Plekken RCN Val de Cantobre
Geplaatst door: devries 
, Datum:
20.06.2025 09:54
Al weer voor de volgende (zomer)vakantie:) Wij hebben ons oog laten vallen op camping RCN Val de Cantobre. Voor onze vouwwagen zoeken we een ruime plek. Daarnaast staan we graag iets buiten de drukte, maar niet in een hoekje weggestopt. Wie kent deze camping en heeft gezien onze voorkeuren een advies voor een mooie plek?? Alvast heel hartelijk dank!!
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
20.06.2025 17:58
Ervaring en sfeer op RCN Val de Cantobre
RCN Val de Cantobre in de Aveyron wordt veel geprezen om zijn prachtige ligging midden in de natuur, het uitzicht op de bergen en de ruime opzet van het terrein. De camping is een terrassencamping, wat betekent dat de plekken op verschillende niveaus liggen, vaak met een weids uitzicht en voldoende privacy. De sfeer is ontspannen en gezinsvriendelijk, met veel activiteiten voor kinderen, maar door de ruime opzet is het ook voor rustzoekers goed toeven.
Ruimte en ligging van de kampeerplaatsen
De kampeerplaatsen op Val de Cantobre zijn royaal: ze zijn minimaal 100 m² groot en vaak voorzien van bomen en struiken voor schaduw. De meeste plekken bieden een mooi uitzicht op de omliggende natuur en bergen. De terrassenvorm zorgt ervoor dat je niet snel het gevoel hebt "op elkaar te zitten", zelfs in het hoogseizoen.
Jouw voorkeuren: ruim, rustig, niet afgelegen
Je zoekt een ruime plek voor je vouwwagen, liefst wat buiten de drukte maar niet in een uithoek.
Je wilt niet te dicht bij de centrale voorzieningen (zwembad, animatie) vanwege de levendigheid, maar ook niet helemaal aan de rand waar je je geïsoleerd voelt.
Advies voor een mooie plek
Kampeerplaats 209 wordt in een recente review specifiek genoemd als een "mooie grote kampeerplaats met de hele dag door wel schaduw en mooi uitzicht". Deze plek lijkt dus goed te passen bij jouw wensen.
De plekken op het middelste terras bieden vaak het beste van beide werelden: ze liggen niet direct aan het zwembad of de animatie, maar zijn ook niet helemaal bovenaan of achteraf. Hierdoor heb je rust, uitzicht en toch een beetje reuring in de buurt.
Vraag bij je reservering expliciet om een plek met uitzicht, wat schaduw en niet direct naast het zwembad of het hoofdgebouw. De camping is gewend aan dit soort verzoeken en denkt graag mee.
Let op: omdat het terrein tegen een heuvel ligt, zijn sommige plekken wat steiler bereikbaar. Houd hier rekening mee als je minder goed ter been bent.
Overige tips
Het sanitair is recent gerenoveerd en ruim opgezet.
De camping is populair bij gezinnen, maar door de grootte en indeling kun je ook in het hoogseizoen een rustige plek vinden.
Honden zijn toegestaan, mocht dat relevant zijn.
De omgeving is schitterend voor wandelingen, fietstochten en het bezoeken van dorpjes als Nant en Millau
Geplaatst door: Rob
, Datum:
20.06.2025 20:42
Is het vorige antwoord toevallig met ChatGPT gegenereerd ?
Mijn hemel, wat een curieus taalgebruik.
Daar heb je dus helemaal niets aan.
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
20.06.2025 23:35
ChatGPT is erg onbetrouwbaar, maar wel goed in taal.. Regelmatig ervaar ik dat ChatGPT campings noemt die niet bestaan.
Dus nee, niet gegenereerd met ChatGPT maar wel een experiment AI.
Het is interessant om te zien of zoekmachines zoals Google hierop reageren.
Ik denk wel dat AI de gewone zoekmachines gaat vervangen. De informatie haalt AI van dit soort sites, maar dat heeft tot gevolg dat het aantal bezoekers van sites zoals Camping-Frankrijk.nl zal teruglopen. Daarmee lopen ook de inkomsten terug en zullen dien ten gevolge sites verdwijnen. Daarmee verdwijnen de bronnen voor AI, en de vraag is wat dan.
Geplaatst door: chris 
, Datum:
21.06.2025 09:22
hoi Fam de Vries
Enkele jaren geleden op deze camping geweest!,maar dit is voor mij de camping van nooit WEER!!!
Deze camping ligt vrijaf gelegen je ver rijden voor boodschappen of iets te bezoeken
Je moet veel stijlen paden op lopen om ergens te komen toiletten,zwembad,recreatie,receptie enz
Als je boven op de camping staat is het eerder donker !!!!
Er zijn mensen die broodjes gaan halen op de camping met de auto ivm de stijlen heling op de camping
1 positieve punten het zwembad
ik weet dat je bij rcn kosteloos kunt omboeken dat heb ik toen gedaan zou 3wkn gaan naar 1 wk omgeboekt naar de cote !!
hoop dat ik je niet en illusie armer heb gemaakt ik zou er goed over nadenken en revieuws lezen over de camping
we lezen je bevindingen wel op het forum
Geplaatst door: Saskia4 
, Datum:
21.06.2025 10:28
Wij hebben in 2016 op deze camping gekampeerd.
Wij stonden op plaats 75. Ik zou daar ergens een plek nemen. Vrij rustig ten op zichte van het zwembad en práchtig uitzicht. Nant is een klein gezellig dorpje, leuke markt en
bij de bakker de lekkerste gebakjes ooit gekocht. We gingen lopende naar Nant. Voor de boodschappen gingen we naar Millau. Wij hebben er een hele fijne vakantie gehad. Ik zou het mede door de prachtige omgeving aanraden.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
21.06.2025 13:07
Heb je al eens in Millau gekeken ?
Vlak voorbij de brug zijn een aantal campings, met zwembad. En heel wat vlakker.
Geplaatst door: Johan91 
, Datum:
21.06.2025 23:16
Voor de boodschappen naar Millau, dat is dus 40 min rijden voor de dichtstbijzijnde boodschappen. En vergeet ook niet de mega stijle heuvel die je op moet met een onoverzichtelijke bocht erin waar heel veel koppelingsplaten al zijn gesneuveld.
Geplaatst door: ® Annette 
, Datum:
22.06.2025 13:26
In Nant is een kleine supermarkt en er zijn verschillende groenten winkeltjes met verse producten uit de streek. Daar haalden wij onze groenten en fruit en het andere hoognodige in dat supermarktje. Tijdens dagjes uit kwamen we altijd wel langs grotere supermarkten op.
In La Cavalerie is trouwens ook nog een supermarkt.
Wij stonden overigens op camping Le Roc Qui Parle.
Geplaatst door: Nika 
, Datum:
25.06.2025 16:56
Het is een sfeervolle prachtige camping.
Wij stonden naar ons idee op de mooiste plek, nummer 71. Deze staat ook in foto’s en kun je ook heel goed vinden op google Earth. Wanneer je op streetview klinkt krijgt je ook blauwe rondjes. Klik hierop in de buurt van deze plek. Het uitzicht is fantastisch op de unieke vallei. Je bevindt je aan de rand van de camping maar toch vlakbij alles. De plek is enorm ruim. Je kan er een hangmat kwijt er is volop schaduw en zon. Lopen naar zwembad en kampwinkel is iets steil, maar vandaar prima te doen.
De omgeving is fantastisch, genoeg te ondernemen en ook het zwembad was erg populair bij onze dochters.
Geplaatst door: PetraHM 
, Datum:
28.06.2025 22:01