Geplaatst door: ® irenem 
, Datum:
23.06.2025 11:41
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe Anwb kampeerkaart? Deze heeft nu een Qr code die de camping eigenaar moet scannen om info te verkrijgen tbv de legitimatie.
Werkt dit???
Ik heb zo mijn twijfels.
Geplaatst door: Herman 
, Datum:
23.06.2025 12:57
Geen ervaring met de ANWB kaart, maar wel met de ACSI kaart. Werkt net zo, wordt gescaned vanaf de telefoon. Werkt prima, dus zal met de ANWB net zo zijn.
Geplaatst door: ® S@ndra 
, Datum:
23.06.2025 13:03
Waarom zou het niet werken? ANWB is toch geen kleine partij die iets nieuws uitgeeft zonder dat is onderzocht of het werkt? En stel je komt op een camping waar ze nog zonder digitale middelen werken, of waar ze deze kaart nog niet kennen dan legitimeren je je met een ander legitimatiebewijs of je betaalt vooruit of zo.
Komt wel goed hoor! Fijne vakantie!
Geplaatst door: conny 
, Datum:
23.06.2025 18:05
Net terug , na 8 weken en 16 campings.
De (acsi)code is nergens gescand; alles op de oude(gebruikelijke)manier.
Moet nog wennen?
Geplaatst door: ® irenem 
, Datum:
24.06.2025 14:38
Dank je wel voor jullie reacties.
We gaan het mee maken.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
24.06.2025 18:38
Ik heb voor de zekerheid de oude kaart meegenomen ivm de adresgegevens die daar nog gewoon op de kaart staan.
Ik ga het wel merken, maar biedt wel eerst de nieuwe aan. De kaartnummers zijn in ieder geval hetzelfde en de tenaamstelling ook.
Geplaatst door: Marion E.
, Datum:
26.06.2025 21:48
Een medewerkster van een ANWB kantoor adviseerde mij ook om mijn oude kaart mee te nemen. Op de gewone municipalcampings gaat niet iedereen moeite doen om die QR-code te scannen. Dus ik heb zonder problemen de oude kaart gebruikt in Frankrijk en de ACSI campings die wij bezocht hebben, hebben ook niks gescand. Tja....
Geplaatst door: Jan56 
, Datum:
26.06.2025 22:47
Ik heb met de ANWB CE kaart slechte ervaring dan niet zozeer de kaart maar wel als je via de ANWB camping app een camping boekt en betaalt. De betaling verloopt dan via Pincamp.
Via de ANWB app een camping gevonden en geboekt. Echter de app vraagt niet of je in het bezit van een ANWB kortingskaart bent.
Ik betaalde hierdoor over een periode van 5 nachten 80 euro meer dan naar later bleek via de website van de camping. Gelukkig was de camping bereidwillig om deze gemiste korting alsnog te verrekenen toen we besloten te verlengen.
Doorgegeven aan de ANWB dat men wel een eigen app heeft ontwikkeld maar de eigen kortingskaart buiten beschouwing laat.
Geplaatst door: Caroline 
, Datum:
27.06.2025 18:55
Wat niemand zich realiseert is dat de CKE kaart in deze vorm niet van de ANWB is, ze verkopen deze alleen. Er bestaat dus ook geen ANWB camping app. Dat een CKE kaart die bij de ANWB is gekocht niet via de CKE app werkt komt omdat de ANWB de privacy van hun klanten respecteert en de CKE app niet data lek proof is. Zij willen geen risico nemen met de privacygevoelige informatie die via de CKE kaart kan worden prijsgegeven. De ANWB CKE kaart werkt verder prima hoor, maar dus niet in combinatie met de app.
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
28.06.2025 09:41
Wij overwogen ook zo'n kaart maar zijn in 2023 op 10 campings geweest (2024 een ander type vakantie). Sommigen wilden even het paspoort inzien en schreven het nummer op. Ook vaak het kenteken van de auto. Nooit ergens een paspoort hoeven afgeven. Soms betaalden we meteen, soms bij vertrek (overigens heeft het mijn voorkeur als we weten hoe lang je blijft meteen maar te betalen, dan ben je er maar vanaf en hoef je bij vertrek alleen nog maar even gedag te zeggen, te bedanken voor het verblijf, eventueel het pasje voor de slagboom inleveren etc). Ik denk dat ze ook soepeler zijn als je meteen afrekent. Maar wij verbleven altijd op kleinschalige camping waar de beheerder continu zicht had op de meeste dingen die gebeurden. En mocht je toch nog een dagje langer willen blijven, dan ga je alsnog naar de receptie of beheerder toe.