Indrukwekkende/mooie natuur combi stadjes/terrasjes en leuk voor pubermeiden
Geplaatst door: Alexandra 
, Datum:
11.04.2026 09:17
Camping le pommier is een aanrader voor pubers.
Geplaatst door: Mascha 
, Datum:
13.04.2026 10:40
Vallon-Pont-D’Arc heeft alles wat u zoekt voor uw dochters. Veel canoë en canyoning mogelijkheden. Ik krijg daar altijd het gevoel aan zee te zijn maar i.p.v. de zee heb je de rivier. Op de meeste campings mogen honden. Het stadje heeft leuke winkeltjes en markten, restaurants etc. Toeristisch maar wel gezellig voor jonge meiden. Leuke dorpen om vanuit daar te bezoeken zijn Les Vans, Balazuc, Aubenas, of meer de Gard in Barjac, Uzès etc. Nimes is overigens echt leuk om te bezoeken, rondom de Arena zijn leuke winkeltjes en ook prima te parkeren in de ondergrondse parkeergarage midden in de stad. Al deze dingen goed te doen vanaf eerstgenoemde plaats.
Geplaatst door: Patriess 
, Datum:
21.04.2026 11:37
Canigou is ook heel erg leuk, wel iets verder
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
23.04.2026 17:14
@Mascha
Weet je misschien ook waar je met een te hoog voertuig, buscamper, kunt parkeren in Nimes?
Geplaatst door: Diana 
, Datum:
24.04.2026 08:01
Ja, de Tarn...prachtige omgeving .
Wij stonden destijds met onze pubers op les Prades...mooie herinneringen
Geplaatst door: Sandra 
, Datum:
19.05.2026 09:43
Hi allemaal,
Allereerst superbedankt voor alle reacties, op het gemak hebben we alles bekeken en de voorkeuren gaan uit naar Le Plan d'eau en naar Camping du Pont in Pradons.
Maarrrr.... met Hemelvaart in Trier en omgeving geweest en de meiden hebben genoten van de Romeinse oudheden. Zo ontstond het idee een stukje verder te rijden tot de hoogte van ongeveer Orange / Bagnols sur Ceze / Uzes zodat we Orange eo Nime eo Arles kunnen bekijken.
Iemand nog tips in ongeveer deze hoek?
Geplaatst door: Astrid 
, Datum:
19.05.2026 10:10
Niet uit eigen ervaring, maar camping la Sousta in Remoulins? Ligt zo ongeveer onder de pont du gard, en in de buurt van andere bezienswaardigheden.
Geplaatst door: ® Ineke 
, Datum:
19.05.2026 10:31
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
19.05.2026 10:39
, Datum:
25.05.2026 12:09
Dank je wel @Ineke en @Johan!
Keuze gaat tussen Saint Michelet (Godargues lijkt me erg mooi) en Le Barralet (vanwege dichtbij Pont du Gard)
L'Arche en Castel Rose zijn natuurlijk al vol voor het hoogseizoen. Zijn jullie wel eens op Bel été d'Anduze geweest?
Ik denk dat de Gardon bij Le Barralet misschien iets leuker is voor tieners dan de Ceze bij Saint Michelet? Natuurlijk hangt het van de droogte af hoeveel water er in een rivier staat maar is er doorgaans wel te zwemmen in de rivieren bij deze campings?
Geplaatst door: ® Ineke 
, Datum:
25.05.2026 13:19
Lang geleden eens een MH gehuurd op zowel Bel Ete als le Saint Michelet. Bij Bel ete was niet echt een strandje dicht bij de camping, er waren wel kiezel strandjes in de rivier.. Saint Michelet heeft wel een strandje aan de camping maar de hond mag daar niet los, dan moet je de rivier oversteken beide campings liggen op loopafstand van gezellige dorpen in Anduze is iets meer te doen. Ik ken de campings alleen van het laagseizoen. Bel ete ligt wel aan een drukke weg, daar zou je last van kunnen hebben. De zwembaden stellen op beide campings niet zoveel voor..
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
27.05.2026 11:36
Geplaatst door: ® Angelique 
, Datum:
27.05.2026 20:12
Saint Michelet is een mooie camping maar de tieners/pubers die samenkomen heb ik daar niet gezien. Ander idee, een van de campings bij Le Roque sur Ceze?
, Datum:
31.05.2026 14:41
@Johan, hoe is de rivier bij Les Genets d'Or in vergelijking met bij Le Barralet of La Sousta?
Ben blij dat we tot deze regio zijn gekomen, voor ons nog onbekend en nu al een hele lijst van dingen die we willen zien en doen!