Geplaatst door: Diny 
, Datum:
08.04.2026 19:16
Het valt me op dat steeds meer mensen hun telefoongesprekken via de speaker voeren. Ik hoor hierdoor op de camping ongevraagd uitgebreide gesprekken over de meest uiteenlopende privacy-gevoelige (medische) onderwerpen, of de meest kirrende gesprekken met kleinkinderen.
Ik hoef dit allemaal niet te horen. Ook al luister je niet, het is wel storend.
Mijn vriendelijk verzoek is dus om rekening te houden met elkaar en de gesprekken ook echt privé te houden. Wij houden ook rekening met onze buren (en bv met de andere mensen in het zwembad) als we praten.
Fijne vakantie allemaal.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
08.04.2026 20:11
Geplaatst door: ® S@ndra 
, Datum:
08.04.2026 21:20
Geweldig idee!
Ik wil inderdaad niet alles van de buren weten. Ik denk alleen dat dit forum niet iedereen die door doet zal bereiken. Misschien meer landelijke bekendheid aan geven?
Vorig jaar een buurvrouw die drie dagen de halve dag op speaker zat te bellen. Wij zaten te lezen met onze concertdopjes in de oren.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
09.04.2026 12:39
Moet toegeven, zelf ook een keer op speaker gezet. Ernstige situatie thuis, gezondheid van 1 van de kinderen. Maar dat was eenmalig en we zijn direct naar huis gereden
, Datum:
09.04.2026 18:13
Tuurlijk Ivo, zoiets doen we allemaal wel eens. Het gaat denk ik niet om wat jij nu vertelt, maar wel om mensen die bellen over koetjes en kalfjes en dat op speaker, de hele dag wel ergens om je heen.
Zelf ook wel eens met autopech samen zitten bellen. In het Frans/Engels, twee horen meer dan één.
Geplaatst door: marian 
, Datum:
09.04.2026 19:22
Wij gaan wel eens videobellen, en dat gaat niet zonder geluid. Een video gesprekje met kleinkind moet kunnen hoor. buren die luidruchtig borrelen de late avond is erger. Tegenwoordig maken we overal een probleem van. Deze nog niet gehoord,maar kan toegevoegd worden aan bellenblaas, poepende honden, mensen die over je plek lopen, niet gezellig praten bij de afwas, ronkende airco's, slaan met deuren, jankende kinderen, blaffende honden, mensen te dicht op je plekje, mensen die sanitair niet netjes achterlaten. Als je naast je een gezin hebt met 4 kinderen hoor je ook van alles wat je niet wilt horen.
Waar is de tijd van lekker laten leven en wat tolerantie?Fijne vakantie allemaal :-)
, Datum:
09.04.2026 20:04
Nou Marian, waar is de tijd van doe maar zachtjes want tentdoek is niet geluiddicht? Dat was voor het ikke, ikke, ikke-tijdperk. Of het alles-moet-maar-kunnen-tijdperk.
En echt, de meeste mensen zijn prima buren, die soms even een beetje herrie maken en dan weer uren niet. En soms tref je het gewoon echt niet. Vier pubers die de hele dag bekvechten, met een moeder die ze schreeuwend stil probeert te krijgen. En als die pubers dan eindelijk even allemaal stil zijn, gaat moeder op speaker bellen, voor ongeveer twee uur. Zo jammer als dat je laatste drie dagen van krap twee weken vakantie zijn.
Geplaatst door: ® leeuwenmax 
, Datum:
09.04.2026 20:07
Ik snap beide kanten wel. Soms kan het niet anders (bijv. videobellen of iets belangrijks), maar continu op speaker bellen midden op de camping is wel echt storend.
Beetje rekening houden met elkaar maakt het voor iedereen fijner.
, Datum:
09.04.2026 21:51
@sandra, ik ben zeker voorstander van rekening houden met elkaar. En ook geen voorstander van het egocentrische tijdperk dat alles moet kunnen. Maar merk ook dat we steeds minder tolerant worden. Misschien val ik ook over de term kirrende kleinkinderen. Laat dat nou iets zijn waar ik enorm van geniet. En als die kleine dan oma mist, mag ze soms wel bellen. En niks fijner dan dat ze daar van geniet.Of keihard een nieuw liedje laat horen. Dat is dan maar even pech voor buren. Maar het lijkt ook wel of er overal over gezeurd moet worden. En zet dat op een forum.... Spreek gewoon je buren aan als iets stoort. Dat kan het probleem mogelijk oplossen. Soms zijn mensen zich niet eens bewust .
Ik herken ook heus wel dat met sommige mensen niet te praten valt, dat is ook echt vervelend, maar alles op een forum plempen en een kirrend kleinkind even aan de telefoon al ergerlijk vinden, gaat me net een stap te ver.
, Datum:
10.04.2026 07:03
Alles op een forum plempen kan misschien bijdragen aan de bewustwording. Hoewel dit dan misschien niet het juiste forum is voor de doelgroep.
Je buren aanspreken is niet altijd een succes, als je het slecht treft wordt je nog uitgescholden ook. Verhuftering is niet alleen op campings gaande maar in de hele maatschappij.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
10.04.2026 09:22
Video bellen doe je maar in je caravan ,of ergens waar niemand er last van heeft
Schreeuwen tegen je kinderen doe je maar thuis
Op de camping zeg je ook tegen je kinderen dat ze niet abnormaal mogen schreeuwen
En wil je zakelijke gesprekken voeren , had je thuis mmoeten blijven
Op een camping komen VAKANTIE. gangers
Heb ooit ook zo,n burvrouw aan de andere kant vd heg gehad
Ben gewoon luid met haar mee gaan praten, dus als zij iets vroeg , gaf ik het antwoord
Ze was boos , maar heeft er naderhand toch maar om gelachen, als een boer met kiespijn
Maar ze ging daar na ieder x haar caravan in vooor het volgende gesprek
Geplaatst door: Jan52 
, Datum:
10.04.2026 10:54
Ik kan mij vinden in het voorstel. Wat ik echter mis is het moment van bellen. Er zijn periodes op een dag waarin het geluid ver draagt.
En daar wordt ook niet vaak bij stil gestaan. Overdag als er toch al veel omgevingsgeluiden zijn stoort het niet.
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
10.04.2026 12:31
Nog nooit gedaan, bellen op de speaker. Waarom ook? Je kunt ook een headset gebruiken (oortjes) als je een lamme arm krijgt van de telefoon tegen je oor houden. Dit geldt overigens ook voor het afspelen van muziek. Inderdaad, het is hierboven al geschreven: sommige mensen denken alleen maar aan zichzelf. Er is geen enkele, maar dan ook geen enkele situatie dat het nodig is iets op de speaker te zetten. Het is gewoon asociaal of een camping (of waar dan ook eigenlijk).
, Datum:
10.04.2026 16:19
wow, asociaal, 10 minuten op normaal volume videobellen bij de tent. Dan ben ik maar asociaal. Begrijp alleen niet wat het verschil is met 4 pratende buren met meer volume dan dat. Zijn die dan ook asociaal, als ze het gezellig hebben met elkaar?
Jammer dan maar voor degenen die zich daar aan ergeren. Hoop voor hen dan dat dat het ergste is wat hen overkomt in hun VAKANTIE. Alsnog fijne vakantie iedereen!
Geplaatst door: conny 
, Datum:
10.04.2026 18:51
De moraal van dit verhaal: hou gewoon allemaal een beetje rekening met elkaar.