Le pommier of Ranc davaine
Geplaatst door: ® AlexandraR. 
, Datum:
29.09.2025 10:11
Beste kampeerders,
Wie kan ons helpen?
Ik twijfel tussen Le pommier, hier zijn we afgelopen zomer geweest of camping ranc davaine.
Wat is jullie voorkeur?
Bedankt
Geplaatst door: Rob
, Datum:
29.09.2025 10:41
Uit het topic dat ongeveer tegelijkertijd met deze verscheen stond dat Ranc al vol was ?
Geplaatst door: Herman
, Datum:
29.09.2025 13:33
Dat bericht is van 2024 !
, Datum:
29.09.2025 17:23
Ha ha, ja, heel scherp gezien !
Excuus.
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
01.10.2025 00:19
Le Pommer en Ranc Davaine zijn beide grote, populaire kindvriendelijke campings in de Ardèche, en de keuze hangt vooral af van persoonlijke voorkeur en het soort ervaring dat aangevraagd wordt. Beide campings scoren hoog als het gaat om sfeer, zwembadfaciliteiten en gezinsactiviteiten, maar er zijn duidelijke verschillen in massa, ligging en de algemene indruk volgens recente bezoekers.
Ervaringen Camping Le Pommier
Veel Nederlanders, gericht op families met kinderen en uitgebreid animatieprogramma.
Waterpark met 12 glijbanen: absolute trekpleister.
Camping is groot en levendig, sommige gasten vinden het massaal; rustiger plekken zijn verder van animatie en zwembad te vinden.
Over het algemeen vriendelijk personeel en een goed onderhoudsniveau.
Kleinere minpunten: bedden in stacaravan worden als minder comfort ervaren, het restaurant kan qua kwaliteit soms tegenvallen en bij het zwembad zijn er regelmatig wespen.
Veel faciliteiten, treintje door de camping, animatie vooral in Frans. Prima voor actieve gezinnen, iets minder voor rustzoekers.
Ervaringen Camping Ranc Davaine
Prachtig zwemcomplex, minder groot dan Le Pommier maar bijzonder goed beoordeeld. Voor veel gasten 'de beste zwembaden' qua opzet en sfeer.
Rust op de camping ondanks de grootte: het uitgaansgebied is levendig, maar op andere delen kan het echt rustig zijn.
Restaurant en snackbar scoren hoog qua kwaliteit; reserveren is soms nodig in het hoogseizoen.
Zeer vriendelijk, behulpzaam personeel en schoon sanitair.
De omgeving wordt als fantastisch omschreven, ideaal voor uitstapjes en kano-activiteiten.
Minder massaal, meer overzichtelijk terrein, veel schaduwrijke plekken.
Animatie stopt om 23.30 en de sfeer is gemoedelijk.
Wie vooral komt voor massaal waterplezier, veel animatie en een levendige sfeer is bij Le Pommier aan het juiste adres. Voor gezinnen die een prachtig zwembad zoeken, iets meer rust, kwaliteit van eten, en mooie uitstapjes willen, is Ranc Davaine een heel geschikt alternatief. Beide zijn erg geschikt voor kinderen, dus de voorkeur hangt af van hoe belangrijk rust, animatie of waterplezier zijn voor het gezin.
, Datum:
01.10.2025 11:16
Offtopic:
Zou de webmaster het prettig vinden als ik bovenstaande lap chatgpt-tekst als mening bij een camping zou plaatsen, of heeft hij/zij liever dat ik mijn eigen mening geef ?
Dit soort antwoorden kan de TS vast zelf ook wel genereren, met de juiste prompt aan chatgpt.
Ik vind dat op deze manier de antwoorden behoorlijk vervuild worden met gehallucineer van ai, en beneemt mij een beetje te zin om nog een bijdrage te leveren. Kijk voor de grap eens naar de camping-beschrijvingen op deze site.
Geplaatst door: Herman 
, Datum:
01.10.2025 13:00
Volgens mij worden al een tijdje alle omschrijvingen van campings gemaakt met chatgtp. De omschrijvingen slaan daardoor nergens op, en ik lees deze al niet meer. Ik kijk alleen nog naar de meningen.
Geplaatst door: Toon 
, Datum:
01.10.2025 14:48
Vind AI ook waardeloos. Een hond bestaat al niet meer. Het is meestal uw trouwe viervoeter die ook welkom is en zich thuis zal voelen.
, Datum:
02.10.2025 00:56
De reacties die AlexandraR kreeg, waren niet bepaald informatief.
Inhoudelijk was er niets mis met het door Perplexity gegenereerde antwoord. Vroeger gaven mensen vaak uitgebreide meningen, soms zelfs met een beschrijving van wat er in de omgeving te doen was. Tegenwoordig is het aantal geplaatste meningen sterk teruggelopen en zijn de reacties vaak uiterst summier. De vraag is dan ook of je daar nog veel aan hebt.
Stel je echter een goed geformuleerde vraag aan Perplexity, dan krijg je meestal een degelijk antwoord. Wil je een kort antwoord, dan kan dat ook, maar dan levert dat vanzelfsprekend minder informatie op.
Natuurlijk bestaat er weerstand tegen AI, net zoals er destijds weerstand was tegen de auto, de kleuren-tv, de computer en noem maar op. Toch wordt AI steeds beter. Daardoor ziet de toekomst voor websites als Tripadvisor en vele andere informatieve platforms en ook Camping-Frankrijk.nl er somber uit: als AI de informatie rechtstreeks bij de bron kan ophalen, zullen steeds minder bezoekers deze sites raadplegen. Dat betekent ook een verlies aan inkomsten, omdat de platforms minder aantrekkelijk worden voor adverteerders.
Geplaatst door: ® AlexandraR. 
, Datum:
02.10.2025 09:39
Beste allen,
Ik vroeg degelijk naar jullie voorkeur en niet die van AI.
Toch bedankt!
Mvg,.Alexandra
, Datum:
02.10.2025 10:56
@Johan: De kracht van deze site is jullie streven dat alle campings van Frankrijk er op staan. Daarnaast is deze site prima te doorzoeken met de filters.
Het forum biedt een prima en open manier om vragen aan mede-kampeerders te stellen, met soms verrassende topics.
Daarnaast vinden veel bezoekers de meningen belangrijk voor hun keuze.
Er zijn niet veel sites die dat bieden; eigenlijk komt alleen zoover in de buurt.
Bijna alle andere sites bieden slechts deelverzamelingen van alle campings.
P.s. Dit is geen ai-gegenereerd antwoord. Ai-teksten zijn nog steeds van mijlenver te detecteren.
, Datum:
02.10.2025 18:14
Helaas loopt het aantal bezoekers van deze site terug. Van ruim 4 miljoen bezoeken per jaar een aantal jaar geleden naar minder dan 1 miljoen het afgelopen jaar. Mensen hebben geen geduld meer om zelf te zoeken, maar ook de vindbaarheid van de site in Google loopt terug, omdat o.a. de hoeveelheid relevante tekst te weinig is, en er zijn veel copy-cats bij gekomen die vooral de krenten uit de pap plukken. Hoe lang dit nog vol te houden is, is de vraag. Ook sites met meningen zoal Zoover, ANWBcamping.nl en Camping2be.com hebben hier last van.
Geplaatst door: ® isabelle2 
, Datum:
03.10.2025 18:04
Hallo Alexandra,
Wij hebben beide bezocht toen we 2jr geleden op camping Les Arches stonden. Le Pommier lag op 5 minuutjes van Les Arches.
Als ik moest kiezen tussen beide, zou het Ranc Davaine zijn, vanwege toch iets minder massaal en vooral de hoogteverschillen bij le Pommier .
Ik moet eerlijk zeggen dat geen van beide campings ons aanspraken en we zeer blij waren dat we op Les Arches stonden, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Wij waren met 4 kinderen tussen 7 en 16jr. Huurden een safariitent via Greencamp.