Als Nederlander camper op naam zetten in België
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
14.04.2026 18:51
Met € 400,- pm heb je dan ook een hele zware grote €amper
De ,, normale,, <3500 kg zitten de helft lager
Je kan hem ook verkopen
Het zat er al jaren aan te komen en ja ,emigreren mag ook
Geplaatst door: Hansss 
, Datum:
16.04.2026 16:22
Ik proef dat er op dit forum een aantal camperhaters bij zitten. Maar dat is dan weer een heel andere discussie. Feit blijft dat de camperaars onzettend zwaar belast word door de verdubbeling van de wegenbelasting. Staat in geen enkele verhouding meer tot het gebruik en belasting van de Nederlandse wegen. Maar ook dat is een geheel andere discussie. Om maar te denken aan de geen mrb voor de elektrische autos welke ook ontzettend zwaar zijn. Aan het kunnen schorsen van de camper zitten veel beperkingen en ook kosten, ga je daar maar eens in verdiepen voordat er geoordeelt wordt.
Feit blijft ook dat veel camperaars lang gespaard hebben om te kunnen genieten van hun oude dag. Vanaf 2026 is dat er veelal niet meer bij. Het is te makkelijk om te zeggen; ga maar emigreren of koop maar een caravan.
Jarenlang gewerkt voor Nederland en nu niet meer mogen of kunnen genieten van de oude dag.Denk daar ook eens aan.
Geplaatst door: ® daphne 
, Datum:
16.04.2026 20:29
Het is geen verdubbeling van de MRB, die is gelijk gebleven. Je krijgt minder korting. De korting op de MRB is verlaagd van 75% naar 50%. Elektrische auto’s zijn niet meer vrijgesteld van MRB en krijgen nu 30% korting in de overgangsregeling en betalen dus 70% van de verschuldigde MRB. Campers zijn dus nog in het voordeel, maar ik snap dat het zuur is om meer te moeten betalen.
Ik wil hiermee geen discussie oproepen, maar de feiten juist weergeven . Ik hoop dat iedereen een manier vindt om te blijven genieten van welk kampeermiddel dan ook.
Geplaatst door: Marijke 
, Datum:
18.04.2026 09:29
Kort en krachtis, nee dat kan niet als je geen officieel woonadres hebt.