van pubercampings naar campings voor samen, hoe vind je nu weer iets passends?
Geplaatst door: Casilima 
, Datum:
24.08.2025 19:24
Wij gaan sinds 2 jaar zonder kinderen op vakantie. Ik merk dat op diverse forums er heel veel vragen zijn om geschikte campings voor kinderen of pubers te vinden, maar ik kan geen goede zoekomgeving vinden waar juist de 50+ 'er geholpen kan worden :). Ik moet zeggen dat ik het best lastig vind om een voor ons passende camping te vinden. Wij zoeken namelijk ook nog eens campings met een verhuur accommodatie.
De afgelopen 2 jaar hebben we 3 x een week op campings in Noord-Italië gestaan, dat is goed bevallen. Dus voor komend jaar wil ik weer op zoek naar 3 campings, die op 100-200 km van elkaar af liggen. Ik merk dat dat best een uitdaging is. Ik heb de jaren voor Italië altijd in Frankrijk gekampeerd, dus wil daar zeker ook weer gaan zoeken.
Vragen:
- Wie heeft er tips voor forums/websites waar deze doelgroep kan zoeken?
- Is er toevallig iemand die leuke tips heeft voor een camping met stacaravan/chalet?
Onze wensen zijn: meer/rivier/zwembad, leuk restaurant op camping of op loopafstand, voorkeur voor bergachtige omgeving waar we lekker kunnen wandelen, leuke bezienswaardigheden/gezellig dorpje om te bezoeken ook altijd leuk. We zoeken een mooie mix tussen rust op de camping en de mogelijkheid om de gezelligheid op te zoeken, noemen ze dat niet "Charme" campings?? Bij voorkeur geen animatieprogramma voor kinderen en pubers.
Wij zoeken (zoek)tips voor Frankrijk en evt. ook Noord-Italië
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, het is namelijk best even schakelen van campings met pubers => vakantie zonder kinderen. Maar we vinden het ook weer heerlijk!
Geplaatst door: MaraM 
, Datum:
24.08.2025 21:39
Ik volg even, want naar zoiets gaat onze voorkeur ook uit. Toevallig ook naar (Zuid)Frankrijk en de meren in Noord-Italië.
Geplaatst door: ® S@ndra 
, Datum:
24.08.2025 22:19
Wil je het zwembad om elke dag even te plonzen en verder en beetje op een bedje langs het zwembad te liggen of om echt even wat banen te trekken?
Wij zwemmen graag even 1000 meter of meer in een half uurtje. Lukt niet altijd zomaar op een camping. Kort bad, best druk etc.
Wij zoeken nu campings zonder zwembad maar dan wel een piscine municipal in het dorpje of stadje. Dan heb je ineens meer keuze, rustigere campings én en goed zwembad in de buurt.
Geplaatst door: ® Janeway 
, Datum:
25.08.2025 00:09
Oja in die fase zitten wij ook. En we kunnen ook in het voorseizoen dus dat scheelt ook wel erg. Nu 2x gedaan. We gaan naar een gewone camping in een mooie omgeving en houden dus geen rekening meer met met jongeren wel of geen animatie enz enz. Maar dat soort dingen heb je in juni sowieso niet zo. In die periode hangt er wel een ander sfeertje op campings. (de grijze golf) En de jonge gezinnen met kinderen tot 5 jaar.
Wij zijn tot nu toe nog samen met zus en man geweest. Zij in een sta caravan wij in een vouwwagen. Niet echt bij elkaar in de buurt maar wel de gezelligheid samen..
De camping waar wij waren, Camping Belledonne bij de Alpe d Huez.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
25.08.2025 11:21
Ik zou zoeken naar een adult-only camping.
Is pas nog een topic over geweest ...
Geplaatst door: Cornelis 
, Datum:
25.08.2025 15:02
Camping La Garenne in Bedoin, leuk dorpje op loopafstand, chalets te huur, lekker zwembad, mooie omgeving, veel te doen en te zien, bergen, wandelen, goed restaurant op de camping, grote markt in Bedoin, Camping le Riou Merle in Die, prima camping, rustig, goed restaurant op de camping en de derde moet je zelf maar even zoeken.
Geplaatst door: Casilima 
, Datum:
25.08.2025 18:50
Ik werk in het onderwijs, dus ook wij zijn toch aangewezen op de zomervakantie. Vandaar iets meer problemen met het zoeken naar iets passends :)
Bedankt tot nu toe voor de reacties....
Geplaatst door: ® Angelique 
, Datum:
25.08.2025 19:11
Ja, herkenbaar! Wij hebben een vouwwagen en ook sinds 1 jaar zonder kinderen. Wat wij heeeeeel graag willen is schoon sanitair en natuurwater om te 'zwemmen'. En wat te zien in de omgeving. Campings die wij leuk vonden en waar we best naar terug willen: st Lambert in Millau, les amarins in Goudargues, le petit baigneur in St Jean du Gard. Campings zoals de laatste vind ik echt pareltjes