Help? Welke plaatsen (accommodatie) kiezen we het beste? Camping Le Soleil Vivarais in Ruoms
Geplaatst door: Els 
, Datum:
26.02.2026 08:39
Hoi allemaal!
Normaalgesproken gaan we altijd met onze vouwwagen, maar wegens een verbouwing thuis willen we voor één keer even 'simpel' kleding pakken en wegwezen deze zomer! ;)
Mijn oog is gevallen op camping Le Soleil Vivarais in Ruoms. We twijfelen tussen de R-plekken en de J-plekken. Voor beide zijn er nog opties. We hebben twee kleine meiden, 4 en 6 jaar. Ze gaan graag samen naar de speeltuin bijvoorbeeld, het zou fijn zijn als we daar dichtbij zitten. Maar paps en mams vinden ietwat privacy en rust ook wel prettig. Kiezen we voor het deel La Riviere of het deel Les Jardins? Welke plekken zouden jullie aanraden en waarom?
Beschikbaarheid nu:
R- 4, 5, 6, 7, 20, 25, 62, 64, 65, 67, 69, 72, 73, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 84
J- 36, 43, 57, 94, 125
Ik hoop dat er mensen zijn die wat over de locaties kunnen vertellen. Op Google maps word ik nog niet veel wijzer en ook in de zoekmachine niet antwoorden kunnen vinden, hopelijk werkt het zo! :)
Geplaatst door: Saskia4 
, Datum:
26.02.2026 18:25
Hoi Els. Nog geen reaktie zie ik.Ik ken de camping niet.
Misschien kan je de laatste 2 meningen die een groen envelopje hebben mailen met je vraag. Mag ik vragen waarom je zo’n grote camping kiest? De meisjes samen naar de speeltuin laten gaan voelt mijns inziens fijner bij een kleinere camping. Succes met kiezen!
, Datum:
26.02.2026 21:02
Zeker mag je dat vragen! :)
We hebben vaker campings bezocht die hierop lijken, vooral het grote zwemparadijs vinden ze fantastisch, dol op glijbanen, kan ze niet gek genoeg (als je ze zou zien dan zou je dat niet zeggen, über schattige koppies, haha), en we vinden de ligging van deze camping wel heel fijn, we gaan een weekje, en dan door naar een andere camping. Maar mocht het zo zijn dat mensen aangeven dat het niet te doen is vanuit de plekjes zelfstandig naar een speeltuin dan nemen we dat natuurlijk aan en zullen anders beslissen.
Bedankt voor je tip! Ik ga de vraag inderdaad stellen aan iemand die een mening heeft achtergelaten, dank je!
Geplaatst door: J
, Datum:
27.02.2026 12:55
Misschien kun je ook op de plattegrond van de camping zien hoe de accommodatie liggen tov de andere faciliteiten?
Succes
Geplaatst door: ® Ineke 
, Datum:
27.02.2026 17:23
Je zou een mailtje kunnen sturen naar iemand die een mening heeft gegeven(groen envelopje)…
Geplaatst door: Claudia23 
, Datum:
28.02.2026 08:50
Wij hebben een jaar of 4 geleden op deze camping gestaan aan de Riviere kant. Die is wel wat rustiger dan de Le Jardins kant.
Wij zaten op plek 182 kan ik me herinneren. Die hele strook zijn best ruime plekken en je kan lekker op de rivier/weg kijken. Nadeel van die kant vind ik wel dat wanneer er motoren langs sjeesen en ze de gashendel open trekken door de bergen aan de andere kant van de straat de Echo erg hard is en je dus bet vaak kabaal hebt aan die kant van de camping. Ik moet eerlijk zeggen dat het wel wend maar toch ;)
Plekje 94 die kant op, dat is het stukje waarbij je veel mensen zult hebben die naar het Jardins stuk of rivier zullen gaan lopen. Zijn op zich prima plekken, wel wat kleiner en ik kan me wel herinneren dat daarachter een stenen muurtje loopt en die wat hoger liggen wat lastig kan zijn met manouveren van je auto dan wel caravan omdat je de dissel niet in de bosjes kun steken. Op zich wel een leuk stukje omdat je de hele dag wel wat te kijken hebt van mensen die je voorbij lopen maar daar moet je van houden.
De 60 en 70 nummers bevinden zich in een wat opgepropte stukje kan ik me herinneren maar liggen wel weer wat centraler...
De Jardins kant zou voor de kids wel leuker zijn maar wij vonden het echt to much, ik zou helemaal gek worden van alle drukke kinderen en de muziek de hele dag, vandaar dat wij toen gekozen voor de Riviere kant en dan wat meer aan de rand zijn gaan staan. Die motor die dan wel af en toe voorbij sjeesd hadden we dan wel voor lief :)
, Datum:
01.03.2026 09:57
Bedankt voor de reacties! Heel misschien kijken we wel verder, het is inderdaad een loeigrote camping... ik wil wel dat het veilig is voor de meiden.. Dank jullie wel voor het meedenken!
, Datum:
01.03.2026 11:42
Deze campings vonden wij erg leuk:
Douce Provence
Camping Maissoneuve in de Dordogne
Camping Beau Rivage in Cardet.
Camping Le Couspeu in de Gard
Succes!
, Datum:
01.03.2026 23:50
Oeh dank je wel voor je tips! Zou je iets meer kunnen vertellen over Douce Provence? Weet je misschien zo 123 welke huisjes heel dichtbij een speeltuin liggen? En hoe is de omgeving, veel te doen in de buurt?
Geplaatst door: ® gerd@
, Datum:
02.03.2026 15:44
, Datum:
03.03.2026 14:14
De huisjes op douce provence liggen een beetje verspreid en sommigen ook iet wat hoger op gelegen. Ik zou, als je kan kiezen gaan voor de huisjes die liggen aan het pad naar het zwembad toe.
Verder echt een leuke camping met genoeg te doen in de omgeving!