Geplaatst door: ® Rene
, Datum:
25.01.2026 19:16
Hallo,
Inmiddels zijn wij op heel veel plekken in Frankrijk geweest. De Dordogne hebben we echter nog nooit bezocht.
Iets houdt ons tegen. En wat is dat ‘iets’ dan? Op basis van de verhalen die we horen en lezen hebben we het idee dat mensen het óf fantastisch vinden óf juist helemaal niets. We weten dat smaken verschillen, maar we vragen ons gewoon af of het bij ons past. We houden van bergen of op zijn minst flinke heuvels en ik twijfel of wij het landschap ‘boeiend’ genoeg vinden. Daarbij lijkt de Dordogne ook niet het meest stabiele zomerweer te hebben (of heb ik dat mis?). En we hebben ook geen idee waar we in de Dordogne dan het beste kunnen zijn.
Wie deelt zijn/ haar mening of heeft tips voor ons?
Vanwege werk zitten we aan de schoolvakantie vast, dit jaar vanaf ca 6 juli en dan drie weken. Onze kinderen gaan inmiddels niet meer mee. We reizen met een caravan en vinden het fijn om kort vantevoren te bespreken of op de bonnefooi te gaan.
Wat zoeken we:
- geen mega camping, liever wat eenvoudiger en beetje betaalbaar
- acceptabel sanitair
- bezienswaardigheden binnen ca een uurtje rijden
- op zijn minst flinke hoogteverschillen
- een camping aan of bij zwemmeer(tje) zou echt fantastisch zijn
- we houden van fietsen (e-bike) en wandelen
Alvast bedankt voor je reactie!
Geplaatst door: ® harm1 
, Datum:
26.01.2026 08:45
Gewoon doen!!
Je gaat op de bonnefooi dus wat houdt je tegen,als het niks is trek je verder
Hebben wij ook regelmatig gedaan,dat is het leukste als de kinderen niet meer meegaan
suc6
Geplaatst door: Rob
, Datum:
26.01.2026 11:30
Wij vinden het juist leuk om zélf te ontdekken.
En ja, ook wij zeggen dan weleens: dit nooit meer. Gelukkig niet vaak.
Probeer het eens zonder uit alles beredeneerd te hebben, of aan alle kanten advies ingewonnen te hebben. Dan valt het alleen maar tegen.
Je gaat zonder je vast te leggen, je weet niet of het landschap je "boeit" etc.
Dan trek je toch verder ?
Zo doen wij het al ruim 40 jaar.
Geplaatst door: Herman 
, Datum:
26.01.2026 13:30
Wij stonden 2 jaar geleden voor hetzelfde dilemma. Wij zijn echte "bergliefhebbers", en gaan dus meestal naar de bergen. Maar we wilden eens wat anders, en zijn naar de Dordogne gegaan. En absoluut geen spijt van gehad. Een fantastisch mooi gebied, met een rijke historie die teruggaat tot de pre historie. En opvallend waren toch de hoogteverschillen. Uiteraard geen Alpen, maar wel bergen. Wij stonden op een camping in Beynac. Een niet zo grote camping, met een mooi zwembad, op loopafstand van het dorp, en een fantastisch uitzicht op het kasteel.
Camping-frankrijk.nlCamping Le Capeyrou in Beynac et CazenacAlles wat u wilt weten over deze camping in Dordogne
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
26.01.2026 20:55
Heel mooi groen gebied qua natuur. Veel groene heuvels, maar ook kastelen bovenop de heuvel, stukken met rotswanden en meerdere mooie rivieren voor kanotochten of boottochtjes. Omgeving van bijvoorbeeld Limeuil zit je goed. Je kunt naar o.a. Sarlat, allerlei kastelen, mooie tuinen Jardins de Marquesserac, kasteel van Milandes, grotten, leuke dorpjes in overvloed. Wij zijn 3 keer in de Dordogne geweest (juli). Twee keer gemiddeld 30 graden gedurende 2 weken en 1 keer wel iets minder met vaker bewolking en ook 2 dagen regen, maar in diezelfde vakantie ook terrras- en zwemweer. Ik zou het gewoon doen.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
27.01.2026 19:10
Wij zijn meerdere keren naar de Dordogne geweest . Gingen daar naar een echte familiecamping (christelijke). Omgeving is meer cultuur dan natuur. Natuur is niet zo boeiend vind ik. Ik kan ivm gezondheid niet bergwandelen maar in de Dordogne kon ik eigenlijk overal wandelen. Niks spectaculairs daar.
Geplaatst door: ® Herman 
, Datum:
28.01.2026 19:13
Geplaatst door: Jan K 
, Datum:
30.01.2026 20:08
Dordogne,fantastische streek. Mooie,oude dorpjes,kastelen etc. Mooie natuur. Weinig industrie. De keren dat wij er waren,altijd prachtig warm weer gehad. Aantal malen vertoefd..!! Aanrader..!!