Camping met sanitair gescheiden m/v
Geplaatst door: Pim 
, Datum:
06.04.2026 09:59
We zijn op zoek naar een camping in Frankrijk met schoon sanitair gescheiden M/V. We hebben een eigen caravan weliswaar met toilet maar niet om in te douchen. Een “meeneem douche” vinden we geen optie. Privé sanitair is afhankelijk van beschikbaarheid en kost ook extra. We gaan de laatste 2 weken in mei dus afhankelijk van het weer willen we bepalen welke regio we op gaan.
We vragen niet aan medelezers om voor ons te zoeken hoor, maar uit eigen ervaring kennis met ons te delen 😀 zou heel fijn zijn.
Alvast bedankt.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
06.04.2026 10:57
Eind Mei is daar geen uitsluiting over te geven
Natuurlijk zijn er campings waar het duidelijk gescheiden is
Echter aangezien het in deze tijd minder druk is op een camping
Kiezen de meesten er voor om het sanitair slechts gedeeltelijk te openen
En dus ,als ze al gescheiden M/V hebben slechts 1 vd 2 te openen
Scheelt veel poetswerk
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
06.04.2026 10:58
Geplaatst door: ® S@ndra 
, Datum:
06.04.2026 11:11
Geen tips maar ik ben dan wel heel erg nieuwsgierig waarom dat gescheiden sanitair zo belangrijk is.
En als er al gescheiden sanitair is, houdt iedereen zich dan ook strikt aan die scheiding? Ik zelf ga bij de dames geen kwartier op een douche staan wachten als ik bij de heren direct terecht kan.
Geplaatst door: scg 
, Datum:
06.04.2026 11:58
Ik vind gescheiden sanitair ook fijner. Ik zoek info hierover in de beschrijving van het sanitair of in de reviews.
Geplaatst door: ® S@ndra 
, Datum:
06.04.2026 14:35
En wat maakt dan dat je dat als prettiger ervaart? Ik heb dat helemaal niet, begrijp het ook niet, maar zou het wel willen snappen....
Geplaatst door: Rob
, Datum:
06.04.2026 14:42
Nou, ik vind dat gemiddeld de damestoiletten netter en schoner zijn dan de herentoiletten. Dat vindt mijn vrouw ook.
Ikzelf zal het niet zo gauw doen, maar ik heb er geen enkel probleem mee als dames het herensanitair gebruiken, vooral als je anders langer moet wachten.
Ik kan het begrijpen dat er mensen zijn die liever gescheiden voorzieningen hebben; heb ik geen enkel probleem mee.
, Datum:
06.04.2026 20:27
Bedankt zover voor jullie input 👍🏼
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
07.04.2026 08:59
Belangrijker dan gescheiden sanitair lijkt mij de vraag of het er schoon is.
Geplaatst door: Marijke 
, Datum:
07.04.2026 09:43
Eigenlijk ervaar ik altijd gescheiden sanitair. Ook in het voorseizoen.
Geplaatst door: Cornelis 
, Datum:
07.04.2026 14:31
Ik vraag me altijd af, hebben deze mensen thuis ook gescheiden toiletten (M/V) ??
Geplaatst door: Herman 
, Datum:
07.04.2026 14:41
Tja, ik heb nog nooit samen met een vreemde vrouw in een douche gestaan of op het toilet gezeten. Volgens mij is het dus overal gescheiden.
, Datum:
07.04.2026 18:00
Kleine toelichting op de reacties (die we met plezier lezen overigens), vrouwlief vindt het gewoon prettiger om zonder manvolk zich in het sanitair te begeven. Sanitair is niet alleen maar wc. En dat het er schoon is, is inderdaad wel zo prettig.
Geplaatst door: ® LisetteK.
, Datum:
08.04.2026 16:15
Camping-frankrijk.nlCamping de La Forêt in Sille Le GuillaumeAlles wat u wilt weten over deze camping in Sarthe
Nette camping met gescheiden sanitair, wastafels in hokjes maar ook in de ruimte van douches/wastafels. Toiletten gescheiden. Hoewel het in de nok allemaal met elkaar in verbinding staat waardoor je heel goed kan horen hoeveel mensen er staan te douchen, of er iets in de pot plonst en dat er haren worden geföhnd.
Meerdere sanitairgebouwtjes op het terrein die naar gelang de drukte op de camping worden geopend of gesloten.
Ervaring is van 2024 dus redelijk recent.
Net als S@ndra snap ik het ook niet zo goed waarom dat gescheiden een must is.
Mijn ervaring is vaak dat vrouwen er een grotere zou van maken dan mannen en als ik bij de mannen meteen kan douchen en bij de vrouwen 5 wachtenden voor me heb dan ga ik bij de mannen. Vaak ben ik er al uit voordat nummer 5 in het hokje is. 😀
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
09.04.2026 10:30
Geplaatst door: ® leeuwenmax 
, Datum:
09.04.2026 20:17
Wij hebben daar zelf niet zo’n sterke voorkeur in, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor sommigen fijner is.
Uiteindelijk vinden wij vooral belangrijk dat het schoon en goed onderhouden is.