Tips Route naar Sérignan Plage
Geplaatst door: ® Quincy 
, Datum:
19.12.2025 23:59
Goedendag,
31 augustus vertrekken mijn vrouw, zoon van dan nog net geen 2 jaar, voor bijna 2 weken naar Serignan plage. Dit wordt onze eerste vakantie naar Zuid- Frankrijk. We rijden elektrisch zonder aanhanger of caravan. Met behulp van chatgpt heb ik een route gemaakt inclusief stops en overnachting en ik vroeg mij af of deze route jullie logisch in de oren klinkt. Hoor graag of jullie nog eventuele tips hebben.
Heenreis – via Luxemburg
• Noord-Holland – vertrek
• Arnhem / Nijmegen – korte pauze / snellaadstop
• Luxemburg – snellaad- en lunchstop
• Metz of Nancy – snellaadstop
• Overnachting: Campanile Dijon Est
Dag 2:
• Valence of Clermont-Ferrand –
snellaadstop
• Montpellier-noord – snellaad- en lunchstop
• Aankomst: Le Sérignan Plage – Sérignan
Terugreis – via Luxemburg
• Vertrek: Le Sérignan Plage – Sérignan
• Montpellier-noord – snellaadstop
• Clermont-Ferrand / Issoire – lunch- en laadstop
• Dijon-noord – snellaadstop
• Overnachting: Hotel in Troyes
Dag 2:
• Reims of Metz – snellaadstop
• Luxemburg – snellaadstop
• Thuis
Geplaatst door: ® 72grande 
, Datum:
20.12.2025 09:11
Of de laadstops logisch zijn zou ik niet kunnen zeggen (geen ervaring). Verder is dit een route die al heel veel mensen voor jou genomen hebben, dus prima. Voor een route kijk ik op de kaart (zal de leeftijd zijn) en dan snap ik de eventuele slinger tussen Dijon en Clermont Ferrand niet. Als je in Dijon bent zijn de A6, de A7 en de A9 het logische vervolg (verkeersrampen uitgezonderd). Een andere benadering: ik zou over over Lille, Parijs en Clermont-Ferrand rijden, maar dat is persoonlijke voorkeur voor de mooiere route. Tot slot, als je nu Google Maps laat rekenen komt de A75 er slecht uit, maar dat is een gevolg van de huidige boerenprotesten (blokkades). In augustus zullen die wel weg zijn ...
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
20.12.2025 13:29
Bij Chalon saone sud rechts af via de flux libre Digoin Moulins naar Cl-Ferrand en dan de A75 ,is een zeer goed alternatief voor de veel drukkere route door of om Lyon en de route de soleil. Ook is deze A75 tolvrij op de brug van Millau na
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
20.12.2025 20:05
Misschien kun je in Nederland beter via de a2 reizen. Arnhem Nijmegen is echt om
Geplaatst door: ® Carolien@1 
, Datum:
21.12.2025 16:53
@Ivo, is Arnhem/ Nijmegen niet alleen maar om als je via Parijs wilt rijden?
Geplaatst door: Herman 
, Datum:
22.12.2025 12:55
Je kunt bij Dijon ook de A39 naar Lyon nemen i.p.v. de A6.
Een mooie weg, veel rustiger en mooie parkeerplaatsen voor een stop.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
22.12.2025 13:36
@carolien
Haarlem Maastricht centrum is via aA2 227 km, via Aa 73 272km
Geplaatst door: Marike
, Datum:
24.12.2025 23:13
Uitstekende route via Maastricht- Luik- Luxemburg- Dijon- Lyon- Orange en zo richting het zuiden. Gemakkelijk te rijden en op deze route ook genoeg laadpunten.