Zere heupen door luchtbed (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Gerxp 
, Datum:
21.07.2023 08:19
Binnenkort is het weer zover.
Met de auto met dakkoffer naar Frankrijk.
We kamperen graag in een tentje.
Maar mijn vrouw krijgt zere heupen na het slapen op een luchtbed.
We hebben uiteraard al meer of minder lucht geprobeerd. Wat helaas niet mocht baten.
Heeft iemand bruikbare tips wat we hier aan kunnen doen?
Geplaatst door: Liz 
, Datum:
21.07.2023 08:40
Wij slapen sinds een paar jaar op een matras van Redwood. Heerlijk, Zelf opblaasbaar, trekt niet koud op, geen gewiebel als bij een luchtbed, geen pijn in de heup. Nadeel is dat ze wat volumineus zijn en duurder dan een luchtbed. Maar goed slapen is ook wat waard. Oa te koop bij Vrijbuiter.
Geplaatst door: ® Noren-63 
, Datum:
21.07.2023 09:55
Ook hetzelfde probleem gehad, maar dan met ThermaRest-mat. Een aantal jaren slaap ik nu op een selfinflating matras van Outwell (gekocht bij Bever) erg fijn, wel hoger dan een luchtbed.
Geplaatst door: marian 
, Datum:
21.07.2023 17:20
Wij hebben de waard selfinflating donge mat. Is ongeveer als de exped megamat 10 cm. Voorheen ook altijd zere heup, brandend gevoel, stijf en nu nergens last van. Geen optrekkende kou, heel comfortabel.
Geplaatst door: An 
, Datum:
22.07.2023 09:56
Om deze reden hebben wij nu een vouwwagen. Maar een hele goede(dikke) mat volstaat ook vast wel.
Geplaatst door: Nieneke85 
, Datum:
22.07.2023 21:33
Wij hebben al aantal jaren een zelfopblaasbaar luchtbed met een bijbehorende topper die je er als een soort matrashoes overheen trekt. Destijds bij vrijbuiter gekocht. Ligt heerlijk en neemt niet heel veel meer ruimte in dan opgerolde grote slaapzak.
Geplaatst door: Sterre 
, Datum:
11.08.2023 19:27
Bij de decatlon hebben ze goede, dikke luchtbedden en veldbedje die net matrassen lijken. Ik heb dit probleem ook altijd. Heel vervelend, Decatlon eens proberen dus.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
11.08.2023 21:18
Die van decathlon hebben wij gehad, waren na een paar weken echt lek terwijl wij ze op hhet oppomp are bed met lattenbodem legden. Helaas bon kwijt. Tip dus om die goed te bewaren.
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
13.08.2023 08:46
Ik heb net drie weken heerlijk gelegen op de camp bed air opblaasbare lattenbodem van de Decathlon. Daar bovenop onze 7,5 cm dikke Donge matten van De Waard die we al een paar jaar hebben en nog prima zijn. Na een hernia operatie vorig jaar was ik bang dat kamperen op matten weleens lastig kon worden, maar geen centje pijn.
En als je bij Decathlon een online account aanmaakt kun je daarin al je aankopen registreren en kun je dus nooit je kassabon kwijtraken.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
13.08.2023 10:57
Dank je fanneij, dat is een fijne tip. Wij heden gewoon pech met die matrassen denk ik.lattenbodems zijn geweldig en gaan allang mee, nu we een camper hebben hebben we ze doorgegeven.