Geplaatst door: Hendrik 
, Datum:
06.08.2025 01:20
Beste forumlezers
Wij willen eind deze maand of ergens in september een vakantie houden op camping Le Brabois bij Nancy in een chalet vooral omdat daar ook een overdekt zwembad bij is voor het geval dat..
Is deze camping dat waard ,we zijn dan dicht bij Nancy wat een bezoek wel waard is maar ook om te relaxen wanneer het weer nog mooi is
Alvast bedankt voor de reakties
Geplaatst door: Hans 555
, Datum:
06.08.2025 08:37
Weet dat deze camping heel veel gebruikt wordt als overnachtings/doorgangscamping. Elke dag nieuwe gasten. Wel aan de rand van Nancy, dat dan weer wel.
Geplaatst door: Cornelis 
, Datum:
06.08.2025 12:19
Als overnachtingscamping en om Nancy te bezoeken is de camping prima, maar om er een vakantie te houden (ik weet uiteraard niet hoe lang) zou ik deze camping niet kiezen. Dan is bij. de camping bij Ribeauvillé in de Elzas veel leuker. In de omgeving veel meer te doen en te bekijken, met OV naar Straatsburg, mooie omgeving en meestal heel mooi weer in september.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
06.08.2025 13:24
Geplaatst door: ® Irene1 
, Datum:
07.08.2025 00:45
De camping in Villey le sec is veel charmanter voor een langer verblijf. Le Brabois ligt ideaal voor een bezoek aan Nancy maar het zijn vooral gasten voor een of twee nachten.
Geplaatst door: Cornelis 
, Datum:
07.08.2025 14:05
Ja, Rob, die camping bedoel ik. Goede herinneringen aan!
, Datum:
07.08.2025 17:14
Reaktie op vraag over Le Brabois bij Nancy
Omdat daar dus een overdekt zwembad bij is en het niet zover vanaf Rotterdam willen we er ± 2 weken verblijven en ja ik weet dat het een passantencamping is maar dat zijn er zoveel .bedoeling is vanaf eind augustus voor 2 weken of verder in september mede door genoemd zwembad
Ribeauville in de Elzas hebben we al eens gedaan maar is net te ver weg en meeste zwembaden sluiten eind augustus(vreemde keuze van gemeentes en campings)
Toch bedankt voor het meedenken
Geplaatst door: Nico 
, Datum:
10.08.2025 22:42
Ben je op doorreis (en is een zwembad niet nodig) kan je ook Camping municipal in Metz overwegen. De aanreis is een beetje ingewikkeld, vond ik. De camping is super voor 1 à 2 nachten.
, Datum:
10.08.2025 23:36
Naschrift over verblijf ,het gaat dus om 2 weken en dus niet gebruiken als doorgangscamping want we huren een chalet en elke weg of camping kan als doorgangsplek gebruikt worden
Bedankt voor alle reakties, einde discussie hierover