Rondje Hondje (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Hans 555
, Datum:
07.07.2025 14:32
Ik wilde eigenlijk reageren op het item van Jan56, het praatje bij de afwas, maar dat kon niet meer.
Maar goed 'Rondje Hondje' wat is dat. Om te beginnen hebben wij geen dieren dus ook tijdens onze reizen geen dieren. Maar ik vind het wel leuk om de honden op de camping te leren kennen, niet echt kennen maar om een praatje te maken met de eigenaren.
Zo ben ik een aantal jaren geleden op het idee gekomen om een pot met hondensnoepjes te kopen.
's Morgens steek ik er een paar in mijn broekzak en loop dan een rondje over de camping, allereerst bij bekenden met honden. De honden kennen mij inmiddels al en ze weten dat ze van mij een snoepje krijgen. Uiteraard in overleg met de eigenaren.
Zo heb ik dan mijn praatje op de camping en bij de afwas kom ik weer dezelfde mensen tegen. Nou dat praatje bij de afwas is dan ook weer gebeurd. Ik verveel me nooit op een camping en de hondjes zien mij graag :-)
Geplaatst door: ® Marijke(andere) 
, Datum:
07.07.2025 16:20
Wat lief, wij hebben al jaar en dag honden. Men heeft weinig last van onze honden. En ik moet zeggen dat ik bijna nooit een hond hoor blaffen op de camping. Ook sporadisch een kal zie liggen. Maar mensen die een hekel aan honden hebben, zien en horen het heel vaak. Typisch.
Geplaatst door: LisetteK
, Datum:
08.07.2025 09:50
Nou Marijke ik heb een hekel aan honden op de camping en toch zie of hoor ik ze bijna nooit. Ik kies namelijk bij voorkeur campings waar huisdieren niet zijn toegestaan.
Geplaatst door: scg 
, Datum:
08.07.2025 10:23
Leuk Hans555 dat je dat doet. Onze hond heeft dat zo in de gaten en zou je al op zitten te wachten haha. Wij vinden het juist leuk om andere honden (en mensen) tegen te komen op de camping. Vaak ontstaat er juist door de honden een gesprek. Wij zijn afgelopen juni naar Spanje geweest zonder hond. Veel te heet en te druk voor onze hond. Gelukkig hebben we een fijne oppas waar ze het heerlijk heeft. In september gaan we nog 2 weken kamperen in Duitsland met hond. Nu al zin in, Heerlijk wandelen en luieren. Niets fijner dan te slapen in de caravan terwijl onze hond tussen ons in ligt (op de grond, we hebben enkele bedden).
Geplaatst door: marian 
, Datum:
08.07.2025 21:52
Wij hebben geen hond. Had graag gewild en misschien komt het er ooit van, maar werken allebei en te weinig thuis. Zou egoïstisch zijn dan een hond te nemen. Maar.... vind het altijd geweldig als er honden op de camping zijn met baasjes die het leuk vinden als je interesse hebt voor de hond. Hele leuke gesprekken en contacten daardoor gehad. Heb dus geen last van honden, maar juist plezier. En wat betreft die praatjes, die komen altijd en niet enkel bij de afwas. Ben selectief, soms geen zin, maar elke vakantie komen er wel mooie gesprekken, gezellig drankje , of een los praatje bij het zwembad of op het terras. Het is maar wat je er zelf van maakt. Dus soms helemaal geen contact en soms wat meer. Verschilt ook per camping.
Geplaatst door: Marijke 
, Datum:
09.07.2025 11:12
Nou Lizette, dat is dan erg jammer voor jou. Honden horen nl bij ons leven. Ben je vroeger misschien gebeten of zo ? Ik laat ieder in zijn eigen waarde. Krijsende kinderen bijvoorbeeld.
Geplaatst door: ® Lilian1975 
, Datum:
09.07.2025 17:48
Wat een leuke post, van de topic starter. Wanneer onze hond(je) overlast zou geven, zouden we niet camperen. Maar inderdaad het contact bij de afwas wordt steeds stiller. Wel leuk om op deze manier weer wat contact te krijgen. Meestal lukt dat ook wel als we hem meenemen naar de afwas. En vastleggen daar. Want alleen achterlaten geeft wel overlast😅
Geplaatst door: Hans 555
, Datum:
11.07.2025 09:13
@Lilian1975:
Hond vastleggen bij de afwas hoeft niet als ik erbij ben. Die blijft net zolang bij mij staan totdat hij/zij een snoepje krijgt :-)
Geplaatst door: LisetteK.
, Datum:
11.07.2025 17:07
@Marijke.
Ik laat iedereen toch in zijn waarde ik zoek campings uit waar honden niet welkom zijn. Dan heb ik wat ik hebben wil en kunnen anderen met hond nare en camping waar wel honden mogen komen.
Iedereen blij!
Geplaatst door: Lenn 
, Datum:
11.07.2025 18:11
Ik vind de honden buiten de camping irritanter,in Frankrijk leven honden vaak buiten en zijn vaker waak,dan huisdier.
Zij kunnen vaak 's nachts aardig tekeer gaan....maar door ervaring hiermee,slaap ik met oordopjes,dus geen last :-)
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
11.07.2025 19:29
Helaas gaat het bij onderwerpen over honden meestal mis. Wederzijds respect is dan ver te zoeken. Daarom kan het voorkomen dat onderwerpen over honden verwijderd worden, of zoals nu, gesloten