Druipsteengrotten waar je over een ondergrondse rivier naar toe vaart. Zeker de moeite waard als het te doen is vanuit jullie camping. Goed te combineren met rocamadour. Vooraf wel kaartjes bestellen via internet voor de gouffre. Dan hoef je daar niet in de rij te staan. Deze heeft al gauw een uur wachttijd. Als je kaartjes besteld kun je op de afgesproken tijd direct door de grot in
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
12.02.2019 17:55
In Bergerac konden wij prima parkeren op de Place de la Republique. Betaald, dat wel maar op 5 min van centrum. Hier geldt zeker op zaterdag marktdag dat je zoals ik al eerder aangaf bijtijds moet zijn om daar nog lekker te kunnen parkeren.
Naast de markt zijn er nog de leuke straatjes.
, Datum:
12.02.2019 20:07
Dankjulliewel voor de tips. Die markt in Bergerac gaat het zeker wel worden. De grotten klinken ook leuk, maar ik moet nog even uitzoeken of dat een beetje in de buurt is.
Iemand die nog iets kan vertellen over Perigueux?
Geplaatst door: ® tineke (webmaster) 
, Datum:
12.02.2019 21:35
, Datum:
12.02.2019 22:34
Dank je, Tineke. We nemen het in overweging. 😊
, Datum:
12.02.2019 22:36
, Datum:
12.02.2019 22:45
, Datum:
12.02.2019 22:52
, Datum:
13.02.2019 11:19
Dankjewel voor deze tips voor grotten.😊
Iemand die nog iets kan vertellen over Perigueux? Daarover zou ik vooral graag iets meer weten. Ervaringen iemand?
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
13.02.2019 13:11
Wij zijn er geweest. Prachtige stad. We konden gemakkelijk parkeren (alleen auto mee/caravan bleef op de camping). Richting water was op de kades genoeg plaats. Het allermooiste is de grote witte basiliek; wanneer je wat dichterbij komt zie je aan de buitenzijde overal stenen dierenfiguren. Binnen ook de moeite waard wanneer je ervan houdt en bij erg warm weer even lekker koel. Sfeervolle stad met kleine straatjes, winkels en terrassen in overvloed. Veel groen in de omgeving. Bezoek aan Perigueux was voor ons de moeite waard. Google even naar Perigueux en je komt vast nog andere bezienswaardigheden tegen.
, Datum:
14.02.2019 21:35
Dankjewel Digi-oma! Klinkt mooi.