Domaine de l’ Ubaye in Barcellonette - pubers? Weg ernaartoe?
Geplaatst door: Karin 
, Datum:
08.06.2025 12:13
Hallo,
Wij gaan (waarschijnlijk) van 21 juli tot 8 augustus naar Domaine de l’Ubaye in Barcelonette. We houden van de bergen, het lijkt ons leuk om eens een andere omgeving te zien 😃.
Nu maak ik mij een beetje zorgen over de rit ernaartoe. Hoe kunnen we het beste rijden met een caravan? Liefst zo vlak mogelijk en zo weinig mogelijk bochten i.v.m. kinderen die makkelijk wagenziek worden…
Verder vroegen wij ons af of er in onze periode veel pubers zijn rond 18 jaar. Onze kinderen zijn de afgelopen jaren naar camping de l’Arche in Anduze geweest en vonden het geweldig om in de avond/nacht op de rotsen met elkaar te kletsen/feesten. Is er op deze camping ook zo’n plek?
Mijn laatste vraag. Hoe is het klimaat in juli/augustus? Is het nodig om extra dekens mee te nemen voor ‘s nachts in de tentjes?
Alvast heel erg bedankt voor alle antwoorden!
Groetjes,
Karin
Geplaatst door: ® Annette 
, Datum:
08.06.2025 13:50
Niet een antwoord op je vraag maar misschien wel een tip waar je wat aan hebt w.b. wagenziekte. Zeker als je in berggebied vakantie viert. Uit ervaring weten we dat Superpep heel goed helpt. Toen onze kinderen nog jong waren hebben regelmatig met overgevende kinderen, dus meer dan 1, in de auto gezeten ook al reden we maar 30 km/pu. Tot we Superpep ontdekten, wat een verademing. De kinderen namen het zodra ze voelden dat het mis zou gaan dus niet vantevoren.
Er zal hier best commentaar op komen omdat het niet in Nederland bij de apotheek
verkrijgbaar is maar voor onze kinderen was het een redding.
Je kan het hier wel bestellen en wordt het gewoon thuis bezorgd.
https://www.arzneiprivat.de/product/superpep-reizen-kauwgom-omhulde-tabletten-20-mg.216261.html?language_code=nl
, Datum:
08.06.2025 14:33
Dankjewel voor de tip! Ik ga er eens naar kijken!
Geplaatst door: koen 
, Datum:
09.06.2025 08:29
bergop valt wel mee, maar je rijdt wel een paar uur "binnendoor". Dat kun je ook niet voorkomen.
Toen wij er waren waren er niet zo veel kids in de leeftijd van 18 jr. Een klein groepje, die dan 's avonds naar een hut bij de rivier liepen. Wat ik me kan herinneren veel kids in de leeftijd van 8-14 jr. De buurcamping zijn wel veel pubers, maar daar is veel overmatig drankgebruik.
Extra dekens hebben wij toen niet nodig gehad. 's avonds trokken we wel een trui aan, maar bijv. geen lange broek.
Het is een leuke camping in een geweldige omgeving!!
, Datum:
11.06.2025 09:06
Dankjewel Koen voor je uitgebreide antwoord!
Geplaatst door: Ikke 
, Datum:
12.06.2025 06:33
Wij hebben de afgelopen 2 jaar op naast gelegen camping rioclar gestaan.
We huurden een chalet maar de vrienden van onze kinderen in tentjes hadden het ijskoud snachts. Dus extra deken wellicht fijn.
De jeugd van ubaye kwam snachts naar rioclar omdat er niks te beleven was daar. Afgelopen jaar mocht dit niet meer van rioclar en werkten ze met polsbandjes.
Dit alles is natuurlijk een momentopname.
En ja er werd veel gedronken bij rioclar, maar als je kind daar enigszins mee om kan gaan is het er wel echt heel leuk voor ze. Dus zou ook een optie kunnen zijn.
Wij vonden de omgeving echt geweldig mooi en de kinderen, toen 15 en 17 zijn elke dag mee op pad gegaan.
Geplaatst door: koen 
, Datum:
12.06.2025 08:09
als de kinderen van outdoor activiteiten houden dan is camping eygas in Embrun ook erg leuk. Wel een volledig NL camping (eigenaren en bezoekers).
wel een iets andere hoek: camping Solaire. Daar ook veel pubers.