Geplaatst door: RJD 
, Datum:
03.06.2025 15:54
Goedemiddag,
In juli heb ik drie weken vakantie en graag zou ik met de hondjes op vakantie willen gaan.
Ik heb een hondje van dan 1 jaar en een hondje van 2,5 jaar.
Het zijn kruisingen tussen een Boomer en een Shih-Tzu.
Het liefst zou ik rondtrekken, dat heb ik eerder gedaan.
Ook overweeg ik om naar wat wielrenetappes te gaan kijken.
Ik heb een fietskar/buggy voor de honden.
Daarnaast ben ik nu nog in bezit van een opgooitentje van Quecha.
Redelijk ruim, maar hoe doe je dat met honden dan he.
Wie heeft voor mij de tips?
Geplaatst door: A 
, Datum:
04.06.2025 09:13
Lastige vraag. Ik zou een camping in Nederland proberen met je hondenkar en opgooi tent. Je kan dan in de recreatiezaal op tv de Tour de France kijken.
Geplaatst door: ® Ineke 
, Datum:
04.06.2025 14:02
Geplaatst door: ® irenem 
, Datum:
05.06.2025 14:48
Het is voor jezelf de vraag of jij en de honden "plezier" hebben om naar een wielrenetappe te gaan en in de drukte daarvan te belanden.
Heb je ooit al eens geoefend om met een fiets,fietskar,kleine tent en 2 honden op pad te zijn? Ik denk het niet,anders zou je deze vraag niet stellen.
Maar, ga anders eerst eens een weekend op pad in de buurt waar je woont om te testen hoe het gaat. Samen overnachten in de tent. Spullen voor je hondjes mee, je eigen spullen.
En, op Franse campings moeten honden altijd aangelijnd. Ook op je kampeerplek.
Succes
Geplaatst door: Saskia4 
, Datum:
05.06.2025 16:13
Wat voor tips zoek je? Bijvoorbeeld geschikte campings of over met je hondjes naar het buitenland gaan?
Wij nemen onze Labrador mee. We hebben een grote stormtent. Onze hond ligt s nachts voor bij ons in tent, vast aan een lange lijn met buiten een haring in de grond. We nemen voer mee, in zakjes afgemeten per dag. Hij is gevaccineerd voor oa Rabiës (verplicht in Frankrijk). Verder is een paspoort en een chip verplicht. Denk ook aan anti teken/vlooien/zandvlieg etc middel.
Ben ik nog iets vergeten?
Wij hebben er vorig jaar enorm van genoten dat onze hond mee was. Met de hond die we nu hebben was het een feestje! Onze vorige 2 Labradors gingen uit logeren in een fijn kleinschalig pension. Die deden we geen plezier met de lange rit en de warmte.
Ik zou zeggen probeer het eens, wie weet vinden jullie het alle 3 geweldig leuk.