Geplaatst door: Yvonne2 
, Datum:
18.05.2025 17:38
Wij gaan in juni naar Cavalaire sur Mer en nu is mijn vraag of de D558 (Le Luc naar Grimaud) te doen is met caravan. Het gaat mij om de stijgingspercentages. Ik heb deze route lang geleden gereden met mijn man, maar toen hadden we een zware diesel met veel pk's dus het was toen geen probleem. Nu rijd ik alleen (mijn dochter gaat mee maar rijdt niet) en twijfel een beetje. Alternatief zou zijn via de D25 naar Ste. Maxime maar daar is het vaak erg druk. Wat adviseren jullie?
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
19.05.2025 10:22
Ik weet wel dat dit een slingerweg is en het niet erg opschiet. Ik heb een auto waar ik eigenlijk niets merk van den flinke klim, dus daar kan ik niet veel over vertellen. Maar ik geloof nier dat de 10% overschreden wordt. Er zijn wel lange klims.
Je kunt ook via de A52 / A50 / A57 / A570 / D98 / D559 rijden.
Geplaatst door: ® Ineke 
, Datum:
19.05.2025 13:10
Wij hebben deze route 1x gereden met een vrij lichte caravan, mede door werkzaamheden aan de D25. Daarna nooit weer, te veel klimmen en te bochtig. Houd er gewoon rekening mee dat dat laatste stuk niet snel gaat, je denkt dan dat je bijna bent maar het schiet vanaf de tolweg niet echt op. We hebben de route van Johan ook wel eens gereden, dat beviel ook niet echt , vooral het laatste stuk via la Mole ,maar het is al een tijd geleden dus wellicht is de weg inmiddels verbreed. Wij zorgden later ervoor tussen de middag bij le Muy te zijn dan was het iets minder druk vanwege de luchtpauze.
, Datum:
19.05.2025 19:38
Johan en Ineke, de D559 gaat toch niet via la Mole? Die loopt toch langs de kust? Ik heb ook ergens gelezen dat de route via Hyeres erg druk is met veel files. En dat zou dan deze route zijn. In ieder geval bedankt voor jullie suggesties. Mochten er nog andere suggesties of ervaringen over de D558 zijn hoor ik ze graag.
Geplaatst door: Johan91 
, Datum:
19.05.2025 20:02
Ik heb de route Le Luc ontelbaar vaak gereden. Het is niet eens zo heel erg stijl. Dat valt allemaal wel mee. Het is vooral heel smal. Er rijden genoeg caravans en vrachtauto’s en touringcars rijden er ook. Soms is de bocht te smal om elkaar te passeren en staat het verkeer even stil omdat iemand moet steken.
Het is dus te doen, vele zijn er voor je al geweest. Maar als je zelf niet heel zeker rijd zou ik je aanraden om via St Maxime te rijden.
En ja, die weg is altijd druk. Vooral op dinsdag en zaterdag ivm de markt in St Tropez. Misschien kan je het een beetje tactisch plannen? Het verkeer wat er rijdt is voornamelijk toeristen. Dus rond 07:30 uur gaat het nog prima.
Geplaatst door: ® Ineke 
, Datum:
19.05.2025 20:31
D559 is inderdaad de kustweg, mooie route maar schiet niet op, dan kan je nog beter de D98 via le Mole nemen tenminste als je vanaf Hyeres komt. Ik vind de route die Johan adviseert het beste
, Datum:
20.05.2025 22:03
Dankjewel allemaal voor de reacties! Johan91, ik ben wat geruster nu, de breedte maakt me niet zoveel uit. Het manoeuvreren lukt me wel. Het lukt me niet om zo vroeg bij Ste. Maxime te zijn, we komen van een overnachtingscamping bij Avignon. Ik heb gelukkig nog even tijd om te bedenken welke route ik neem. Alternatieven genoeg!