Verdon - schaduwplekken - geen circus/animatie - riviertje hond - 65+ers
Geplaatst door: ® Doortje 
, Datum:
10.07.2025 13:35
Ik ben via internet al een hele poos op zoek .... maar kan het nog niet echt vinden
Omgeving Verdon (of ander ruig/bergachtig gebied)
Kleinschalige (natuur/charme) camping met schaduwplekken aan een riviertje waar onze oude labrador kan poedelen.
Geen animatie/circus/herrie, zwembad geen must
Terrasje/broodjesservice zou fijn en gezellig zijn
Lekker luieren onder de luifel met een fijn boek, wijntje, rust .....
Verdere trefwoorden: oude dorpjes, marktjes, sfeervol
Wie weet uit ervaring wat een fijne plek zou kunnen zijn vanaf 2e helft augustus ??
Geplaatst door: Marel04 
, Datum:
10.07.2025 16:20
Camping Regain in Gréoux les Bains. Lees dat er een koude rivier is.
In de buurt vd camping ook een meer Esparron de Verdon. Je kan er zwemmen en een bootje huren.
Geplaatst door: Sandra 
, Datum:
10.07.2025 19:13
Geen idee wanneer jullie willen gaan maar ik zou kiezen voor La Source in Les Salles sur Verdon. Heerlijk daar. Geen rivier maar hrt meest prachtige meer ligt rechtstreeks voor de camping.
Geplaatst door: Angelique 
, Datum:
11.07.2025 07:22
Ik zou eens kijken naar een camping aan de Drôme. Genoeg campings daar die voldoen aan de eisen. Bijv tussen(bij) Crest en Die. Meer richting Die is het bergachtiger.
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
11.07.2025 09:59
Ok, geen Verdon maar Drome. Ook heel mooi en een stuk rustiger qua gebied. Camping in Beaumont en Diois: 30 plekken en volmaakte rust. Er is verder niets, geen zwembad, geen animatie, alleen maar natuur. En wandelen vanaf de camping. Mooi gebied. Brood kun je bij de beheerder bestellen. Toen wij er waren kon je op verzoek mee-eten (1 keer per week) met de gasten van de nabij gelegen chambre d'hotes van dezelfde beheerder (een Nederlander). Camping is Municipal, maar beheerder dus de Nederlandse man van de chambre d'hotes die 1 km verderop liggen. Een paradijsje voor rustzoekers. Nadelen zijn er ook, voor een supermarkt moet je een kwartier rijden naar een groter dorp. In het kleinere dorpje wat op ongeveer 1,5 km ligt is 1 restaurantje. En iets verderop langs de grotere weg ook een prima restaurant (ongeveer 3 km). Bij de camping loopt een beekje en een stukje verderop (10 minuten rijden) heb je de "Claps" waar mooie rotspartijen zijn en veel water is.
Deze camping zouden jullie eventueel ook kunnen gebruiken op de reis naar de Verdon, want via Serres kun je de A51 weer op naar het zuiden.
Camping-frankrijk.nlCamping Municipal Saint Martin in Beaumont en DioisAlles wat u wilt weten over deze camping in Drôme
Geplaatst door: Mamamia 
, Datum:
11.07.2025 11:42
Geplaatst door: Mamamia 
, Datum:
11.07.2025 11:44
Geplaatst door: ® Doortje 
, Datum:
11.07.2025 15:15
Tot zover, iedereen al hartelijk dank voor alle reacties.
Ik ga me er dit weekend even verder in verdiepen, en hoop natuurlijk dat er nog tips meer komen :-)
Onze labrador is al een oude baas, en daarom willen we hem ook niet thuis laten.
Schaduw en ondiep water waar hij af kan koelen als het echt warm is, zijn voor ons dan ook belangrijk.
Geplaatst door: ® Ineke 
, Datum:
11.07.2025 15:55
, Datum:
11.07.2025 16:12
, Datum:
11.07.2025 16:43
Geplaatst door: Irene1 
, Datum:
11.07.2025 20:44
Geen echt ruig gebied, maar heerlijke rust aan een zalig beekje voor de hond, sanitair keurig schoon. Genoeg schaduw, boeiende omgeving.
https://lebrouzel.nl/kamperen/
Geplaatst door: Edwin 
, Datum:
13.07.2025 05:31
Camping Manaysse ligt tegen de Verdon en op steenworp afstand van het oude plaatsje Moustiers-Sainte-Marie. Op veel plaatsen vanaf de camping een schitterend uitzicht op dit plaatsje. Op 10 minuten lopen ligt een heerlijk riviertje voor de hond, of met de auto ben je binnen 10 minuten aan het heerlijke meer.
Over 6 dagen mag ik weer naar deze fijne camping met hele fijne eigenaar die vloeiend Ehgels spreekt.
Geplaatst door: Claudia23 
, Datum:
13.07.2025 11:04
Niet verder vertellen 😉
Les Prairies in Seyne