Praatje bij de afwas (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jan56 
, Datum:
06.07.2025 14:26
Ze zeggen wel eens dat het contact op de camping zo karig is geworden. Geen praatje meer bij de afwas, geen gezellig babbeltje op weg naar het toiletgebouw. Alles lijkt stil te vallen behalve... juist ja: de kefhondjes. Die blaffen er vrolijk op los.
Maar eerlijk is eerlijk: hun baasjes hebben wél aanspraak! Zodra er eentje begint te blaffen, staan er binnen 20 seconden drie eigenaren met Fifie, Kismo of Youro en een verhaal paraat. “O, doet de jouwe dat ook altijd?” En hoppa, een kwartier praatje gezelligheid het fietskarretje, brokjes en puppycursus en natuurlijk over die ouwe gast met zijn dikke Fendt op plekje 113.
Ik overweeg dus serieus een hondenafrastering rondom mijn caravan te plaatsen. Niet omdat ik een hond heb, maar gewoon om te kijken of ik dan eindelijk ook eens wat aanspraak krijg.
En ja, ik weet nu al wat Lia gaat zeggen: “Blijf jij dan ook maar mooi binnen die omheining, Jan.” 😀
Geplaatst door: Elfriede 
, Datum:
06.07.2025 15:23
Beste Jan, of moet ik zeggen beste Boomer,
Misschien eens een andere plaat opzetten, waar geen groef inzet, waarin de naald blijft hangen.
Geplaatst door: ® Janeway 
, Datum:
06.07.2025 16:24
Jan.. Ga lekker op facebook zitten boomeren. Dan krijgen de mensen die het wel leuk vinden hier een beetje rust.
Groeten een genX
Geplaatst door: ® S@ndra 
, Datum:
06.07.2025 16:31
Dus je wil over honden praten en noemt je topic: 'Praatje bij de afwas' ?????
Lastig hoor, ik wilde praten over het praatje bij de afwas, de wasmachine, of de wachtrij bij de douches maar ik heb geen hond dus kan hier niet meepraten.
Excuses aan iedereen: Sorry voor het reageren nu staat het topic weer bovenaan.
Geplaatst door: ® Annette 
, Datum:
06.07.2025 16:40
Ik denk dat Jan56 het gewoon leuk vindt om mensen op de kast te jagen door steeds weer over keffende hondjes en hun eigenaren te beginnen. Als het niet zo is dan snap ik wel waarom hij het praatje bij de afwas mist want wie zou er met zo'n knorrepot een praatje willen maken.
Geplaatst door: LisetteK
, Datum:
06.07.2025 16:41
Dat praatje bij de afwas start je toch gewoon zelf. Als je blijft wachten op aanspraak zoals je altijd deed dan krijg je wat je altijd kreeg; geen aanspraak.
Of was jij die flirtende engerd die vorig jaar bij de afwas door middel van vunzige blikken en geknipoog mijn aandacht wilde trekken?
Ik heb nog nooit een puberzoon zo snel zien afdrogen. Die wist niet waar hij moest kijken
Geplaatst door: Henk
, Datum:
06.07.2025 16:57
....ik was af in de caravan....aanspraak genoeg met mijn vrouw die afdroogt en meteen in de kastjes zet.
Geplaatst door: Ina2 
, Datum:
06.07.2025 17:29
Terug naar de topic. Kamperen al meer dan 45 jaar met caravan. En inderdaad het praatje bij de afwas…. Kan me herinneren dat er heel lang over gedaan werd… veel gelachen, ook omdat iedereen een lekker glaasje had gedronken bij het eten soms…Maar inderdaad de laatste jaren proberen we het nog wel eens… maar wanneer je de indruk krijgt dat iemand er geen zin in heeft… dan niet….Tegenwoordig wanneer iemand af gaat breken nadat je een week of langer naast/tegenover iemand gestaan hebt….” Zit het erop of gaan jullie verder?” Dan ontstaat er opeens een gesprek…. Waarom dan wel..?? Geen idee!!!!
Geplaatst door: Lia
, Datum:
06.07.2025 20:26
Als ik jou was zou ik een hele hoge hek om je sleurhut zetten
En er niet achter vandaan komen
Niemand wil met jou een praatje maken..ouwe azijnpisser
Wat zullen mensen blij zijn als jij je spullen pakt en weer vertrekt
Dan wordt het pas gezellig op de campings.
, Datum:
06.07.2025 20:52
En het bewijst maar weer dat mensen met honden super gezellig zijn!
En wel zin hebben in een praatje.
Alleen niet met jou...
Geplaatst door: ® Crapton1 
, Datum:
06.07.2025 21:07
Het zuur druipt van de reacties, want iemand zegt wat over de hondjes. Moet dat nou zo? Niet iedereen houdt van honden of katten, dat weigeren een hoop mensen in te zien.
Ik was trouwens ook liever af zonder "gezellige" kletspraat.
, Datum:
06.07.2025 21:28
Niet "iemand", maar steeds dezelfde persoon die hier loopt te zeuren over honden.
Idd.een zuurpruim👍
Geplaatst door: Janine13 
, Datum:
06.07.2025 21:47
Beste Jan,
Wij verheugen ons op afwassen met een gezellig kletspraatje met jou! Hopelijk ergens in september aan de Ouvèze. ;)
Geplaatst door: pieter 
, Datum:
07.07.2025 06:59
Ik snap jan wel!!!
Het is inderdaad zo dat je weinig contact meer hebt op de camping
Vroeger deelde je de krant die al 1 dag ouder was ivm bezorging
dan was het praatje zo gemaakt hier buurman of vrouw de krant
antw ik haal hem morgen wel
of ja bij het afwassen zeg maar goedenavond of iets je wordt aangekeken van wat en mafketel hou je mond en w8 op je beurt om met koud water 😉af te wassen
de gezelligheid op de camping wordt minder met aanspraak
iedereen zit achter zn tablet of telefoon om de krant facebook x insta of iets anders te lezen of te doen
gaan op tijd de tijd de tent vouwwagen caravan in om de tv te kijken via mifi want de wifi op de camping trekt dat niet
ik zeg vroeger was alles beter en iets gezelliger
en mensen zeik elkaar niet zo af op dit forum mag je iets delen of mening geven en geef gewoon gepast antwoord
voot iedereen en fijne vakantie en praatje kan geen kwaat op de camping er is al ellende genoeg op de wereld
gr
Geplaatst door: ® S@ndra 
, Datum:
07.07.2025 07:21
Nou Pieter, ik zeik niet snel iemand af op een forum hoor. Alleen als de openingspost al begint met het afzeiken van anderen kan ik het niet laten om daar met enig sarcasme op te reageren.
In dit topic heeft Jan56 toch echt zelf de sfeer neergezet. Met een oprechte vraag en zonder zijn stokpaardje 'de keffende hondjes' had hij een heel andere sfeer in dit topic gecreëerd.