van pubercampings naar campings voor samen, hoe vind je nu weer iets passends?
Geplaatst door: Ada 
, Datum:
04.05.2026 10:15
Camping Val de L ‘Arre in Le Vigan heeft mooie chalets, zwembad, restaurantje/broodservice en ligt aan de rivier de Arre. Je kunt naar het dorp lopen en er zijn genoeg wandel mogelijkheden.
Geplaatst door: Ilja Nouwens 
, Datum:
04.05.2026 17:26
Dank voor de tip @johan! Ga hem onthouden.
Misschien geef ik ze volgend jaar wel de keuze. Meegaan is super maar wel naar iets wat meer passend is voor ons. Al vermaken wij ons wel, of ze mee zijn of niet gaan wij toch iedere dag iets leuks doen.
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
05.05.2026 10:56
@Ilja, je hebt inderdaad de kans dat ze liever op de camping blijven, dan mee te gaan met uitstapjes. De omgeving heeft wel veel te bieden. Anduze is een gezellig plaatsje, en Uzès, Sommières en Nimes zijn een bezoek waard. Het is een uur rijden naar het strand, dus ook dat is goed te doen. Ook een tocht door de Cévennen is de moeite waard. Misschien willen ze nog wel mee naar de waterval in de rivier de Vis. Daar kun je ook van de rotsen springen, maar het water is behoorlijk fris. Als je naar de Vis gaat, dan niet in het weekend en vanwege beperkte parkeermogelijkheden wel op tijd aankomen. De camping zelf heeft prima sanitair en is vrij rustig. Er is geen avondanimatie. Verder zijn er 3 supermarkten vlak bij (Intermarché op loopafstand)
Geplaatst door: ® Gerard
, Datum:
05.05.2026 11:55
Wij zitten in een vergelijkbare situatie als hiervoor beschreven: de kinderen gaan niet meer mee en we zitten vanwege werk nog wel vast aan de schoolvakanties. ACSI- campings vallen hiermee af in de zin dat de ACSI-card in het hoogseizoen niet geldig is. De afgelopen jaren hebben we ervaren hoe fijn wij het reizen op de bonnefooi vinden (het mooie weer achterna en als het te warm wordt wat meer de bergen in).
Leuke kleinschaliger campings die wij hebben bezocht zijn:
- La Salendrinque in LaSalle
- camping Des Lacs in Saint Jean de Chevelu
- camping Le Ferrand in Lépin-Le-lac (maar is nu overgenomen en ik vraag me af of het sanitair nu nog toereikend is nu er weer meer gasten komen)
- Camping Au Valbonheur in Valbonnais
Ik had al langere tijd Camping Au Rives du lac in Veynes op het oog. Daar bleek in het hoogseizoen ineens een week een plekje te zijn (annulering van iemand anders begrepen we). Met onze kinderen erbij hadden we het vast een prima plekje gevonden, maar wij kwamen erachter dat dit toch niet meer ons ding is en we meer houden van de wat rustiger, ruimer opgezette campings.
Ik volg even voor wie aanvullingen heeft!
Geplaatst door: Mamamia 
, Datum:
07.05.2026 22:03
Hier ook voor het eerst zonder kinderen. Vorig jaar naar Italie waren ze nog mee. Nu blijven we in Nederland en gaan met onze boot op vakantie.
Als ik denk aan de campings waar we de afgelopen jaren geweest zijn dan zou ik zonder kinderen op Flowercamping Les Nauves in de Dordogne wel mijn vakantie willen doorbrengen. Hoewel de Dordogne niet mijn favoriete regio is
Geplaatst door: Mamamia 
, Datum:
07.05.2026 22:06
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
10.05.2026 10:02
Allerbelangrijkste vraag: kunnen jullie buiten de schoolvakantie? Zo ja, ga dan in juni of september en kun je zonder reserveren op heel veel plekken terecht.
Kies eerst een gebied. Dan ga je hier langs de campings in dat departement. Kijk je naar campings van een bepaalde omvang en met het juiste pakket met voorzieningen. Dus zie je een zwembad in de vorm van een rechthoekige bak zonder glijbanen: prima. Zie je op foto's naast iedere plek een speeltuin etc. Het kost gewoon veel tijd om door de lijstjes met campings heen te gaan. Maar de belangrijkste tip dus eerst: kies je gebied. Ik zie te vaak een vraag wat een leuke camping is en dan maakt de streek blijkbaar niet uit? Ik vind dat heel bijzonder. Dan beperk je namelijk zelf bewust je opties en wordt het ineens eenvoudiger.