Files A10 Bordeaux richting Parijs op zaterdag.
Geplaatst door: Erica2 
, Datum:
21.07.2025 23:15
Helaas ontkomen we er dit jaar niet aan om op een hele drukke zaterdag te rijden. Op hoeveel extra reistijd moet je rekenen op de A10 Bordeaux naar Parijs? Google maps zegt gemiddeld 2 uur extra, maar is dat reël of moeten we aan veel meer tijd denken? Hoe vroeg kan je bv het beste Bordeaux passeren om files voor te blijven tot Tours? Iemand ervaring, tips, alternatieve routes? Zie bv de N10, maar is die niet net zo druk met mensen die hetzelfde doen ;)
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
22.07.2025 22:40
Kijk even op autoroutes.fr previsions
En kijk op de datum/tijd die jullie willen rijden. Grootste kans op vertraging bij Bordeaux, Tours, Orleans en bij het einde van de tol bij Dourdan. Alternatief kan zijn Tours, Le Mans, Rouen, Amiens. Of vanaf Tours N10 maar dan nog heb je best een knooppunt bij Tours waar he langs moet. Maar dat zou ik echt op het laatste moment beslissen. Check eerst de voorspelling even.
Geplaatst door: Erika2 
, Datum:
23.07.2025 13:13
Autoroutes geeft alleen een drukte voorspelling en die is in veel weekenden heel eg druk.
Het gaat ons om de extra reistijd waar we dan aan moeten denken.
Geplaatst door: ® 72grande 
, Datum:
23.07.2025 14:47
Ik zou je graag helpen, maar ik denk dat niemand een tijd kan zeggen. Of beter, iedereen kan een tijd noemen, maar dat is voor iedereen een gok. Als je je zorgen maakt, zou ik naar alternatieven kijken en je noemt zelf de N10 al. Tussen Bordeaux en Poitiers is die heel goed te doen, maar omdat hij korter is dan de A10 èn gratis is rijdt er veel vrachtverkeer. De maximum snelheid is ook lager en er zijn minder en minder mooie parkeerplaatsen. De N10 na Poitiers volgen is een beetje een gok, gokken op veel files op de A10. Na Tours ligt dat anders, dan is de N10 naar Chartres een prima alternatief.
Maar misschien moet je het wel helemaal anders doen: na Niort via een stukje A83 naar de D743 en daarna de D938. Op de A83 staat Saumur al aangegeven. Bij Saumur de Loire over en dan de A85 en A11 naar Le Mans en verder naar Rouen. Succes!
Geplaatst door: Marike
, Datum:
23.07.2025 19:39
Ik zou vooral niet te gek doen. Wanneer je zelf het meest ontspannen bent en je al rekening houdt met files ervaar je de files ook als minder erg. Rijden jullie in 1 keer? Als jullie de rit in zijn geheel in 1 keer doen zou ik 3 a 4 uur bij de tijd optellen wat de navigatie/Google maps aangeeft. Dan heb je de pauzes en eventuele files meegerekend en zit je goed.
Wij rijden met caravan en wanneer wij meer dan 900km moeten rijden doen wij de rit met een overnachting. En dat bevalt ons uitstekend. Daardoor hoeven we nooit heel vroeg te vertrekken en is het ook niet erg als we een keer in de file terecht komen want we hebben dan de tijd. Wij rijden alleen op zondags en maandags dus niet op zaterdags.
Geplaatst door: Alex 
, Datum:
24.07.2025 11:16
Tja, van Bordeaux richting Parijs heb ik wel eens op zwarte zaterdag gereden, mijn ervaring was dat de drukte meer richting zuiden ging dan andersom. Wij konden redelijk doorrijden en medelijden hebben met de enorme files in de andere richting. Ik zou het er wel weer op wagen.