Geplaatst door: Alex 
, Datum:
19.08.2025 19:56
We waren dit jaar in de Dordogne en hebben altijd een blauwe campinggaz 904 bij ons, die middelgrote dus. Heel warm geweest dus laat koken en eten en helaas een lege gasfles tijdens het koken. Zoiets kan je natuurlijk aan zien komen maarja: Niet op gelet, het is vakantie. Campingwinkel al dicht dus hadden we een probleem. Ook weer niet want onze buren waren al klaar met koken en hebben hun fles mogen lenen om verder af te koken, zo gaat dat op een camping! Maar nu is mijn vraag: zijn er wegwerp gastankjes in de handel waar die drukregelaar van een campinggaz fles opppast? Dan zou ik er zo een meekunnen nemen om op terug te vallen? Hoe doen jullie dat? Heb niet zoveel zin en ruimte om 2 zware flessen mee te nemen (tentcampeerders!).
Geplaatst door: ® Wim6 
, Datum:
19.08.2025 21:34
Beste Alex,
In veel Franse doe-het-zelf-zaken kun je de grote flessen van Campingaz omruilen; vaak tegen een scherpe prijs.
Zelf heb ik losse pitjes met een paar reserve prik-gasflessen.
Bij de Action in Nederland kun je de blikjes kopen; misschien in de Franse Action ook.
Groetjes, Wim.
Geplaatst door: Herman 
, Datum:
20.08.2025 09:24
Wij gebruiken een xampinggaz 907 voor het koken. Daarnaast hebben wij altijd het kleinste tankje (901) bij ons. Is de grote tank leeg, dan kunnen we met de kleinste tank toch nog een paar dagen verder. Bij het boodschappen doen wordt de grote tank omgeruild. Is de kleine leeg dan ruilen we die weer om.
Geplaatst door: Edwin 
, Datum:
20.08.2025 09:48
Wij nemen altijd twee kleine mee, minder gewicht en als we een leeg is heb je altijd tijd om een nieuwe te halen. In Frankrijk zijn ze ook niet zo duur.
Geplaatst door: Astrid 
, Datum:
20.08.2025 10:13
Er bestaan geen wegwerpblikjes die je met een drukregelaar kan gebruiken. Er is wel een kleinere gastank, 901, die je als reserve zou kunnen meenemen. In Nederland lastig om die 901 nieuw te kopen en extreem duur. In Frankrijk wel te koop en stukken goedkoper. Zoek op marktplaats naar een lege gebruikte en wissel die om in Frankrijk voor een gevulde.
Op koop een wegwerpblikje met een passend brandertje als reserve optie.
, Datum:
20.08.2025 12:35
Ik heb nog een lege 901 staan. Als je interesse hebt, en in de buurt van Kampen woont, mag je hem (gratis) ophalen.
Geplaatst door: Alex 
, Datum:
20.08.2025 13:56
Bedankt voor het aanbod Herman, maar ik heb nog een lege 901 staan maar ik dacht dat die in Frankrijk niet meer gewisseld konden worden? Ik zie eigenlijk alleen nog maar die 904 en 907 dus ging ik ervan uit dat die uit de handel waren genomen. Neem volgende keer die 901 mee en ga die daar zo snel mogelijk wisselen. Allen bedankt voor de reacties, het is duidelijk!
Geplaatst door: Astrid 
, Datum:
20.08.2025 14:03
Geplaatst door: ® Jan van I 
, Datum:
20.08.2025 16:06
, Datum:
21.08.2025 16:18
Ieman anders wellicht interesse in een lege 901?
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
21.08.2025 19:22
Hier nog een 901 zonder gas en een 904 met gas gratis Nijmegen
Geplaatst door: ® lionafox 
, Datum:
22.08.2025 16:02