Televisie kijken in buitenland
Geplaatst door: lucasverhouten 
, Datum:
25.08.2025 04:47
Mijn gezin en ik zijn best veel in frankrijk op vakantie en voornamelijk op campings.
En het grootste probleem voor ons was dan ook dat we vaak de nederlandse TV etc niet meer kunnen ontvangen
Ik ben benieuwd hoe iedereen hier mee om gaat.
Mvg,
Lucas.
Geplaatst door: Herman 
, Datum:
25.08.2025 09:11
Wij hebben Ziggo. Daardoor op telefoon en op onze Thinkpad ZiggoGo. Daarmee kijken wij net zoals thuis.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
25.08.2025 09:16
Lijkt zo maar op verkapte reclame
Voor een streaming dienst
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
25.08.2025 09:46
Wij maken gebruik van Ziggo en daarnaast van Vodafone Unlimited 5G. Het zogenaamde “Unlimited”-abonnement is in Frankrijk echter beperkt tot 75 GB per maand, wat onvoldoende is voor intensief tv-gebruik. Daarom maak ik tevens gebruik van Réglo Mobile.
Réglo Mobile biedt flexibele abonnementen zonder contractverplichting, die maandelijks zijn aan te passen of direct opzegbaar. Momenteel zijn er onder andere de volgende bundels beschikbaar:
160 GB per maand voor € 8,80
300 GB per maand voor € 11,80
De simkaart met de eerste bundel is verkrijgbaar bij de supermarkten van E. Leclerc. De eenmalige kosten voor de simkaart bedragen € 5,–. De klantenservice kan ondersteuning bieden bij de activatie. Hiervoor wordt gevraagd om een Frans telefoonnummer voor herstel van het wachtwoord; dit is niet verplicht, al kan het ontbreken ervan bij sommige filialen tot problemen leiden.
Registratie is ook zelfstandig mogelijk via de website van Réglo Mobile. Hiervoor zijn een IBAN-nummer en de activatie van de simkaart noodzakelijk. Na plaatsing van de simkaart in een telefoon ontvangt u per SMS het bijbehorende telefoonnummer.
Wanneer ik niet in Frankrijk verblijf, verlaag ik mijn abonnement naar € 1,80 per maand. Hierdoor hoef ik bij een volgend verblijf niet opnieuw een simkaart te kopen; ik kan de bundel online verhogen, waarbij de nieuwe bundel ingaat op de vervaldatum van de vorige.
Voor internettoegang maak ik gebruik van een 5G dual-sim telefoon die als hotspot fungeert.
Geplaatst door: conny 
, Datum:
25.08.2025 10:10
Wij kijken (overal waar wifi is) via NL Ziet.
Thuis, buitenland, achteraf (zonder reclame) en live.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
25.08.2025 11:18
@Labrador: Wellicht bedoeld als verkapte reclame, maar het mist dan behoorlijk zijn doel. Er wordt in dit topic daarna vooral reclame gemaakt voor Z...o
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
25.08.2025 12:26
Wij kijken op vakantie geen tv, maar genieten van het op vakantie zijn. Bij het ‘campingleven’ hoort voor ons geen tv kijken, dat doen we thuis wel weer. Wel jammer dat we soms verplicht worden mee te ‘genieten’ van het tv kijken van anderen, omdat niet aan het geluid te ontkomen is…..
Geplaatst door: ® Johann 
, Datum:
25.08.2025 14:34
Wij pakken een boek 📖, en het is best wel prettig om een aantal weken verschoond te blijven van alle ellende in wereld.
Geplaatst door: Cornelis 
, Datum:
25.08.2025 14:57
Wij kijken op vakantie en op de camping nooit televisie. En dat is HEERLIJK!!!
Geplaatst door: ® Mariet1 
, Datum:
25.08.2025 21:20
Stond in precies dezelfde bewoording op het camperforum
Geplaatst door: ® daphne 
, Datum:
25.08.2025 22:25
Op het caravan-forum werd niet eens verbloemd dat het reclame is. Geen intro over met gezin op vakantie in Frankrijk. Daar is het bericht direct verwijderd.
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
26.08.2025 10:14
Op zich is het onderwerp prima. Vooral mensen die lang in Frankrijk verblijven in het laagseizoen kijken toch wel regelmatig TV.
Het reclame element in de tekst van de topic opener is verwijderd.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
26.08.2025 11:15
👍👍, mooi gedaan , de reclame verwijderd
Op andere fora is het compleet gegumd ,
Nu is het informatief
Geplaatst door: ® daphne 
, Datum:
26.08.2025 11:40
Op de andere fora werken nu eenmaal anders. Daar is het account verwijderd en daarmee ook de berichten van deze persoon.
Als de info hier nog gewenst is, dan wil ik onze ervaring ook wel delen.
Tot nu toe keken wij via Canal Digitaal (automatische schotel op caravandak) naar TV. Afgelopen zomervakantie hebben we op 13 campings gestaan waarbij we maar op 2 campings zicht hadden op de Astra 3 satelliet, dus ook wel eens geprobeerd om via onze databundel te kijken, maar met een thuis TV provider zoals Ziggo, KPN of Caiway is dat lastig, want dan moet je naar de TV streamen vanuit een netwerk met bijvoorbeeld 2 smartphones of een router. Op een mobiel device kijken is geen probleem, maar we hebben niet voor niets een TV in de caravan.
Nu hebben we een nieuwe caravan gekocht en we hebben besloten om de automatische schotel niet over te laten zetten. Tijden veranderen, er is weinig leuke live TV te zien en zit ook nog eens vol met reclame. Dan heb ik het nog niet over de hoge abonnementsprijzen gehad. Toch willen we nog wel TV kunnen kijken, zeker als we in de winter kamperen en de avonden heel lang zijn. We hebben nu een NL Ziet TV abonnement en Caiway opgezegd. NL Ziet hoeft niet vanuit een netwerk te worden gestreamd en kan rechtstreeks via de TV app worden gekeken. We hebben dan alleen een internetverbinding nodig. Ik ben nog wel aan het kijken naar een 5G router voor in de nieuwe caravan, het liefst eentje die met sim en met wifi om kan gaan. Bijvoorbeeld een Netgear Nighthawk of een Campernet pro. Dat zijn wel de duurdere oplossingen. (sorry voor de reclame) Een andere oplossing zou iPad met de groots mogelijke scherm zijn, maar dan zoek ik nog een oplossing voor een afstandsbediening om vanuit bed TV te kunnen kijken. Dat is overigens ook een dure oplossing, die alleen voor TV kijken zou zijn, terwijl een router meer mogelijkheden heeft. We hebben nog tot volgend jaar om goed rond te kijken want dan wordt de nieuwe caravan geleverd. We zullen op de beurs in Düsseldorf ook hier eens naar kijken.
Note voor alle echte kampeerders en de vroeger was alles beter levensgenieters; boeken lezen en spelletjes doen, doen we er bij, zowel thuis als op de camping. Dus maak je vooral geen zorgen over ons ;)