Zwemmen in rivieren rondom camping Le Couspeau (Drome)
Geplaatst door: ® heho
, Datum:
15.01.2026 20:39
Ik overweeg om een vakantie te boeken op camping Le Couspeau. Nu is de oudste zoon nogal verzot op zwemmen in riviertjes (lees: van rotsen springen en dergelijke). Is iemand bekend met deze camping en weten jullie of dat te vinden is in de nabije omgeving ? Ik lees dat er wel riviertjes zijn, maar alleen zwemmen is natuurlijk saai ! ;-)
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
16.01.2026 12:11
Geplaatst door: Johan91 
, Datum:
16.01.2026 16:02
@Johan, naamgenoot, het moet mij even van het hart, maar ga je deze camping nou in bijna elk topic benoemen? Het is duidelijk jullie favoriet. Hierdoor is deze camping ook dusdanig bekend onder de Nederlanders dat er ook niemand anders meer aanwezig is dan Nederlanders.
Vwb de vraag van de topicstarter. Ja kan vlakbij in de rivier spelen vooral dammetjes bouwen etc. Als je de rivier volgt kom je vanzelf bij diepere stukken waar je van rotsen kan springen. Camping Couspeau is overigens een fantastische camping. Afgelopen jaren enorm gestegen in populariteit mede door de lagune die gebouwd is. Hierdoor is helaas de camping in de schoolvakanties al in december vol geboekt.
Geplaatst door: heho 
, Datum:
17.01.2026 20:04
Dank voor de antwoorden !
Na een lange zoektocht en veel discussies :-) is het uiteindelijk toch een andere camping geworden. We gaan naar Verdon Parc. Voor volgend jaar is camping L'arche zeker een optie, net als Les Cascades. Voor nu waren we "te laat" met boeken inderdaad. Het is inmiddels ook al januari ...