Geplaatst door: ® slimpie 
, Datum:
01.07.2022 15:24
Welk duur vandaag de dag om zo water vanuit Nederland naar Frankrijk te importeren ;-)
Geplaatst door: MaraM 
, Datum:
01.07.2022 18:09
Haha idd. En als ik zo de ervaringen met gedeeltelijke of volle watertank op internet lees, niet erg verstandig, al hangt dit ook mede af waar de watertank zit. Bij ons rechtsachter dus geen handige plek. Aangezien wij dus (bijna) nooit water uit de kraan gebruiken, laten wij ‘m leeg.
Geplaatst door: Pierre 
, Datum:
02.07.2022 08:13
Laat een vaste stroomaansluitig maken op de trekhaak van je auto dan kun je de koelkast tijdens de reis mee laten draaien op 12 volt en kun je gewoon
je toilet doorspoelen en je hebt licht in je caravan als je iets wil pakken uit de caravan
Geplaatst door: J
, Datum:
02.07.2022 13:23
Maw. Laat bij het plaatsen van een trekhaak een constante stroomdraad trekken.
Dit gaat, ook al geef je dat duidelijk aan bij de garage, regelmatig verkeerd .
Goed opletten daarbij
Geplaatst door: LisetteK. 
, Datum:
02.07.2022 14:42
Het is toch wel belangrijk iets van water bij je te hebben en dan meer dan de gevulde drinkflessen die we standaard in de auto hebben. In de tank van de bermkeuken van de vouwwagen gaat een liter of 10 om iets af te kunnen spoelen, handen te wassen na reparatie van de auto bij pecht. 1 keer een spugend kind gehad in de auto, dan is het echt fijn als je wat meer water bij je hebt dan 4 literflesjes waar al uit gedronken is. De tank staat trouwens goed verankerd in de bodem van de disselbak.
Geplaatst door: Marcel 
, Datum:
10.07.2022 20:33
Denk wel er aan dat bij 12 volt aansluiting op de trekhaak dat je koelkast uit staat. Bij een pauze kan je accu leeg raken.
Tent, tentstokken schotelbraai, extra koelkist zoveel mogelijk in de auto. De caravan moet volgens de wed 25% lichter zijn als auto.
De kogeldruk van bv 75Kg moet bij de auto geteld worden. Dus bij de caravan word de as druk gemeten.
Als je bekers, glazen, enz vast wil zetten kun je evt bij een doe-het-zelfzaak iets halen wat je uit kunt snijden in de vorm van je glazen.
Hoeveel gas neem je mee. Wij hebben voldoenden met ± 1kg gas per week.
Geplaatst door: Nancy 
, Datum:
10.07.2022 22:23
Wij zijn echt ex tentkampeerders want onze caravan is echt heel basic ingericht. Geen water, geen gas, geen 12 volt.
Wel een Porta potti maar daarvoor hebben we eigenlijk geen ruimte in de caravan dus die zetten we maar in de bus waarmee we rijden. Dat geeft meteen de reden dat we ook niet zoveel in de caravan hoeven vervoeren want daarin hebben we een zee van ruimte.
Het campingservies, kan dat gewoon in een kastje wat goed sluit? Of rammelt dat de caravan uit?
Geplaatst door: Nika 
, Datum:
11.07.2022 09:19
Haha heel herkenbaar Nancy,
Hier hetzelfde. Als je altijd met de tent hebt gekampeerd, weet je wat basic is, en dat extra veel meenemen alleen maar balast is.
Wij zitten in de laatste week voor vertrek, er moet nog veel gedaan worden tussen alles door, maar nog geen stress.
Je kan prima het campingservies in een goed afsluitbaar kastje plaatsen. Zorg er juist voor dat het kastje vol is, met lichte plastic spullen, dan gaat het ook niet alle kanten op. Een theedoek ervoor plaatsen wil helpen, zodat bij het openen niet alles eruit valt.
Ik heb nu standaard een kratje in huis, en als ik iets tegenkom wat mee moet doe ik het er gelijk in.
Vandaag probeer ik tussendoor de kleding in te pakken, en ook al hebben we kastjes genoeg, ze zijn meestal halfvol.
Zo voorkom ik ook mega volle wasmanden met ongebruikte kleding bij terugkomst.
De uitdaging is vaak, dat je tot op t laatst probeert alles te overwegen of het echt meemoet. Daar gaat t soms nog wel eens mis bij mij ;)