Capfun met zoontje van 2,5 jaar
Geplaatst door: Vincent 
, Datum:
19.01.2026 13:30
Wij willen van de zomer naar Frankrijk op vakantie gaan. Wij gaan met z'n 3en. Onze zoon is dan 2,5 jaar. Het lijkt ons leuk om op een vakantiepark te zijn waar hij genoeg te doen heeft. Wij hebben zitten kijken naar verschillende Capfun parken.
Kan iemand ons helpen met kiezen, ervaringen van de parken aangezien de recensies zo ver uit elkaar zitten.
Wij hebben gekeken naar:
Capfun Fredland
Capfun Hautes Coutures
Capfun Le Chateau d'Arvid
Capfun Dune Fleurie.
Ze liggen niet allemaal in dezelfde regio maar het is allemaal te bereiden voor ons.
Wie kan zijn ervaringen delen?
Alvast dank
Geplaatst door: ® Annette 
, Datum:
19.01.2026 14:14
Ik vraag me af waarom het perceel Capfun moet zijn. Een kind van 2,5 jaar heeft helemaal niet veel nodig.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
19.01.2026 15:56
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
19.01.2026 16:00
Geplaatst door: Vincent 
, Datum:
19.01.2026 19:22
Het hoeft niet perse een capfun te worden, alleen zijn de opties daar wat uitgebreider.
Nee hoor, ouders hoeven er niet perse heen, alleen is het fijn aangezien mijn zoon van spelen en zwemmen houdt dat er daar kleine peuterbaden zijn en verschillende speeltuinen. Daarnaast moeten wij een accommodatie huren die ook daar te huur zijn.
Voor de perfecte locatie die niet onder capfun vallen staan wij ook zeker open alleen zelf nog niet kunnen vinden.
Die van Yellog Village is idd prima maar voor ons niet te betalen.
Geplaatst door: ® Ineke 
, Datum:
19.01.2026 20:52
Geplaatst door: ® Ineke 
, Datum:
19.01.2026 21:00
Geplaatst door: Rob
, Datum:
21.01.2026 11:02
Heb je niet meer aan een plekje dat aan een speelveld ligt ?
In het zwembad moet je er voortdurend bij zijn, en onze ervaring met onze kinderen is dat ze helemaal niet de hele dag bezig gehouden hoeven te worden.
Ik begrijp dat een eurocamp of yellow village te duur zijn. Maar ook de capfuns kunnen massaal, en dus onoverzichtelijk, overkomen.
Heb je al eens naar de rcn-keten gekeken, zoals een Moulin de la Pique, in Belves ?
Geplaatst door: conny 
, Datum:
21.01.2026 12:09
Dit is geen antwoord op je vraag, maar dit soort "pretparken" zou ik voor over een paar jaar bewaren.
Tenzij jullie het leuk vinden natuurlijk, maar dat mannetje heeft al die drukte en prikkels niet nodig om het naar z'n zin te hebben; speeltoestellen, peuterbadje/zwembad, zand en ruimte (in jullie zicht !) om zichzelf te vermaken.
Geeft meer rust en je bent veel goedkoper uit.
Bijna elke camping heeft verhuur.
Fijne vakantie!
, Datum:
21.01.2026 14:14
Wij namen, toen de kinderen klein waren, een klein opblaas zwembadje mee. Wat water erin en uren speelplezier en zelf ook wat rust.
En als je het fijn vindt dat er wat meer Nederlanders zijn kun je ook nog bij een SVR camping kijken. Daar zijn ook vaak veel kleine kinderen.
, Datum:
21.01.2026 14:16
Geplaatst door: Noren-63 
, Datum:
21.01.2026 22:16
Kijk eens naar camping Le Castelet in Saint Jean de Muzols, zeer geschikt voor een dreumes en de ouders: terras met speeltoestellen voor kinderen tot +/- 5 jaar, zwembad met peuterdeel, beneden een grasveld met picknickbanken en sporttoestellen aan het riviertje.
Verhuuraccommodaties aan de rand van de kampeerplaatsen en een aantal wat verder "uit de loop".