Geplaatst door: Alex 
, Datum:
05.04.2025 16:08
Normaal gesproken rijden wij altijd om Parijs heen via La Francillienne omdat ik liever een uur omrij dan een kwartier in de file te sta (bij wijze van spreken). Dit doen we normaal op doordeweekse dagen, echter dit jaar gaan we op zondag 22 juni rijden en verwachten rond het middaguur rond Parijs te gaan. Wat denken jullie? Is het een beetje te doen op de Peripherique op zondagmiddag of toch verstandiger om die extra kilometers te pakken en via La Francillienne te gaan? Natuurlijk weet ik dat in terplaatse de navigatie kan volgen en dan de snelste weg krijg maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. We rijden met een vouwwagen (met een auto ervoor).
Geplaatst door: Marike
, Datum:
06.04.2025 09:17
Als wij via Parijs moeten dan rijden wij eigenlijk altijd op zondag ‘door’ Parijs. Wij nemen zelf dan altijd de A86 (oostkant) en zijn daar in de middag rond 14:00uur en gaat dan eigenlijk altijd goed. Ja het is druk rond Parijs en soms even wat oponthoud, maar er zijn dan nooit veel files. Ideaal om te vertrekken op zondags vanuit Nederland is onze ervaring! Je hebt dan ook geen drukte rond andere grotere plaatsen!
Geplaatst door: ® Wil B. 
, Datum:
06.04.2025 10:50
Zijn al enkele keren op zondag om een uur of 10 door Parijs gereden, zowel over de A86 als de Peripherique. Op beide routes geen problemen en alles reed goed door.
Mijn lichte voorkeur gaat uit naar de Peripherique. Als je deze neemt houdt dan niet de meest rechtse rijbaan aan maar schuif er één op. Al het verkeer dat van de zijwegen komt heeft namelijk voorrang.
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
06.04.2025 18:10
Tenzij er een groot evenement is, lijkt mij A86 de beste keuze voor de zondag. De omweg via de Francilienne zou dan niet nodig hoeven te zijn. Wij zijn overigens hetzelfde: liever iets omrijden en dan 'zeker' geen file, maar op een zondag kan de A86 gewoon. Ik zou zelf niet via de Periperherique gaan: dat is inmiddels een stadsbaan met 50 km per uur en er zijn ontzettend veel op-/afritten. A86!
Geplaatst door: Hannah 
, Datum:
07.04.2025 16:52
Waarom zou je over de peripherique gaan als je niet over de francilienne wilt?
Zoals al gezegd zit hier een prima alternatief tussen in, de A3-A86 route. Wij kiezen die altijd, rijdt prima.
Geplaatst door: Vakantie man 
, Datum:
10.04.2025 16:58
Er is nu toch ook een nieuwe afslag op de A1 richting A104? Net voorbij het vliegveld had ik ergens gelezen!!