Geplaatst door: Wolkje 
, Datum:
04.08.2025 20:07
Ik lees net dit bericht van de NOS: https://nos.nl/artikel/2577555
Drinken jullie water uit de kraan in Frankrijk? Wij doen dit altijd wel, maar dit lezende denk ik er toch over om flessen te kopen.
Geplaatst door: ® Ineke 
, Datum:
04.08.2025 20:57
Meer dan 35 jaar in Frankrijk gekampeerd en altijd flessenwater gebruikt, meestal christaline.
, Datum:
04.08.2025 21:01
Geplaatst door: Lisette K.
, Datum:
04.08.2025 21:02
Ben net terug uit Frankrijk. Heb 18 dagen kraan- en flessenwater gebruikt. In water te drinken flessen, voor koffie en thee en om te koken kraanwater.
Er ligt nog een fles in de koelkast nu. Het zal wel.
Geplaatst door: Michel
, Datum:
04.08.2025 21:55
Flessen of eau potable.
6x 1.5 liter Evian was iets van €2 meen ik.
Geplaatst door: ® Mariet1 
, Datum:
04.08.2025 22:08
Prima, ik heb Perrier met prik altijd het allerlekkerst gevonden, dat zal wel zo blijven.
Geplaatst door: ® S@ndra 
, Datum:
04.08.2025 22:13
Wij drinken het allebei. Flessen en uit de kraan. De goedkoopste flessen uit de supermarkt volstaan voor ons, en water uit de kraan is ook prima. Flessen drinken we vooral als we het kraanwater niet lekker vinden. En als het water veel kalk bevat, dan krijgt de Nespresso ook flessenwater, zodat hij niet stuk gaat.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
04.08.2025 22:14
Ik heb altijd begrepen dat water uit de kraan gewoon drinkbaar is, ook op campings.
En wat betreft water, koop ik alleen prikwater in flessen; gewoon water dus niet.
Bericht lijkt me een beetje stemmingmakerij.
Ik zie geen enkele reden om mijn standpunt te herzien.
Geplaatst door: ® Esther18 
, Datum:
04.08.2025 23:32
Ik heb ook altijd zowel kraanwater als flessenwater. Meer omdat het uit fles wat beter smaakt en ook omdat wij veel water drinken en dat dan toch net iets fijner voelt. Maar nooit klachten gehad. Tegenwoordig zijn zelfs groenten en fruit niet vrij van zorgen door allerlei pesticiden.. ik probeer er maar enigszins oplettend maar zonder te veel zorgen mee om te gaan.
, Datum:
05.08.2025 00:00
Nog even als aanvulling, alleen flessen water om te drinken. Voor koken kraanwater
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
05.08.2025 09:54
Hangt bij ons van de smaak/ geur af. Overal is het water betrouwbaar, vaak vragen wij het nog na en de Fransen zeggen zelf ook altijd dat het geen probleem is het te drinken maar soms geeft men aan zelf de voorkeur aan flessen te geven. Voorbeeld: laatst in Normandie heerlijk water zonder extra geur (en was volgens de eigenaar gewoon goed). Gewoon uit de kraan gedronken. Ander voorbeeld: in Nantes water met lichte extra onaagename geur (chloor erin?), toen hebben we flessenwater gebruikt.
Geplaatst door: Alex 
, Datum:
05.08.2025 11:32
Drinken in Frankrijk altijd gewoon uit de kraan, Centre en Dordogne, als het erg warm is eventjes de kraan laten doorlopen totdat je koel water krijgt. Op veel campings worden kunststof leidingen gebruikt en ik heb het idee dat die soms bij het eerste water een bijsmaakje zit maar als het water koel wordt is het prima te drinken. Smaakt goed en nooit problemen gehad. Je krijgt toch wel kraanwater binnen want als je in het campingrestaurant ijs in je drinken krijgt is dat meestal ook gewoon kraanwater.
Geplaatst door: Hans 555
, Datum:
05.08.2025 12:30
Op een camping in de Ardeche staat een aparte machine waar je gekoeld water (plat en koolzuur) kan tappen. Bedoeling is om bezoekers minder flessen water te laten kopen om zo de berg plastic te reduceren. Het kost de kampeerder geen extra geld, goeie service.
Geplaatst door: Saskia4 
, Datum:
05.08.2025 13:57
Wij gebruiken voor het koken, de koffie en de thee Christaline. Om gewoon te drinken Evian, dat drink ik thuis ook graag.
Alleen de hond krijgt kraanwater. Op sommige plekken ruikt het water inderdaad wat naar chloor.
Geplaatst door: Marijke 
, Datum:
08.08.2025 15:44
Hallo, sinds 18 jaar wonen wij in Frankrijk. Omdat het water altijd naar gloor smaakte kochten wij om te drinken flessen Christaline bij de Le Clerc. Sinds een paar jaar is het water meer verontreinigt in ons dorp. De gemeente heeft het nu uit handen gegeven aan een ander bedrijf. 40% duurder, maar zonder gloorsmaak. Als we met de caravan op pad gaan drinken wij nog steeds uit flessen. Voor koffie thee en koken uit de kraan.
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
08.08.2025 20:36
Wij gebruiken altijd alleen gekocht water (het goedkoopste) om te drinken, om koffie en thee te maken en om te koken. Naast dat het water inderdaad vaak naar chloor smaakt wil ik gewoon geen enkel risico lopen dat maag en darmen van streek raken door het water uit de kraan. Thuis drinken we wel gewoon kraanwater, maar op vakantie dus nooit, waar we ook zijn (buiten Nederland).
Geplaatst door: PetraHM 
, Datum:
08.08.2025 20:54
Gewoon uit de kraan. Als het niet drinkbaar is, staat het er wel bij (eau non potable). Dat zien we eigenlijk alleen tijdens wandelingen wanneer we langs een dorpspomp of bronnetje komen. En anders hebben we tijdens meerdaagse tochten altijd een waterfilter mee.
Geplaatst door: ® Annette 
, Datum:
08.08.2025 21:26
Wij ook altijd uit de kraan tenzij het niet lekker is.
Uit de fles is dus ook niet altijd betrouwbaar blijkt uit het onderzoek.
Geplaatst door: Silvia 
, Datum:
09.08.2025 13:26
Voor koffie of om te koken gebruiken we gewoon kraanwater. Om te drinken vaak ook, maar als het naar chloor ruikt of smaakt, kopen we flessen.
Geplaatst door: Nico 
, Datum:
10.08.2025 22:38
Wij gebruiken al een paar jaar een waterfilter in de caravan (AquaLogic) waar ook een koolstofdeel in zit. Kraanwater is op zich schoon genoeg maar het smaakje en luchtje worden zo weggepoetst. Wel elk jaar een nieuw filterelement monteren.
Voordeel: gewoon water tappen uit de campingkraan en geen batterij aan lege flessen die weer ergens naar toe moeten.
Nadeel: elk jaar nieuw element à 50,- Los van kosten eerste installatie 70,-.