Camping Le Couriou onderdeel van Capfun
Geplaatst door: Victor 
, Datum:
08.07.2025 10:08
Hallo iedereen,
Wij hebben voor deze zomer een plekje gereserveerd op camping Le Couriou. Nu kom ik er zelf achter dat deze camping geen onderdeel meer is van de Pausado Group (waar ze volgens mij maar een jaar bij hebben gezeten), maar (ook) is overgenomen door Capfun, vanaf juni dit jaar. Hiervan zijn we niet via de camping op de hoogte gebracht, maar hier kwam ik achter, doordat ik nog even op hun website wilde kijken.
Geen idee of er nu dingen wijzigen. Ik heb emailcontact gehad met de camping om te vragen of ze inderdaad zijn overgegaan naar Capfun en of er nu dingen wijzigen, maar op deze laatste vraag hebben ze geen antwoord gegeven. We hebben niet zoveel zin in luidruchtige animatie en de hele vakantie een armbandje moeten dragen. Wij hebben bewust altijd Capfun campings vermeden. Hebben mensen hier ervaring mee en zijn er misschien nog mensen onlangs op camping le Couriou geweest?
Ik hoor het graag!
Geplaatst door: ® Splayduke 
, Datum:
16.07.2025 21:42
Wij staan er nu. We vermijden ook altijd campings van dit soort organisaties. Maar het is hier duidelijk al allemaal omgebouwd naar de clicochic formule van capfun.
Als ik eerlijk ben valt de camping ons daardoor een beetje tegen tov. de beloftes die we tijdens het boeken op de site lazen. Er is één gedeelte waar je wat verder weg zit van de "gezelligheid" van de animatie, maar dat is maar een klein deel van de camping.
, Datum:
16.07.2025 23:51
Ik lees nu mijn berichtje nog eens na, dat is toch wel erg negatief. Het blijft een mooi terrein met prima faciliteiten, maar er is nu dus wel iedere avond luidruchtige animatie.
Wij hebben daar behoorlijk last van omdat onze plek vlakbij het restaurant ligt. (zoals zoveel plekken)
Een ander plekje is niet beschikbaar, ik heb geïnformeerd naar de mogelijkheden om te verhuizen.
Geplaatst door: Victor 
, Datum:
17.07.2025 14:58
Bedankt voor je reactie.
Het is gewoon jammer dat je bewust kiest voor een rustigere camping en dat het dan uiteindelijk anders is dan waar je voor had gereserveerd. Elke avond animatie is ook iets waar wij juist niet voor kiezen. Vind het ook vreemd dat dat zomaar kan. Maar goed, we gaan het zien.
Mag je wel nog met een 'gewone' zwembroek zwemmen? Of alleen strakkere?
, Datum:
18.07.2025 00:01
Gewone zwembroek wordt geaccepteerd. En klein lichtpuntje, vandaag viel het wel mee met het lawaai. Fijne vakantie!
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
18.07.2025 23:21
Op hun website zie ik geen mogelijkheid meer o een kampeerplaats te reserveren. Deze zijn allemaal verdwenen?
Geplaatst door: Josee 
, Datum:
19.07.2025 14:54
Gelukkig toch een positieve ervaring. Onze ervaring met Cheverny was veel minder. Het was een complete bouwplaats. Het terrein was ook niet afgesloten, dus om 23.00 uur kwamen er nog campers aan. Men had het te druk met de huisjes en het opzetten van speelartikelen en er werd geen tijd besteed aan de kampeerplekken. In juli zagen wij de paaltjes al staan en wij vermoeden dat er volgend jaar geen kampeerplekken meer zullen zijn. Het zal best mooi worden, maar niet meer voor ons. Misschien waren wij er net op de verkeerde momenten, maar als je om half 3 aankomt verwacht je wel dat er iemand achter de receptie zit of dat er een briefje is achtergelaten, waar je staanplaats is. Bij de bar kon men ons ook niet helpen en wij hebben een half uur moeten zoeken, voordat wij iemand hadden. Helaas koopt Capfun alles op.