Laagseizoen.....bestaat het nog
Geplaatst door: ® Elfie 
, Datum:
26.06.2025 15:22
We zijn net terug van drie weken Bretagne, na zes jaar niet gekampeerd te hebben. En ja, er is veel veranderd. We konden wel overal een plaatsje vinden, maar soms moesten we er een paar bellen voor het raak was. Nu waren we ook lui, hadden al die campings via de ACSI app gevonden. Maar veel dingen waren anders. Vaak vooruit moeten betalen en zeggen hoelang je blijft. De samenstelling van de gasten is ook anders, had ik de indruk. Veel campers, van die grote vrachtwagens naast je. Ik gun het ze van harte hoor, maar ik mis de gezelligheid van zo'n camping waar meer variatie is. Grote tenten, kleine tentjes, vouwwagens, caravans nieuw en oud, en iedereen die wat rondscharrelt en zijn potje kookt en een praatje maakt. Dat gemoedelijke. Ik mis dat. Mensen die je groeten, dat kon er soms ook niet meer van af. Het lijkt of er een generatie kampeerders is uitgestorven en ik mis ze.
En nog iets wat erg veranderd is: het klimaat. We gingen altijd naar Bretagne omdat we niet van hitte houden. Nu was het overal rond de 35 graden. Het zal wel toeval zijn, maar ik hoorde van iemand die er woont dat het wel veranderd is. Meer hitte en meer stormen en overstromingen ook. Ik ben natuurlijk op de leeftijd gekomen dat je gaat roepen dat vroeger alles beter was. :) De tijden veranderen, niets aan te doen.
Maar ondanks dat hebben we een heerlijke vakantie gehad en we gaan het in september weer proberen. En volgend voorjaar in april of mei eens kijken waar we terecht kunnen.
Geplaatst door: eb 
, Datum:
26.06.2025 19:50
Wij waren in Castelane huisjes 5% verhuurt en de camping 30%
We zitten nu in Serres 10% bezetting.
Dus overal plek zat.
Camping in de provence 30% bezet.
Wij klagen niet maar genieten
Geplaatst door: Cor1956 
, Datum:
26.06.2025 20:32
Wij verblijven inmiddels 4 weken in Frankrijk, voornamelijk op ACSi-campings.
Zien overal een redelijk tot goede bezetting, maar nog nergens een complet gezien.
Ik vind het niet vreemd dat een camping-eigenaar of -beheerder bij aankomst vraagt of je gereserveerd hebt. Hij zou je dan inmiddels snel in "het systeem" moeten kunnen vinden. Maar dat wil niet zeggen dat reservering noodzakelijk is.
Zien overigens ook een wijziging in het type kampeerders ten opzichte van een aantal jaren terug. En dan doel ik niet alleen op de hondjes.
Hebben dit jaar ook al afgebakende ruimtes voor katten gezien. 😀
Geplaatst door: ® Crapton1 
, Datum:
26.06.2025 20:33
Camping Municipal bij Bayeux is complet nu, op donderdag 26 juni. Is het al hoogseizoen. Ik denk het. Niet eens mooi weer.
Er voor waren we in binnenland Normandië en bezetting 30-50%.
Je moet gewoon weten waar je heen gaat. Annecy is altijd druk net als andere hot spots. Ga je in augustus naar Bourgondië dan is er op meeste campings ruim voldoende plek (ervaring 2024). Reserveren doen we uit principe (bijna) nooit.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
26.06.2025 20:40
Het leuke van het kamperen in het hoogseizoen is dat men voornamelijk met caravans, tenten of vouwwagens/tenttrailers kampeert (juist geen campers) en dat vele ook langere tijd verblijven. Wanneer je langer verblijft krijg je automatisch ook dat men elkaar eerder groet. Die gezelligheid en gemoedelijkheid van kamperen bestaat dus echt nog! Ik zie dat men ook steeds meer weer kiest voor een eigen kampeermiddel omdat je eerder (als je dat wilt) contact hebt met andere en de gezelligheid hebt van het kamperen.
Geplaatst door: ® RonnyS 
, Datum:
26.06.2025 21:58
Heb dit jaar ook ervaren dat het moeilijker was dan voorheen. Zeker rond Pinksteren was het vaak complet.
We hebben een ACSI kaart maar hebben ze van de 4 campings die we aangedaan hebben maar 2 maal gebruikt.
Vaak blijkt de prijs met of zonder ACSI niet veel te schelen dus ik kijk er niet meer naar om.
Veel campers en camperbusjes op de camping die er vaak maar één of twee overnachtingen blijven.
Het kamperen is inderdaad veranderd maar heb toch er een leuke vakantie opzitten.
Een paar nieuwe koppels ontmoet waarmee we vaak fijne gesprekken hebben gevoerd.
Mensen die net als ons normaal de meer sterren campings opzochten en nu op een familiecamping het kamperen terugvonden.