Camping koelkast repareren of vervangen
Geplaatst door: JJustin 
, Datum:
05.07.2025 15:09
Hi,
Ik heb een vraag over de koelkast die wij al jaren gebruiken voor in de voortent. De koelkast is ongeveer 14 jaar oud en begint steeds minder goed te werken. Ik zit te twijfelen om een nieuwe compressor voor de koelkast te kopen aangezien ik verwacht dat daar het probleem ligt. Ik heb al gekeken op websites zoals https://fixpart.nl/koelkast-onderdelen/samsung/compressor, maar twijfel of ik niet gewoon beter een nieuwe kan kopen.
Wat zouden jullie doen? En hebben jullie suggesties voor goede koelkasten indien ik beter een nieuwe kan kopen.
Ik hoor het graag.
Groet,
Justin
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
05.07.2025 15:33
Met een nieuwe compressor ben je er niet
Je zal dan ook nieuw koelmiddel ed moeten vullen
En dan is het de vraag of je thermostaat dan niet de schuldige is
Ik zou een nieuwe ,modernere kopen
Na gelang de grote vd inhoud ben je dan niet veel duurder uit
Zorgen dat hij zo wel op 12/24 V als 230 V werkt
En zeker wel een compressor , deze koelen ook bij de temperaturen vd afgelopen week
Deze heb ik zelf nu 4 jaartot volle tevredenheid
https://www.amazon.nl/MOBICOOL-Compressor-koelbox-mini-koelkast-vrachtwagen-stopcontact/dp/B019EVY9WU
Ventilatorje hoor je we ,mn bij het aanslaan
Bij bijna 40gr buiten een pilsje van 4 gr , 🍺🍺
Suc6 met de keuze
Geplaatst door: ® Wim6 
, Datum:
22.07.2025 09:24
beste vraagsteller,
Obelink heeft uitstekende koelkasten van het eigen merk; stil en ze koelen uitstekend.
In drie afmetingen.
Groetjes, Wim
Geplaatst door: Fam bomei 
, Datum:
22.07.2025 15:27
Toevallig een nieuwe compressorkoelbox 40 liter van eigen merk Obelink aangeschaft dit jaar en zeer tevreden zelfs bij 38 graden deed de koelkast het goed en qua geluid vonden wij deze heel erg stil. Hij is ook niet zwaar in gewicht en kan ook op 12 volt voor onderweg
Wij gebruikten niet de eco modus maar de gewone stand. Erg blij met deze aankoop en kwam zeer goed uit met de enorme hitte.
Geplaatst door: Michel
, Datum:
22.07.2025 18:27
Kijk ook naar de koelcapaciteit.
Heb zelf een koelbox gehad die 10 graden onder omgevingstemperatuur kon koelen.
Dus bij 30 graden is de inhoud 20 op zijn best.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
02.08.2025 09:28
Kijk eens naar een Hyckes compressor koelkast of koelbox. Prima dingen en niet zo duur.