Welke pyama bij nachten op 1400m hoogte
Geplaatst door: Lilian1975 
, Datum:
15.07.2025 16:06
We gaan kamperen op 1400 m hoogte in de alpen. We hebben warme slaapzakken etc. Nachttemperatuur is nu 9 graden gemiddeld. Op de dag heerlijk weer.
Nu dus inpakdiscussie met puber. Die in eigen tent op slaapmatje op de grond slaapt.
Ik: neem ook een warme pyjama of andere nachtkleding mee.
Puberdochter: hoezo? Het zou toch mooi weer zijn?
Ik : ook met mooi weer is het s nachts op die hoogte koel.
Puberdochter: ik doe geen winterpyama aan in de zomer.
Ik : neem ze gewoon allebei mee. Kan je ter plekke kiezen wT aangenaam is.
Puberdochter: ik mocht niet teveel mee nemen. Heb speciaal iets nieuws gekocht. ( dun, korte broek en iets met spaghettibandjes....
Ik : dan moet je het zelf weten.... maar je blijft lekker in je eigen tent 's nachts😅.
Maar ja.... is het echt niet te koud? Of zal ik stiekem wat in onze bagage meenemen? Ze heeft op.zich een warme slaapzak. Lijkt me alleen rot als je s nachts naar wc moet. De trainingsbroek mocht ook niet. Want daar slaap je niet in.... ( zucht)
Geplaatst door: ® Elfriede 
, Datum:
15.07.2025 16:13
De vraag stellen, is hem eigenlijk al beantwoorden.
Neem zelf de pyjama’s voor je dochter mee in je eigen bagage, mocht het nodig zijn, dan kiest dochter wel eieren voor haar geld.
Zoveel ruimte zullen deze spullen niet innemen.
, Datum:
15.07.2025 16:19
Ha ha. Ik had alleen nog een innerlijk pedagogisch conflict met; als ik toch meeneem wat "leert" ze er dan van? Mam regelt het toch wel? Hoef niet op de blaren zitten of als het blijkt dat het echt te koud is dan ook zelf voor oplossing zorgen omdat advies in de wind geslagen is...
Geplaatst door: Liz 
, Datum:
15.07.2025 16:57
Eigen wijs is ook wijs, zeggen we dan. Ik zou zeker niks voor haar meenemen. Ga de strijd niet aan. Komt met een ervaring rijker thuis en denkt er volgend jaar anders over.
Geplaatst door: marian 
, Datum:
15.07.2025 17:29
Helemaal eens met liz. Ze is gewaarschuwd. Desnoods koopt ze na een koude nacht een lekker oubollige pyama in de supermarche
Geplaatst door: Nora-63 
, Datum:
15.07.2025 18:52
Ooit hetzelfde "dilemma" gehad: joggingbroek, sweater/fleecetrui en warme sokken aandoen bij koudere nachten. Ook wij als ouders doen geen warme pyjama aan: joggingbroek en sweater gaan altijd mee (om bijvoorbeeld bij frisser weer te dragen) naast een katoenen pyjama.
Laagjes, zeg maar.;)
, Datum:
15.07.2025 19:08
Ik.last het maar zo inderdaad. Dan mag ze zelf wat aanschaffen bij Intermarche ofzo. 🤣Een gewaarschuwd mens telt tenslotte voor twee. Ja laagjes is de tip... . Dank!
Geplaatst door: ® Janeway 
, Datum:
15.07.2025 20:04
Hou oud is ze,
Maar goed is ze al iets ouder en mocht het erg koud zijn s nachts hebben ze daar vast ook wel winkels en kan ze zelf een warme broek en shirt kopen.. Misschien zit er een decathlon in de buurt die hebben vast wel iets van een legging oid.
Succes met de puberella. Wij zaten tijdens de hittegolf op zo'n 800 meter. Niet heel hoog maar hoog genoeg om het vroeg in de ochtend toch koud te krijgen..
Geplaatst door: Michel 
, Datum:
15.07.2025 20:55
Heb ooit op de Galibier in augustus met sneeuwballen gegooid 😃
Geplaatst door: ® Doortje 
, Datum:
15.07.2025 21:25
Praten met een puber, is (meestal) zinloos
Verspil er geen energie aan ....
Laat het haar zelf maar ondervinden - dat is de beste leermeester.
Dan zal ze blij zijn met een trui van jou, maar neem in ieder geval geen spullen voor haar mee.
Geplaatst door: ® S@ndra 
, Datum:
16.07.2025 08:42
Mijn aanpak zou een heel andere zijn. Ik zou wat extra meenemen voor mezelf, zodat ik iets heb om uit te lenen.
Extra pyjama die kind ook ongeveer zou passen, extra dekentje. Dat zou ik minder moeite vinden dan een pyjama gaan kopen. Kind kan waarschijnlijk niet zelf naar supermarkt en dan is er natuurlijk niet een te vinden die goed genoeg is. Daar staan bakkeleien over die pyjama zou ik pas echt vreselijk vinden.
Overigens sliepen mijn jongens altijd zonder pyjama op de camping en die kleedden zich dan aan om naar de wc te gaan. Ook midden in de nacht.
Geplaatst door: Renee 
, Datum:
16.07.2025 13:14
Hahaha heerlijke discussies zijn dat! Lekker laten gaan joh, neem een plaid mee kan ze die evt extra in haar slaapzak doen. Of je kunt m zelf s avonds gebruiken als je nog buiten wilt zitten en t wordt fris.
Geplaatst door: LisetteK.
, Datum:
16.07.2025 20:55
Als je echt bang bent dat het te koud is neem mutsen mee! Je hoofd is vaak het enige dat nog uit de slaapzak komt in de nacht en via je hoofd verlies je veel warmte. Wij hebben in Noorwegen ooit nachten gehad van 4 graden of nog net iets minder. Met een muts op blijf je echt beter warm. Ik vind en pyjama ongeveer de heel op aarde, zo'n broek die om je benen draait. Ik heb altijd een bigshirt en met muts ging dat prima.
Geplaatst door: PetraHM 
, Datum:
17.07.2025 00:34
Belangrijker nog dan een warme pijama is denk ik een goed isolerend matrasje.
Geplaatst door: ® daphne 
, Datum:
17.07.2025 09:23
Haha geweldig dit. Doet me denken aan onze jongste dochter en de discussies die we vroeger hadden. Inmiddels is ze 29 en is de liefste en meest verstandige dochter die je maar kunt wensen, maar denk nog vaak terug aan die "goeie ouwe tijd". Nu met een glimlach maar dat was vroeger wel anders.
Als ze het koud heeft lost ze het zelf wel op. Sokken, lange broek en sweater aan kan altijd nog. Er hoeft niet per se een label pyjama aan te hangen om te kunnen slapen. Hoe vaak ik onze zonen na een avond stappen volledig aangekleed slapend in bed heb aangetroffen is niet op één hand te tellen.
In Frankrijk een lekker dikke pyjama kopen kan altijd nog. Heeft ze meteen een leuk aandenken aan haar eigenwijzigheid. :)