Natuurcamping gezocht - kleine kinderen/niet te ver
Geplaatst door: Milly
, Datum:
01.08.2025 13:29
Wie o wie kan mij helpen?
Voor de laatste 2 weken van augustus ben ik op zoek naar een leuke camping in Frankrijk. Ik dacht; dat hoeft niet moeilijk te zijn. Nou, inmiddels ben ik al uren rondsurfen op het internet verder en ik heb mijn perfecte camping nog steeds niet gevonden.. Dus vandaar mijn goede poging hier.
Samen met partner, 2 kleine kinderen (bijna 2 en 4 maanden) en tent zijn we op zoek naar een leuke natuurcamping.
Onze wensen:
- peuterbadje
- speeltuin
- barretje/restaurantje en/of table d'hotes voor een paar avonden
- niet te ver rijden vanaf Nijmegen. Max 6u in 1 dag, of 10u in 2 dagen. Bij die laatste zouden we ook graag een tip hebben in welke stad/dorp te overnachten.
- het liefst NIET aan een rivier/meer, dat vinden we te spannend met de peuter..
aanvullende wensen (optioneel):
- half schaduw plekken
- gezellige sfeer
- gericht op jonge kinderen
Dank voor het meedenken/meezoeken!
Geplaatst door: ® Ineke 
, Datum:
01.08.2025 13:47
Geplaatst door: Jan56 
, Datum:
01.08.2025 14:08
Camping Aux Clos de Chaume in Corcieux.
Hele fijne camping, vriendelijke beheerders en een zwembad waar bij minder goed weer de overkapping dicht gaat.
Geplaatst door: ® Ineke 
, Datum:
01.08.2025 14:24
Geplaatst door: mir1 
, Datum:
01.08.2025 14:51
Geplaatst door: mir1 
, Datum:
01.08.2025 14:51
Geplaatst door: ® Elise 
, Datum:
01.08.2025 15:02
Niet al je wensen komen in deze camping samen, maar wij hebben ooit op camping vue du lac in de Morvan gestaan en vonden dat een super leuke kindercamping. Er is een zwemmeertje, maar als je aan de andere kant van de camping staat is dat best een eind weg. Heel veel Nederlanders, iedereen let op elkaars kids aan de waterkant. Maar goed, als je dat echt niet wil kan ik daar ook inkomen.
Gemoedelijke camping waar kids nog vies mogen worden en overal kunnen spelen. Veel kleine speeltuintjes. Inmiddels wel een aantal jaar geleden dat wij er waren..
Geplaatst door: ® Elise 
, Datum:
01.08.2025 15:05
Geplaatst door: Suus 
, Datum:
01.08.2025 15:55
Hoi, wat bedoel je precies met een natuurcamping?
Een camping die we zelf met onze jonge kinderen heel fijn vonden was:
Domaine de logis (bretagne)
Heel net sanitair en een mooie binnenplaats waar kinderen heerlijk kunnen spelen terwijl je zelf op het terras zit. (Speeltuin, trampoline, zwembad) En ik zie dat ze nu een waterspeeltuin erbij hebben gemaakt. Bretagne is niet zo ver rijden en leuke dingen te doen in de omgeving (bijvoorbeeld Dinand, Saint Malo, etc.)
De Loirestreek is trouwens ook heel mooi en ook niet zo ver rijden. Daar hebben we gekampeerd op: domaine de la Breche. Waren we toen heel erg tevreden over, wel al 10 jaar geleden. Ik zie dat de reviews nu iets minder zijn.
Mocht je in de toekomst iets verder willen rijden, kijk dan eens naar:
-camping Charmilles. (Ardeche) Hele fijne rustige camping, nl eigenaren, heerlijk zwembad en mooi peuterbad.
-camping le Capeyrou (Dordogne)
Fijne camping, veel groen, veel uitstapjes op korte rij-afstand. Naast het redtaurant, kwam er elke dag een andere foodtruck.
Al deze campings hadden toen wij er waren een simpel, maar prima animatieprogramma. En geen geluidsoverlast van disco of iets dergelijks.
Succes!
Geplaatst door: Susanna 
, Datum:
01.08.2025 16:41
Misschien is dit de camping die je zoekt:
Camping Les Suchères in Buxières sous Montaigut, heeft 60 plaatsen en veel positieve meningen.
Geplaatst door: Elfriede 
, Datum:
01.08.2025 16:47
Camping Municipal Sous Roches ???
Rue Sous Roche
89200 - Avallon
Frankrijk
Departement: Yonne
campingsousroche@ville-avallon.fr
Tel: +33 386341039 /
Aantal plaatsen: 96 / Hoogte: 197 m
Afstand vanaf Utrecht:693 km,