Camping met bar bij zwembad
Geplaatst door: ® Vella 
, Datum:
21.10.2025 22:07
Op zoek naar een camping voor volgend jaar, kom ik met een gekke 'eis'..
Enkele jaren terug waren we op een camping met een bar in de zwembadzone. Je kon er drinken in (hard)plastic bekers halen en we vonden dat heerlijk. Drankje halen, terug naar je poolbedje en hem daar rustig opdrinken, onder het genot van een puzzeltje, een plons in het water tussendoor of af en toe een dutje.
Later zijn we bij (Yelloh)campings geweest waar weliswaar een bar in de búúrt van het zwembad was, maar wel los van het zwembad. Gescheiden door een hek en er werd flink op gehandhaafd dat je absoluut geen drinken mee mocht nemen naar het zwembadgedeelte. Wij vonden dit wat minder, want je stapt toch minder snel naar de bar. En als je dat wel doet, moet je in 1x je drankje naar binnen gieten. We merkten dat we daardoor ook minder dronken op een dag.
Kortom, mijn first world problem is dat ik een camping zoek met een bar in de zwembad zone.
Verder zoek ik:
* Tussen 600 en 1000km vanaf Utrecht.
* Zwembad leuk voor kinderen en tieners (bijv. een glijbaan)
Wie heeft er leuke tips?
Geplaatst door: Elfriede 
, Datum:
21.10.2025 22:57
Beste Vella,
Wat een geluksvogel ben je dat jouw “first world problem” is of je je drankje mee kunt nemen naar de zwembadzone.
, Datum:
22.10.2025 00:16
Klopt Elfriede! Ik prijs mezelf heel gelukkig dat ik mij met dit soort onbenulligheden bezig kan houden.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
22.10.2025 08:44
En ik begrijp dat je daarom ook minder dronk, als de bar niet in het zwembad is ?
Bah: en gezond zwemmen en minder zuipen. Da's inderdaad geen leuke vakantie.
Ik begrijp je vraag, maar is Turkije, een all-inclusive, niet handiger dan. Of stiekem eigen drinken meenemen ?
Heb je dit al eens gevraagd bij een reisbureau; die kunnen hier meestal wel achter komen. Of desnoods: chatgpt.
Ik geef wel toe dat het een originele eis is; weer eens wat anders dan die suffe standaard vragen.
Geplaatst door: marian 
, Datum:
22.10.2025 09:26
Zoek liever een camping aan de rivier. Vinden kinderen vaak ook leuk en kun je je eigen drankjes meenemen.
Geplaatst door: marian 
, Datum:
22.10.2025 09:28
Geplaatst door: ® harm1 
, Datum:
22.10.2025 09:35
Leef en laat leven
als mensen en bar on zn zwembad willen dat willen ze dat
hun vakantie genot
Ik zoek en camping net als in zweden waar huisje staat waar niet meer als 45 db vanaf komt
mensen gun elkaar iets er is al genoeg in de wereld wij hebben het hier over onbenullige dingen
geniet van elkaar geef elkaar de ruimte en zeik elkaar niet af op forums dit het makkelijkste om te doen en lekker anoniem
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
22.10.2025 10:11
Probleem met drank in het zwembad is dar er ook wel eens wat gemorst wordt en dat daar wespen op af komen. Reden voor veel campings om drinken en eten bij het zwembad te verbieden.
Geplaatst door: ® Ineke 
, Datum:
22.10.2025 10:28
Of naar Italie? De HU campings hebben mooie zwembaden met restaurants/ bar..
Geplaatst door: PetraHM 
, Datum:
22.10.2025 13:36
, Datum:
22.10.2025 22:25
Sorry ik zie dat er een misverstand is ontstaan!
Als ik zeg dat ik 'minder dronk' dan bedoel ik gewoon water, frisdrank, etc. Geen drank haha!
En dat vond ik een probleem omdat het 30 graden was, dus eigenlijk wil je dan constant blijven hydrateren. En ook de kinderen steeds iets blijven geven, zodat ze ook goed drinken.
Ik snap nu dat het ook anders opgevat kon worden en dat er daarom een heel ander beeld is ontstaan.
En nog steeds is het een luxeprobleem, want ik kan gewoon even opstaan van dat bedje en naar die bar lopen en daar de 330cl uit het blikje wegtikken. Maar goed, het beviel die ene vakantie zo heerlijk om wel gewoon rustig aan mijn water/spa/sinas/cola te nuttigen, dat ik toch nog eens een poging doe om te kijken of het bestaat. En de kinderen waren afgelopen jaar al helemaal niet te porren om dat bad uit te komen, terug de slippers aan te doen, mee te lopen naar de bar om daar vervolgens met je ouders aan een tafeltje te moeten zitten om dat drankje weg te werken. Dus ja, ook voor hen vond ik dat best fijn.
Het argument van de wespen had ik nog niet over nagedacht, dat is misschien wel een ding. Op de eerdere camping zaten we aan de kust en hadden we totaal geen wespen, maar zit je meer in het binnenland dan kan dat natuurlijk wel wespen aantrekken. Bedankt voor dat inzicht.
En bedankt voor wie wil mee denken. En geen probleem voor wie het nog steeds een suf verhaal vindt.
Geplaatst door: ® irenem 
, Datum:
23.10.2025 13:10
Weet het niet helemaal zeker meer of er vanaf de zwembad een "opening" is om bij de bar een drankje te halen,maar je zou het kunnen navragen bij:
https://campinglematincalme.com/
, Datum:
23.10.2025 20:22
Ik zie het probleem helemaal niet…neem een rugzak mee met wat blikjes. Wij stonden dit jaar op een camping in Italie met een poolbar, maar wij namen altijd zelf drinken mee. Mocht er al een camping met poolbar zijn dan is je keus in campings wel heel beperkt ben ik bang.
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
24.10.2025 11:20
330 cl is wel een héél groot blik dat tik je niet zomaar even weg. 🤣😁
, Datum:
24.10.2025 13:22
Geplaatst door: Alex 
, Datum:
24.10.2025 15:38
Tja, als je ook een blikje met 3,3 liter wegtikt kan ik mee voorstellen dat je enigzins moeite hebt om weer bij het zwembad te komen.
Geplaatst door: ® Irene1 
, Datum:
24.10.2025 23:28
Camping le Chambron in Condorcet ligt de bar pal naast zwembadje. Niets luxe, heerlijk knus. Is wel paar jaar geleden dat we er waren.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
25.10.2025 12:34
Jullie stellen toch ook allemaal suffe vragen?
Kan niemand tegenwoordig nog voor zichzelf nadenken?
Lang leven internet...alles kan je opzoeken
Je moet er misschien wat moeite voor doen,maar ach..het wordt winter,heb je wat te doen..
Gewoon een huis huren,heb je geen gezeur, en de bar is meteen aan het zwembad.